Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ff navragen bij de garage en het antwoord hier ook ff posten a.u.b….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vraag in de toekomst EERST wat het gaat kosten. Dan kan je altijd nog zien wat je doet.
Totaal aantal Berichten: 15636
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heel even kwam er een heel warm gevoel over mij (en nee ik stond niet in mijn broek te sassen)
garagestmarien schreef:Voor wat betreft de prijzen van die filters: het brandstoffilter is duur. Prijzen liggen tussen de 56 en 94 euro….
Waarom moet zo’n filter zoveel kosten? Voor de XM en ambu ben ik ± €12 kwijt voor een origineel dieselfilter.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb even gezocht en kwam alleen het complete filterhuis tegen, dus niet een losse cartridge. Dat zal het probleem zijn. Een losse cartridge kost inderdaad ongeveer een tientje, maar met het hele huis eromheen…..
Als dat de manier van ‘onderhouden’ is dan is het idd niet moeilijk om op 5 meiers voor een beurt te komen. Voor dat geld wordt het voor iedereen interessant om een sleutelcursus te nemen, een Haynes en basissetje gereedschap te kopen en zelf aan de slag te gaan. Dan houd je aan het einde van de dag ook nog een paar € over voor een pint op het terras.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je kan natuurlijk ook naar een wat goedkopere garage zoeken. Maar je hebt gelijk. Zelf doen is meestal goedkoper dan het uitbesteden. Alleen heb je in geval van garantie periodes dan niemand die je boekje heeft gestempeld….
garagestmarien schreef:Je kan natuurlijk ook naar een wat goedkopere garage zoeken. Maar je hebt gelijk. Zelf doen is meestal goedkoper dan het uitbesteden. Alleen heb je in geval van garantie periodes dan niemand die je boekje heeft gestempeld….
Oh, dat geeft niks, laat dat maar aan m’n dochter over! Die snijd zo een bloem of giraffe voor je uit een aardappel, trekt die door de verf en kliedert vervolgens je hele onderhoudsboekje onder de stempels, dan kun je er weer jaren tegenaan.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Geweldige wezen, die dochters.
ambijajance schreef:Maar ja, 48 euro voor 4 liter, dan hebben ze er wel kwaliteit ingegooid, iets van vloeibaar goud of zo..
lang niet meer in een garage geweest??
total quartz full synt, kost dit toch hoor.
alhoewel het in belgie iets goedkoper is
ik heb het even opgezocht, voor onze C3 heb ik betaald
voor olie filter € 9.50
en voor de olie € 33.50
daar komt wel nog voor belgie 21 % btw bij.
dus totaal een goede € 52.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
je vergeet nog te melden, TS, dat in hetzelfde foldertje staat dat het interieurfilter vervangen 40 euro kost.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
ik wou niet vissen naar medestanders ofzo maar idd wat ideeen en kennis van jullie. Vandaag met de garage gebeld. de reactie: “ja dat was nou allemaal nodig. we hebben 4,7 uur over die grote beurt gedaan. en we hebben heus niet een uur extra geschreven hoor. en die remblokken schuren: officieel moet dat bij 90.000 ofzo, maar we doen het altijd wat eerder anders krijg je ze moeilijk los en kost het weer extra. en die remvloeistof en filters: ja dat was nou een keer nodig. En: ja we hadden u even moeten bellen dat er extra werk aan zat te komen.”
Kortom: hij weet nu dat ik oplet en zal het niet nog een keer doen denk ik. maar ik baal er wel van.
in ieder geval: dank voor jullie reacties en alle uitweidingen, soms een beetje !!!
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
waterman771 schreef:ambijajance schreef:Nou, nou, heeft er iemand iets geroepen van oplichter ?
Degene die het hier over oplichting heeft dat ben jij dus gewoon zelf hé:
Lees je even mee?
ambijajance schreef:Dat betekent dus dat je geen nieuwe remblokken nodig had maar wel een schuurbeurtje ?
Typisch gevalletje van de rekening spekken volgens mij, remblokken schuren, indeed….....Schuren ze niet genoeg tegen die schijven ?
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij word je in de maling genomen.Over stemmingmakerij gesproken…..
ambijajance schreef:
Je rekensommetje klopt dan ook niet, je betaalt dik 200 euro meer voor iets wat niet meer dan 130 extra zou moeten kosten…
Zo, da’s weer een hele terechtwijzing..Over stemmingmakerij gesproken..