"Brutus" Xantia Activa V6 v.a. €4000
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 24 maart 2008 10:29 PM

Ja ja…. alles is te koop, dus Brutus ook.

Te koop: Citroën Xantia Activa V6 (3.0ltr V6-24klepper, bijna 200pk top 230+) in Rouge Lucifer.
Medio 1997, eerste serie dus, rood-metallic zoals het hoort…
Zo meenemen, met nog 10 maanden APK te gaan, €4000.

KM.stand: 218.500, nog 20.000 te gaan tot distributievervanging!

“Euhmm… maar hoezo dan? Je hebt Brutus toch pas net?”
Ja, klopt…, en dus weet ik nu wat het is… een Activa. En het is een feest!

Zoals iedere zichzelf respecterende Citro-surfer kan weten is deze Activa via een interessante constructie bij mij terecht gekomen en voor aflevering fors onder handen genomen door de heren van Renard Automobiles. Zowel Nard, Tom alsook René hebben aan Brutus gewerkt om’m helemaal tip-top te krijgen. Anders hoefde ik’m tenslotte niet.

Wat is er zoal aan gedaan?

Nieuwe accu, multiriem, reactiesteun motor vervangen, olie, filters etc., pollenfilter, remschijven en blokken achterzijde, veercilinder achter vervangen, leidingwerk bijgewerkt, alle bollen op druk gecontroleerd cq. gevuld, LHM vervangen en alles 2-voudig ontlucht, LHM-reservoir en filters schoon, interieur lampjes vervangen, hoedenplank vervangen, “evenwichtsorgaan” gedemonteerd gereinigd en ingevet teruggezet, stuurkogel vervangen, hoogteregeling afgesteld etc. etc. etc. etc…...
De hydrauliek pomp is gereviseerd, bij Hagen&Schildkamp;.

Inmiddels tevens voorzien van 2 nieuwe Pirelli P7 voorbanden, volledig lederen echt nieuw stuurwiel met radiobediening, weggewerkt microfoontje voor carkit, Pioneer radio met Bluetooth, uitstekende luidsprekers aan de voorzijde (Peerless-woofers, Vifä-tweeters aan InterTechnik filter).
De V6 is voorzien van alarm, 4 electrische ramen, regensensor, airco, buitentemperatuurmeter, Dezent velgen, 2 airbags noem maar op.
Al met al een afleveringsbeurt van €2000….

Er bestaat ook een optie om Brutus bij aanschaf te voorzien van een volledig nieuwe distributie (dus incl. spanrollen en waterpomp) maar dan wordt de vraagprijs €5000. (inderdaad… distributie voor €1000… schrok zelf ook toen ik dat voor het eerst hoorde).
Kosten om in te rijden zijn ongeveer als volgt: wegenbelasting €47p/mnd, verzekering €350p/jr (bij 60% korting), verbruik ergens tussen de 1:9 en 1:10 afhankelijk van snelweggebruik…

Maar hoezo dit verkooptopic hoor ik jullie vragen…
Omdat ik ergens het vage idee heb opgedaan om ALS ik Brutus zou verkopen onze CX 25 GTi Automatic (Elsje) uit de schuur te trekken en te overhandigen aan Jeroen Bosma die er dan gas-injectie aan een MegaSquirt ECU in mag gaan bouwen….  Laughing ... ja, echt, serieus!
En misschien laat ik Jeroen dan ook nog wel MS in Nigel knopen…

Ook wil een eventuele 1 op 1 ruil best overwegen....
Met geld toe is Brutus te ruil tegen een Xantia 2.1TD Break bijvoorbeeld, of een leuke wegenbelastingvrije CX op gas….


Dit is dus eigenlijk een soort van oriëntatie-topic…, dus gaarne geen onzin reacties, to-the-point blijven a.u.b..

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 maart 2008 12:43 AM
  [ # 1 ]

Vergeet je niet een belangrijk detail?, iets dat iedere potentiele koper toch wel graag zou willen weten.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 25 maart 2008 12:54 AM
  [ # 2 ]

Kilometerstand?

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 25 maart 2008 01:37 AM
  [ # 3 ]

Goh… jullie hebben gelijk, dacht dat het er ergens wel in genoemd stond.
Of, het stond erin maar is tijdens het redigeren alsnog per ongeluk verdwenen.

Kortom, ik ga het nu alsnog toevoegen!
En als een weledel geleerd heer binnen het moderatoren team de 2 hierboven geplaatste min of meer off-topic berichten dan verwijderd…. en deze ook… hebben we een mooi compleet verhaal.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 28 maart 2008 01:42 AM
  [ # 4 ]

U roept, en wij draaien…


Mongool Laughing

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook