2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
2-toons luchthoorn
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2426
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 28 februari 2008 11:15 AM
  [ # 16 ]

is dat alleen bij de type 1? of heeft de type 2 ook de mogelijkheid voor die kleine claxon?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 28 februari 2008 11:17 AM
  [ # 17 ]
garagestmarien schreef:

Nog meer off topic, onze bakker heeft in zijn peutpartner ook zo’n dubbele hoorn, maar eentje deed het niet meer. Dan herken je dus niet, dat je bakker de straat inkomt rijden. Ik zei daar wat over tegen de bakker en hij had het zelf niet eens in de gaten. De volgende dag, gewoon weer de dubbele hoorn.  Laughing

Grin Grin

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 28 februari 2008 12:41 PM
  [ # 18 ]

mijn DS heeft dit standaard, het doel van de luchthoorn is om je aanwezigheid kenbaar te maken op de toendertijd bochtige en zeer smalle bergweggetjes van Frankrijk, door voor onoverzichtelijke bochten te claxonneren. Tevens werd in het verleden deze hoorn ook veelvuldig aangewend om sleep voorliggers te waarschuwen dat je wilde inhalen; als passeerhoorn dus.

Maar jammer genoeg zijn beide gebruiken heden wat naar de achtergrond gedrongen bij gebrek aan smalle bergwegen en een overvloed aan voorgangers met korte lontjes.  Mr. Green

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 401
Geregistreerd: 17-03-2006

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 28 februari 2008 12:45 PM
  [ # 19 ]

O ja en de eerder genoemde tweetonige toeter was ook een luchthoorn die afwisselend twee verschillende toonhoogten afgaf en dit was de wereldberoemde “tourtoeter”, vooral gebruikt in de toer de France om te waarschuwen als de wielerkaravaan met donderend geweld door een Frans dorp raasde sing

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 28 februari 2008 05:18 PM
  [ # 20 ]

de gewone claxon heb ik gevonden, hij zat inderdaad daar waar BX-cannes zei dat hij moest zitten. Netjes aangesloten, dus ik heb hem even gedemonteerd om te meten oftie het op het bureau wel doet als ik hem aan een trafotje hang voor 12 V

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 28 februari 2008 06:50 PM
  [ # 21 ]

Oke, dat was voor de gein eens makkelijk… de oude toeter was zo verrot als wat en gaf alleen maar kortsluiting. Dus ff snel een nieuwe gehaald en gemonteerd, en die doet het zonder problemen! Ik zal voor de gein dadelijk een filmpje schieten… is misschien wel leuk Wink
Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Groetjes, Rik.


Edit: videootje is nu hier te zien KLIK

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 04 maart 2008 09:44 PM
  [ # 22 ]

Is dat wel een 2 standen schakelaar en niet gewoon het later inkomen van de compressor? Heb het nooit uitgeprobeerd of ik alleen de gewone claxon aan kan blijven houden.

Prestige31 schreef:
Evan schreef:

is dat alleen bij de type 1? of heeft de type 2 ook de mogelijkheid voor die kleine claxon?

Had deze mogelijkheid ook graag gehad op mijn Prestige serie 2, maar helaas is dat bij serie 2 niet mogelijk. De claxonknop heeft maar één stand, in tegenstelling tot serie 1 die twee standen heeft, de eerste voor de “eendentoeter” en doordrukkend naar de tweede stand de dubbele luchthoorn.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 04 maart 2008 09:56 PM
  [ # 23 ]

ja, het is een 2-standen-schakelaar… weet ik uit ervaring Wink

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 24 maart 2008 12:23 PM
  [ # 24 ]

mijn trompetters weten opeens niet meer voort te brengen dan een schorre wprfffffffffffffffft. Slangetje zitten/zaten allemaal vast. Zaten want ik bleef achter 1 van de slangetjes hangen en breek verdomme een nippel van de hoorn! Evil or Very Mad  Mad

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 maart 2008 02:14 PM
  [ # 25 ]

Tot gister had ik alleen de eenden toeter, bleek een stekkertje van de compressor af te liggen. Nu die er weer opzit maken die hoorns weer een flink kabaal Laughing

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook