Vocht koplamp C3
RuudPteA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-2006

Gepost: 06 maart 2008 02:57 PM

Ik heb mijn lampjes van de koplampen bij de dealer onlangs laten vervangen. Kort daarna zat er water en condens in mijn linker (bestuurderszijde) koplamp. Citroën geeft als oplossing aan dat de koplamp gedemonteerd moet worden en gedroogd.

Weet iemand een alternatieve eenvoudige oplossing om dit vocht te verwijderen? En anders wellicht hoe zo’n koplampunit te demonteren. Mogelijk dat één van u een kopie van de vraagbaakpagina kan inscannen en opsturen!

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 06 maart 2008 10:33 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
Phil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-03-2008

Gepost: 12 maart 2008 03:13 PM
  [ # 2 ]

Hoi Ruud,

Ik heb dit ook wel eens gehad na een grondige was/poetsbeurt. Ik heb met een haarföhn het meeste vocht verdampt door achterin de lamp te blazen (en af en toe ook op de voorkant van de lamp zelf om het “glas” warm te maken/houden)

Als je daarna nog wat kleine vochtplekjes overhoud dan kun je een paar zakjes silicagel op het dekseltje aan de achterzijde plakken. Dan ben je het laatste vocht in een paar dagen kwijt.

Succes,
Phil

Profiel  
 
Thijs11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 14-07-2014

Gepost: 15 juli 2014 10:52 PM
  [ # 3 ]

Hoi, ik zit met eenzelfde probleem: condens in de koplamp bij mijn C3 uit 2003. Bij 1 koplamp trekt dit redelijk snel weg bij mooi weer, maar het blijft in de andere zitten.
De auto kwam afgelopen vrijdag ook niet door de APK bij de officiele Citroen garage, o.a. door de condens in de koplampen.

Het vervangen van beide koplampen zou 550 euro inclusief montage kosten. Aangezien ik momenteel geen geld heb de koplampen te laten vervangen, stelde de garage voor om te zorgen dat ze aanstaande vrijdag zelf het vocht uit de koplampen verwijderen voor de nieuwe keuring. Dit i.p.v. het vervangen van de koplampen.

Totale kosten zouden neerkomen op 260 euro (dit is inclusief vervangen gebroken achterveer, 140 euro, het uitzetten van de elektische koplampversteller, en de APK). Ik weet nog niet of ze me hierbij tegemoet komen, aangezien ik hierdoor geen nieuwe koplampen hoef aan te schaffen, of dat dit onredelijk is en eventueel zelf op te lossen is.

Wellicht dat ik zelf kan zorgen dat de condens voor de keuring is verdwenen, hoewel ik uiteraard begrijp dat behalve koplampen vervangen of eventueel de huidige demonteren en kitten (wat ik zelf niet kan), dit geen structurele oplossing is.

Ik lees dat er wordt opgemerkt dat dit al eerder is behandeld op http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165309&highlight=vocht+in+lamp , alleen op deze pagina wordt bij mij niets getoond. Ik heb wat tips gevonden op andere sites zoals:
- plaatsen van vochtvreters
- gebruik van perslucht d.m.v. compressor
- gebruik van fohn

Helaas zie ik geen mogelijkheid bovenstaande opties toe te passen, aangezien ik niet weet hoe ik goed vanuit de achterkant van de koplamp dit zou moeten doen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en eventuele suggesties! Alvast bedankt.

Afbeelding Bijlagen
condens2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 juli 2014 11:14 PM
  [ # 4 ]

Probleem is de rubber in het plastic kapje..
Wat je kan doen is deze omdraaien en dan moet je wel links en rechts wisselen..
Helpt dit niet..
Ik heb bij onze c3 in de rand van de plastickap tochtstrip voor de ramen geplaatst..toen was het probleem ook weg..

Dus de plasticafdekkap van de lamp bedoel ik Wink

Profiel  
 
Thijs11
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 14-07-2014

Gepost: 16 juli 2014 12:42 PM
  [ # 5 ]

Hi Ronama, bedankt voor je reactie.
Begrijp ik het goed van je dat ik dus de zwarte plastic afdekkap die achter op de koplamp zit, moet verwisselen met de plastic afdekkap van de andere koplamp?

Heeft het plaatsen van die tochtstrips in de afdekkap ervoor gezorgd dat de condens ook verdwijnt uit de koplamp, of heeft het plaatsen van de tochtstrips er voor gezorgd dat het glas niet nogmaals beslaat?

Want ik wil eigenlijk zo simpel mogelijk bereiken dat de condens uit mijn linkerkoplamp verdwijnt voor de APK (zonder te hoeven demonteren/kitten/koplampen vervangen Smile )

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 16 juli 2014 01:18 PM
  [ # 6 ]

De rubber in de plastickap moet je wisselen omdat je deze moet omdraaien..
Als je die omdraait past hij niet in de kap omdat deze dan gespiegeld is..
Maar ik schrijf het mss te moeilijk.
Haal gewoon de kap eraf en de rubber eruit en dan draai je de rubber om dan zie je vanzelf wat ik bedoel.

Ik heb de lamp toen droog gefohnd en daaarna door het branden van de lamp is alle vocht eruit gegaan.
Doordat ik de rubbers gewisseld kwam er in 1 geen vocht/condens meer en boj de andere wel.
Daarop heb ik toen de rubber vervangen door de tochtstrip wat je op de ramen thuis plaatst en toen was het aan die zijde ook opgelost.

Dus deze

Profiel  
 
robert sport
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 04-01-2009

Gepost: 16 juli 2014 08:13 PM
  [ # 7 ]

de pakkingen zij ook bij de dealer te krijgen ,komen bij carexpert vandaan die levert ze los ! gewoon bij de dealer om vragen ! ben je voor een paar euro klaar grt

c est la vie

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 16 juli 2014 09:00 PM
  [ # 8 ]

He dat is handig…
Toen ik ze nodig had waren ze nml niet leverbaar.. very good

Profiel  
 
cerbere
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 09-08-2014

Gepost: 25 september 2014 03:41 PM
  [ # 9 ]

Zojuist bij de dealer geweest.
De pakkingen zijn niet leverbaar.
Alleen de complete kapjes….
a 16, 32 euro perstuk. Ex btw.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook