2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
‘81-er Prestige smalspoor. airco en opbouwen
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 maart 2008 11:23 PM
  [ # 16 ]

verhaal

alvast ‘korte’ toelichting op dit paas-uitje:

had ‘m al gezien op de franse marktplaats voor oudere auto’s, ruim aan de prijs… maar even afwchten. tijdje later weer gevonden op een andere site, al iets gezakt. ben toen maar eens gaan informeren.
de franse eigenaar was een carrossier, heeft haar in ‘92 gekocht v/e garage waar zij stond met 106 dkm. hij had al in de gaten dat het een leuke auto was, en is er toen direct mee aan de slag gegaan. hij wist dat hij toen nog alles bij Citroen kon krijgen, en heeft nagenoeg de hele buitenkant (waar nodig) in losse onderdelen besteld: deurpanelen buiten, buitenwielkasten, sierstrips (alle chroom en rubberen), insignes (zoals de c-stijl buiten), DAKLIJSTEN (je weet wel, die je nu niet meer kan krijgen), nieuw prestige instructieboekje, enz. alles zelf er op gebouwd, en toen uiteraad overgespoten. en dit allemaal in het kader van zijn hobby.
nog wel een nieuw hemeltje er in, maar toen de voiture maar eens geparkeerd in een hoekje van zijn droge loods op/bij z’n werk. sindsdien niet veel meer gedaan, kwam er niet meer van.
daar in die loods staan overigens nog wel meer klus/hobby voertuigen. een uit 1937 (Simca), daarnaast nog een, maar ouder. ik kende het merk niet, maar had houten wielen. De 2CV en de SM herkende ik uiteraard wel. ook nog een oude citroen vrachtwagentje…... ook wat uit engeland en uit de USA (oude cabrio cadillac V8, 7,3 l.) Verder een Ford Cortina geloof ik.
hij groeide een beetje uit zijn loods / voorraad met leuke autos, en deze dame moest toch maar wijken. sinds zijn werk in ‘93 nog geen 9000 gereden. dus gemiddeld 600 per jaar / 1 tank benzine.

ter plekke de auto bekeken (ook op de brug), en geen grote roesterij kunnen ontdekken (deuren/motorklep/kofferklep tadeloos), wel LHM lekkage, kon niet direct zien waar vandaan…. een wat gecorrodeerde waterpomp, ws lekke pakking. leer heeft wat aandacht nodig, binnenpanelen nieuwe bekleding, maar het wordt wel wat.
en ondertussen toch wat franse gebruiksplekjes, maar ach, er bestaan geen nieuwe prestiges.
stukje gereden, verder zonder problemen. even wennen met de hydraulische koppeling, maar dat was SNEL gewend.
aldus met wat commentaar de prijs naar beneden afgerond, en naar zijn huis om af te rekenen. kreeg nog een nieuwe waterpomp mee, en een nieuwe ruitenwisser (voorteken ???!!!).
zijn vrouw bood ons spontaan een apperitiefje aan….(!) om 11.30 ‘s ochtends maar even gelaten zo.
mijn vrouw in haar auto, zij met tomtom, en wij beide een portofoontje, ik achter haar aan.

met risico vd lhm lekkage voor lief genomen (......) op pad, maar wel naar de eerste garage voor reserve LHM, en benzine.
1e pompstation, in het volgende dorp, was dicht maar kon wel benzine pinnen…. alleen….hij starttte niet meer….. grrrrrrrrr. geen enkele reactie vd startmotor meer, daarvoor prima.
ik onder de motorkap kijken, en wat stekkertjes gevonden die wat gekunsteld aan elkaar zaten (nog net). hem gebeld, en hij zij direct “dat blauwe draadje” - wat ik ook al had gevonden. hij kwam er aan.
ik uit mijn gereedschapskist (niet onvoorbereid) wat spullen, diverse stekkers uit elkaar, met schuurpapier te lijf, weer in elkaar, en….......... direct starten weer….  oef.

bij de 2e garage/pomp LHM gescoord, en verder op pad.

toen:....................  SNEEUW / HAGEL / REGEN /  WIND / STORM !!!!
noordpool taferelen op afgelopen zondag. 6 baans-snelweg, kon de banen niet meer zien/onderscheiden, geen zicht, max 50 km/u…..... die dag was een drama.
en ik weet nu ook waar water kan lekken, tussen voorruitrubber en het raam, in de linker onderhoek, met dit weer liep water ruim naar binnen. ergens gestopt voor sponzen en die tussen dashboard en raamrubber geduwd, en steeds maar verwisselen.
(ik heb foto van die sneeuw toestand, maar m’n cardreader doet het niet meer…..)

maar verder is het magnifiek zweven, in dat lederen interieur !!
zij staat nu in de droge schuur, morgen nog afspoelen, en lijst gaan maken voor onderdelen, werk (zoals die LHM lekkage), RDW, enz.

to be continued…....

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 25 maart 2008 11:30 PM
  [ # 17 ]

mooi avontuur man ! Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 maart 2008 11:36 PM
  [ # 18 ]

Super mooie auto, erg gaaf verhaal. Dat is het leuke van zelf een auto uit Frankrijk halen, heb je er gelijk een avontuur bij. Veel plezier ermee.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 25 maart 2008 11:55 PM
  [ # 19 ]

Beter, weer een Prestige d’rbij in NL Cool

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 maart 2008 11:24 AM
  [ # 20 ]

let it snow

even een sfeer fotootje van onderweg, om een idee te krijgen hoe het was op de autoroute toen het nog redelijk weer was:

dit was nog niks, op een gegeven moment hing er links meer sneeuw/ijs dan zijspiegel.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 26 maart 2008 08:19 PM
  [ # 21 ]

is dat ijs wat onderaan je spiegel hangt?? Shocked

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 maart 2008 08:46 PM
  [ # 22 ]

IJS !!

Art schreef:

is dat ijs wat onderaan je spiegel hangt?? Shocked

JA !!  al het witte is ijs aan voorzijde en zijkanten, toen nog maar een beetje, en had ik nog zicht op de weg.
later was het een hele grote bonk ijs/sneeuw geworden, tegen die tijd was het zicht ook ernstig gereduceerd, de 3 banen van de snelweg waren niet meer afzonderlijk herkenbaar door de dikke laag sneeuw…....
daar waren de afgelopen dagen hier in NL met dat beetje sneeuw niks bij.
maar we moesten wel naar huis. dus maar slakke gangetje achter de lichtjes van de autos voor ons aan…....

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 maart 2008 09:53 PM
  [ # 23 ]

gewassen !!

en natuurlijk weer zat dingetjes ontdekt om langs te lopen, de lijst groeit gestaag ! maar geen haast.
zag dat 1 scharnier pen er niet helemaal in zit, rubber voor kabelbundel naar portier met scheur, spiegel zit vast, maar met de franse slag….......

to be continued.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 26 maart 2008 10:28 PM
  [ # 24 ]

Echt een fantastische kleur.. Cool

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 26 maart 2008 10:39 PM
  [ # 25 ]

CHIQUE !!! Shocked  Shocked  Shocked

Ik zat bijna te kwijlen bij die foto Laughing .

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 maart 2008 11:54 PM
  [ # 26 ]

dank. dank. ik heb haar alleen nog maar gewassen.

mbt de kleur.
ik (wij, mijn vrouw bepaalt mede de keuze) wilden een donkere tint.
dan of deze gris vulcain anders bleu nuit of noir.
heb al een tijdje zitten zoeken / kijken. er is veel licht grijs (largentiere of perle) en gris espadon ‘in de aanbieding” die kleuren hadden ze gedurende vele jaren in het pallet. daar worden er meerdere van in frankrijk aangeboden (ook een met cruise control gezien).
maar die specifieke donkere tinten waren/zijn er blijkbaar veel minder.
dit was de 2e die ik heb gevonden in gris vulcain. die eerste was een mooie 78-er met licht creme leder interieur - was erg mooi, maar die was opeens verkocht, niet gek (premier main, nog goed in de lak, leer, weinig km’s) vinden ze in Frankrijk ook wel mooi.
dus rustig doorzoeken, er zijn diverse sites voor auto’s, en er staat nog wel wat leuks.

over de kleuren:
    heeft ruim overzicht
en
    ook.  de franse cx club. per kleur ook vaak een fotootje erbij ter illustratie.

groet,
Jim (met de prestige nu weer in de garage, voor een tijdje)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 26 maart 2008 11:58 PM
  [ # 27 ]

Gaaf ding en een prachtige kleur! Daar zou ik het treurige Gris Espadon van de mijne maar wat graag voor inwisselen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 27 maart 2008 01:34 AM
  [ # 28 ]

Als je em toch ooit laat spuiten…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 27 maart 2008 01:47 AM
  [ # 29 ]
Mulder schreef:

Als je em toch ooit laat spuiten…

dan gewoon in gris vulcain bleh

gris vulcain rules !!!

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 27 maart 2008 01:51 AM
  [ # 30 ]

Sable Doré

Daar is mijn XM mee gezegend, alhoewel een echte CX kleur..

Profiel  
 
 
2 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook