1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

McDean XM V6 24v (exit…)
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 maart 2008 06:09 PM

Zo vandaag de XM V6 24v opgehaalt.

Opzicht een leuke Xm met orgineel elektrisch schuif(kantel?)dak. Blok heeft nog maar 212 000 km gelopen dus daar kan nog wel een paar ton bij op.

De Xm is nagenoeg compleet op de voorbumper en gril na. (en wat kleine dingen zoals het slot van de achterdeur, vandaar ook dat plakband)

Het interieur is kaal maar heb bijna alle delen erbij. (helaas wel een stoffen interieur ipv leer maja leer is me toch te warm aan de kont, maar ziet er UBER uit Cool )

Wat is het nadeel dan?
- vandalisme Confused  bijde achterschermen zitten deuken in. bijde voorschermen ook (maja die zijn te vervangen). Rechter voordeur heeft heel iets roest (binnen/onder kant)

Hij is nog erg stoffig en smerig maar een lap doet wonderen.
Hier is een foto van de XM op de autotransporter:

Wat ook jammer is dat:
- alle type plaatjes missen en,
- de velgen terug moeten naar de vorige eigenaar. (maar krijg zijn velgen er voor weer Cool )

Wat kan ik nog meer vertellen? tja ik heb de accu nu aan de lader, en gooi er straks nog even een paar liter peut in. Kijken of ik het monster aan kan slingeren Laughing

Zal dan gelijk nog wel wat foto`s maken.

Maar McKwek wat ga je met de Xm doen dan? Slopen vind ik in eerste instantie zonde, ondanks de deuken en missende delen is het nog een leuke XM (zeker met dat dakje). (1990 dus oltimer verzekering? )

Daarom ga ik eerst maar is kijken wat ik er van kan maken zonder te veel kosten!

Wellicht dat een andere liefhebber zich meld die dan verder gaat met waar ik gebleven ben? (of toch in stallen voor over een paar jaar als ik hem kan betalen?)

Kortom hij mag weer weg zonder dat hij op moment te koop staat, biedingen staan altijd vrij! (alleen bieden per pb en alleen bij serieuze intresse)

Hij wordt (hopelijk) wel lopend gemaakt. en gewassen Laughing

straks meer foto`s

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1161

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 29 maart 2008 06:15 PM
  [ # 1 ]

Spannend man,hoelang heeft de XM stilgestaan en wanneer verliep de laatste APK keuring?
Het lijkt erop dat dit al een tijdje geleden was want men is al begonnen met onderdelen eraf te slopen.

Succes en geluk Exclamation

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 maart 2008 06:16 PM
  [ # 2 ]

Ambitieus project, wel erg gaaf! Ik heb wellicht ook XM-plannen, even kijken hoe het loopt Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 29 maart 2008 06:20 PM
  [ # 3 ]

Zo, das een flink project… Succes ermee. Ik heb evt. nog wel wat dingen voor je, niet allemaal in de juiste kleur, maar das wellicht een kwestie van spuiten… In ieder geval een deurslot en voorschermen! En wat voor velgen krijg je terug?

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 29 maart 2008 06:25 PM
  [ # 4 ]

Je bent de bak nog vergeten Wink  Die was ook niet echt je van het als ik het me goed herinner…
Heb evt nog wel een blok met bak te koop..

Xsara Coupe

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 29 maart 2008 06:43 PM
  [ # 5 ]

Hey Daan, gaaf zeg!  Cool
Je bent best handig, dus ik denk wel dat je er een leuke auto van kunt maken.  Cool
Ik ben benieuwd naar meer foto’s…
Maar ik zie hem over 2 weken sowieso wel.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 maart 2008 06:59 PM
  [ # 6 ]

Gaaf weer een XM gered, ik heb nog een leder interieur staan wat weg kan voor een zacht prijsje!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 29 maart 2008 07:44 PM
  [ # 7 ]

Bak kapot, deuken, half interieur en geen lm velgen. Ik wil je optimisme niet bedaren, maar wat ga er er mee doen?  Shocked

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 maart 2008 07:48 PM
  [ # 8 ]

Ach, die dingen zijn prima te doen. McDean heeft ruimte en tijd, en ik geloof ook niet dat de auto heel erg duur was.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 29 maart 2008 07:50 PM
  [ # 9 ]

Heerst dat optimisme onder alle bx rijders hedendaags?  Shocked Maar McDean, heel veel plezier! Je kan er vast iets heel leuks van maken. Als dat eenmaal rijd heb je wel een kanon onder je kont! ..  Very Happy

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 29 maart 2008 07:50 PM
  [ # 10 ]

Zo´n auto ga je toch niet meer opknappen? Zal nogal lekker mee gereden zijn in t verleden als na 212k km je bak naar de 7e hemel is…
Niet om je enthousiasme de grond in te drukken hoor, maar die auto is echt sloopwaardig. Vorige eigenaaar is daar niet voor niets mee begonnen Wink

Maar goed, ik wens je veel succes met er iets van maken.. Een rijdende kopen is heel wat goedkoper Wink

Xsara Coupe

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 maart 2008 08:11 PM
  [ # 11 ]

Ben net nog weer bij me ouders geweest,

De Xm start niet, peut op! (weet iemand waar de schakelaar zit voor het tankdopje en hoe die eruit ziet (foto) want het halve dash is kaal dus ik weet niet hoe en waar Surprisedops:).

Startmotor draait wel gewoon rond en de orginele schuifkanteldak doet prima!

foto`s:

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 maart 2008 08:17 PM
  [ # 12 ]

even wat opheldering,

ok de auto ziet er niet moeders mooiste uit, ok de bak was ook niet je van het meer, maar ik heb er een andere bak bij!

Wat er met de bak mis was is nog niet eens bekend Rolling Eyes

En de APK is net verlopen (2 feb 2008)

“Hoe komt het dat de auto zo is?”
De eigenaar voor de eigenaar waarvan ik hem had, heeft hem een maand gereden en toen het leer verkocht voor het geld Rolling Eyes
De deuken is door fandalisme gebeurt dus dat is gewoon jammer!

De vorige eigenaar heeft de XM min of meer bij zijn eigen Xm gekregen en deze weg gezet zoals hij hem kreeg. Het leer was er dus uit maar er zit een stoffen interieur bij. (compleet)

Er is nog zeker wat van te maken (bumpertje erop en gril en 2 andere voorschermen en het lijkt al heel anders!)

De velgen, helaas gaan deze velgen dus weer terug maar ik krijg er 16 inch musketier velgen voor weer Laughing

Vragen? stel ze gerust!  Cool

Profiel  

sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 29 maart 2008 08:23 PM
  [ # 13 ]

Nou McDean, gefeliciteerd!
probeer er wat van te maken!
Ik heb ook een V6.24 van ‘93. Die ben ik heel rustig maar met best veel tijd EN geld weer op orde aan het maken. De motor is een complex beest waar eigenlijk maar erg weinig documentatie en kennis over is.
Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel “echte”  V6.24XM’s er hier op het forum rijden. En ik bedoel dan natuurlijk de ZPJ4 motor met echte 200pk.
ben benieuwd naar je verhalen
Succes
Sweef

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 maart 2008 08:26 PM
  [ # 14 ]

Die hendel voor de tankdop, zit die niet links naast de bestuurdersstoel op de grond?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 maart 2008 08:28 PM
  [ # 15 ]
knäckor schreef:

Die hendel voor de tankdop, zit die niet links naast de bestuurdersstoel op de grond?

dat is voor de motorkap Laughing

sweef schreef:

Nou McDean, gefeliciteerd!
probeer er wat van te maken!
Ik heb ook een V6.24 van ‘93. Die ben ik heel rustig maar met best veel tijd EN geld weer op orde aan het maken. De motor is een complex beest waar eigenlijk maar erg weinig documentatie en kennis over is.
Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel “echte”  V6.24XM’s er hier op het forum rijden. En ik bedoel dan natuurlijk de ZPJ4 motor met echte 200pk.
ben benieuwd naar je verhalen
Succes
Sweef

Ik houd jullie op de hoogte over de XM!

Profiel  

1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook