Bij de beurt die de xm van de week kreeg hebben we het verversen van de kvs maar even gelaten.
aan de bestuurderskant onderin lijkt de rad een kleine lekkage te vertonen. Het is er iig groen aan het worden van de corrosie. en aan de andere kant onderin zal het ws niet lang gaan duren.
Nu zal ik niet de eerste zijn dus…
Ik kan de rad laten vervangen voor 250 euro. Das incl. nieuwe rad en montage van de hele rambam.
Is dat de beste keuze of is een rad van een sloper ook prima te doen. Zo ja, welke modellen komen dan met de 16v T2 overeen ?
Verder bleek dat de dikke lhm slang die daar onderin vlak bij de rad zit niet meer zo super strak vast zit. Ding zit niet op de pomp maar op dat ding bij de bol. Weet ff niet hoe dat ding heet.
Wat is het beste daarvoor?
Ik kan die ori citroen klem losmaken en dan vervangen door een tuinslangklem. is dat te doen of is dat beter van niet ?
ik zelf dacht er aan om er gewoon zo’n tuinslangklem naast te zetten.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Nieuwe is altijd het beste, want je kent de staat van de sloper-radiator niet…Tenzij hij er als nieuw uitziet en toevallig een slagje groter is, wat mij een keer is overkomen op een sloperij.
Slangeklem werkt prima, het is zeer waarschijnlijk een lage druk of retourleiding. Hoge druk leidingen zijn dunner en van metaal en hebben een wartel.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
SLangeklem gaat prima, koop er wel ff een goede voor met een soort boutje erin ipv zon echte goedkope tuinslang klem. Kan je halen bij de brezan.
Radiator, tja.. Ik heb er 2 liggen en zou ze er zo in zetten als die van mij stuk gaat.
Weet niet hoe handig je bent maar als je 2e hands rad vind voor 50e ofzo, scheelt het mooi 200e (minus wat verse koelvloeistof)
Ouwe mopperkont
okay dan, gewoon ff een nette klem om de slang en dan is dat ook ok.
Tsja, nieuwe of gebruikte rad… ik denk dat ik id dmaar voor nieuw ga. Mijn onderhouds garage zegt dat die rad ongeveer 190-200 euro kost, ervan uitgaand edat hij het juiste model heeft. Dan nog wat vloeistof en montage etc. en dan zit je op 250.
Ik heb geen reden om aan zijn prijzen te twijfelen. Ik weet iig wel dat gebrukt goedkoper is maar mmm ik hoor hier maar weinig ervaringen met gebruikte rads…
Tis maar net hoeveel geld je wilt/kan spenderen aan je auto.
Natuurlijk moet je eigenlijk geen XM rijden als je krap zit, maar ach als student wil je ook eens wat he
Ouwe mopperkont