Weet iemand of de slang bij de drukregelaar gelijk is met die van andere verschillende types Cx? Ik heb een CX 2500D uit 1978, met dus een lekkende slang. Ik heb geen idee waar ik deze kan vinden en of deze dus eventueel van een ander type Cx ook passend zijn. Wie kan mij helpen?
CX 2500 TD 1978

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die slangen zijn allemaal wel hetzelfde, maar van een ‘sloopCX’ zullen ze al net zo oud zijn, dus beter zou zijn iets bij een dealer te halen van de juiste lengte. Zou gewoon van de rol te krijgen moeten zijn.
Ok mooi! Dan moet ik er wel ergens aan zien te komen. Ik wil er namelijk nog mee naar Berlijn dit weekend!
CX 2500 TD 1978

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En voor het gemak, LHM slang = brandstofslang… gewoon gates spul werkt prima… maar nieuw is zeker beter. Gates brandstofslang is bij elke automaterialen zaak te krijgen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Dat is goed om te weten voor de volgende keer. Ik heb net helaas al een slang gekocht bij Bart Ebben voor € 68,43….
CX 2500 TD 1978
Bart is duur ja , maar goed dan weet je dat.
Ik zag je auto trouwens gister nog staan, leuk ding hoor
Maar ehm, hoe wou je die Umwelt-zone in rijden? Rood Placketje dan maar?
Citroën D Special 1970
Ik zou in principe met een oldtimer de stad in mogen, volgens deze link:
https://umwelt-plakette.de/oldtimer.php?SID=kfi5vv311alcvc9482qvkvge60
Alleen zou ik dan toch nog zo’n sticker moeten kopen. Ik neem denk het risico maar neem…
CX 2500 TD 1978
Een sticker moet sowieso, maar dit gaat voor jou niet echt op want jij hebt geen H of 07 kennzeichen, je hebt namelijk een NL kenteken.
Ik weet niet hoe ze het controleren hoor die stickers maar ik denk wel dat ze het gründlich doen
Citroën D Special 1970
Het gaat nu volledig off-topic maar ik lees op de webstek van Tüv-Nord (http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm) voor welke voertuigen het niet geldt:
7. Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn, en voorzien zijn van het “H” - kenteken of het rode “07” - kenteken) of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de Umweltplakette.
Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen Umweltplakette nodig en mag u met uw voertuig de Umweltzones inrijden.
hmmm dan heb ik dus vette pech. Mijn CX heeft gele platen en is gebouwd in augustus 1978…. Dan moet ik misschien toch maar zo’n sticker kopen. Bedankt voor de info, ook al is deze off-topic.
CX 2500 TD 1978