3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
‘81-er Prestige smalspoor. airco en opbouwen
Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 16-01-2006

Gepost: 27 maart 2008 03:14 PM
  [ # 31 ]

Ik ben ook erg tevreden met mijn cx in Gris Vulcan.
Lijkt wel alsof er een beetje een groene tint in zit!

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 maart 2008 10:05 PM
  [ # 32 ]

Zelfde kleur als de mijne Very Happy

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 28 maart 2008 09:01 PM
  [ # 33 ]

Inderdaad laat ik mijn CX Prestige dit jaar wel spuiten, maar ondanks dat ik de kleur somber vind ga ik toch weer voor dezelfde, want ik wil de auto origineel houden.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
DSnut
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 30-03-2008

Gepost: 30 maart 2008 12:58 PM
  [ # 34 ]

Mooie bak

Mooie auto Jim, ik ben benieuwd of hij net zo mooi wordt als die gt2 ennuh als je op pad wil met je auto’s, heb je natuurlijk een tweede bestuurder nodig
!!.
Ik hou me aanbevolen.

groet Peter Laughing

Groet Peter

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 september 2008 02:22 AM
  [ # 35 ]

bij een goede / bekende cx garage adres in ‘t oosten al een en ander gedaan aan slijtage delen (fusee-kogels, remblokken, demper, snaren, leidingen, HD bol, hydr. lekkage retour blok, lagers,...... met wat uurtjes werk)

kijken of ze ‘t iets vinden bij de RDW deze week…...
deze dame moet wel een keer de NLse weg op

to be continued !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 september 2008 05:06 PM
  [ # 36 ]

RDW was OK. vinyl dak ??

RDW was gelukkig niet druk (Almelo), dus zo aan de beurt.
geen bijzonderheden, dus zo in orde. nog copietje gekregen van de typegoedkeuring, waarin alle maten, info, beschrijving in staat. leuk om eens na te lezen. en de BPM bijdrage was 0 Laughing
en het klopt dus, ter plaatse nog even nagekeken: dit is een MAMV, type/uitvoering alleen voor de prestige van ‘81 (uitvoering in smalspoor buitenkant, met breedspoor vooraandrijving). de jaren ervoor (hoogdak-prestige) waren MAML, en de serie 1 erna MAME.

nu wachten op het kenteken, de platen en APK.

het wordt steeds leuker !!  ook het ritje van vandaag was prima !!

wie heeft een goed adres voor een nieuw vinyl dak ??
liefst in ‘t oosten v/h land.

groet’n.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 03 september 2008 08:55 PM
  [ # 37 ]

Gefeliciteerd Cool  Ben benieuwd naar (meer) foto’s!

Voor je Vinyl dak kan je eens langs gaan bij meneer Sam in Apeldoorn, Daar heb ik mijn ID opnieuw laten bekleden en de prijs was zeer schappelijk Very Happy

 

Succes!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 september 2008 12:42 AM
  [ # 38 ]
super.alexander schreef:

Gefeliciteerd Cool  Ben benieuwd naar (meer) foto’s!

Voor je Vinyl dak kan je eens langs gaan bij meneer Sam in Apeldoorn, Daar heb ik mijn ID opnieuw laten bekleden en de prijs was zeer schappelijk Very Happy

 

Succes!

OK, hier eentje dan:

 

ik heb meneer sam eens een mailtje gestuurd.
heb z’n site eens zitten bekijken, ik denk dat hij wel handig is.

en ik denk dat ik toch nwe koppelingsplaten nodig heb…. dus nog extra klusje erbij.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 04 september 2008 02:31 AM
  [ # 39 ]

Prachtig hoor!  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 oktober 2009 02:29 PM
  [ # 40 ]

update:

fusee kogels
remblokken
v-snaar
brandstof slangen
HD bollen
retour bundel
wiellagers
remslang
oliedrukzender
kleppendeksel pakking
waterslang
dash delen
remklauwen/schijven
waterpomp
uitlaatspruitstuk
nieuwe koppelingsplaten (bak ook uit elkaar geweest)
div keerringen en lagers meegenomen
olie, lucht benzine filter
bougies
HD leidingen
antiroest behandeling holle ruimten
nieuwe (new old stock) rechter buitenspiegel + bijbehorende bekabeling
en wel meer…....
vele uurtjes reeds gedaan, en er volgen vast nog wel meer.
het resultaat:

.

.

help

.

tja, ook nieuwe slangklemmen geplaatst. dat vond de 28jr oude bovenste koelvloeistof slang tussen de radiator en waterpomp niet leuk - scheurde door tijdens rijden op de ring A12, en een fontein van KVS volgde. dus stoppen, wilde de motor niet warm laten worden. WW erbij, ik had zelf geen gereedschap en geen KVS.
klusje van 5 min. slang in gekort, er weer op, bijvullen en weer verder.

optisch moeten nog wat zaken gebeuren. vinyl besteld, ook ABC stijl bekleding. verder leer nog bij werken, a la Ree van hier, met spullen van de leerlooier, en wat knopen erbij plaatsen. houd je bezig.

als ik nog wat kiekjes heb, volgen die wel.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Tita
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 24-05-2005

- CX GTI
- XM 2.1 TD Prestige
Gepost: 01 oktober 2009 03:17 PM
  [ # 41 ]

Nog reactie gehad van de ANWB op de auto? Heb zelf een keer de brandstof pomp defect gehad onderweg.

Anwb erbij en 1 1/2 uur bezig geweest om het ding goed te vervangen. Zijn commentaar was een heerlijke auto en hier kan je tenminste nog echt aan sleutelen.

Overigens heb ik meestal de meeste slangen wel op vooraad liggen en bij nieuw klemmetje standaard inkorten. Slang te kort meteen vervangen. Maar ja ook iets met resultataen uit het verleden natuurlijk…

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 oktober 2009 04:13 PM
  [ # 42 ]
Tita schreef:

Nog reactie gehad van de ANWB op de auto? Heb zelf een keer de brandstof pomp defect gehad onderweg.

Anwb erbij en 1 1/2 uur bezig geweest om het ding goed te vervangen. Zijn commentaar was een heerlijke auto en hier kan je tenminste nog echt aan sleutelen.

Overigens heb ik meestal de meeste slangen wel op vooraad liggen en bij nieuw klemmetje standaard inkorten. Slang te kort meteen vervangen. Maar ja ook iets met resultataen uit het verleden natuurlijk…

de meneer die mij eerst naar een veiliger oord heeft gesleept (foto), rijdt zelf in een Xantia V6 autom., hier ook te vinden op te Xantia deel vh forum, dus gezellig citroentjes kletsen.
de ANWB/WW meneer die het technische deel deed, had verder weinig woorden, had verder weinig met deze wagens. ik liet hem precies zien wat/waar ‘t euvel zat, dus voor hem pomme-oeuf (appeltje-eitje). hij ws binnen 5 min weer op pad.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 januari 2010 05:05 PM
  [ # 43 ]

ik heb ondertussen mooi nieuw vinyl liggen, en professioneel iemand gevonden die handig is en dat er op kan monteren. dat zal er mooi uit zien !

alleen wil die de achterste strippen (en dezelfde horizontale strip op de achterklep) er af halen (zie rode pijlen in fotootje). die zitten met die plastic klikjes op de mini-paddestoeltjes gemonteerd.
dan vinyl monteren, en stripje er op. dan zal het wel zo stak zijn.

iemand een tip hoe je die RVS stripjes er netjes af krijgt zonder de strip te knikken/beschadigen ??  wellicht kan ik dat zelf alvast doen, scheelt ook weer.
ik heb het met mijn T2 ook gedaan, maar er was er 1 met toch een knikje….


(en als er meer mensen zijn voor vinyl, krijgen we wat korting, maar dat terzijde)

Afbeelding Bijlagen
stripje achter (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 januari 2010 07:40 PM
  [ # 44 ]
cx25gtit2 schreef:

ik heb het met mijn T2 ook gedaan, maar er was er 1 met toch een knikje….

Toen je dat bij je T2 hebt gedemonteerd, ben je toen bij een uiteinde begonnen?
Ga gewoon op dezelfde wijze te werk, maar dan vanuit het midden. Dat geeft de minste kans op knikken.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 januari 2010 09:11 PM
  [ # 45 ]

ik zal wel bij een uiteinde ergens iets opgetilt hebben, en dus een knikje…..
dus logische en goede suggestie om in het midden te beginnen (dank !)

iemand anders had als suggestie een plamuurmes er onder (met tape er om heen tegen beschadigingen), en voorzichtig beetje omhoog hevelen, tot ie los komt.
ik had toen geloof ik een stuk vliegertouw er onderdoor gehaald, om dan zo de strip omhoog te manipuleren, van die bevestigingspunten af…..
blijft denk ik voorzichtig zo maar beetje proberen. iemand anders nog succesvolle suggesties ??

nu weer te koud in de garage, begin er nu even niet aan !
afspraak voor vinyl er op staat over 1,5 week.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook