Bedankt sans-pareil voor de deskundige uitleg.
Mensen denken bij tuning steeds de zotste dingen maar de wagen een beetje vlotter maken kan simpel en zorgt voor meer rijplezier.
Zoals ik al schreef is de laatste PK er niet uitgeperst want ik wou dat de wagen zowel op gas als op benzine even goed rijdt.
Verbruik ken ik niet maar dat is ook niet van m’n zorgen.
Gewoon lekker rijen, daar gaat het toch om !
ik ga eerdaags weer naar Goes is de garage ook zaterdag open ?, en is een 123 een must?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
TerrorGiesje schreef:Bedankt sans-pareil voor de deskundige uitleg.
Mensen denken bij tuning steeds de zotste dingen maar de wagen een beetje vlotter maken kan simpel en zorgt voor meer rijplezier.
Zoals ik al schreef is de laatste PK er niet uitgeperst want ik wou dat de wagen zowel op gas als op benzine even goed rijdt.
Verbruik ken ik niet maar dat is ook niet van m’n zorgen.
Gewoon lekker rijen, daar gaat het toch om !
Of je hebt een tankpas van je werk, of je rijdt alleen op de zondag een blokkie om met die kar, want ik ken niemand die zich momenteel niet irriteert aan de ridicule prijsstijging van brandstof. Ik moet op het moment een paar keer per week na het tanken z’n klein oranje leeuwtje met een rond brilletje en een scheiding uit m’n aars trekken, die in opdracht van de staatskas elke automobilist in z’n reet neukt.
Animal triste post coitum
haha, da’s een goeie ! lol
De prijzen zijn idd niet om mee te lachen maar op LPG gaat het nog redelijk. Hetgeen mij wel stoort is dat iedereen zich zo achter dat milieu-begrip verstopt. Zoek eens op internet auto die rijdt op lucht.
Deze auto rijdt op zuivere (pers)lucht en er komt even zuivere lucht uit.
mooi design, goede actieradius, degelijk getest, ....
waarom niet op de markt = centjes !! ( verdient niemand iets aan BEHALVE HET MILIEU !! )
maar ik vermoed dat deze opwelling van fustratie niet in dit topic past dus stop.
Wat is het typenummer van die K&N luchtfilter?
En wat kost zoiets?
Kun je zoiets gewoon bij de automaterialenshop kopen/bestellen?
DS; "Objet de Culte"





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zoals ik al schreef: Er is geen standaard passend K&N-filter. Voor mijn DS was een K&N-filter op maat gemaakt.
Citroen!















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Nu heb ik zelf al sinds begin van het DS rijden (toen de LPG er al in zat) last van dat als ik op benzine rijdt, de DS inhoudt als de tweede trap van de weber open gaat, alsof ze verzuipt (ik rijdt trouwens op Euro 95).
Nu heb ik nooit geweten of de carb bagger is of er gewoon te weinig lucht door de (vernouwde) aanvoerslang komt. Gisteren de stoute schoenen aangetrokken, motor was warm, op benzine ingesteld en ik heb de slang van luchtfilter naar carb losgehaald zodat de carb lucht aanzuigt zonder weerstand.
Eerste wat ik merkte is meer motorlawaai, speciaal bij gas geven. Nu weet ik volgens een Duits geluid-onderzoek dat na de uitlaat de inlaat van een auto de meeste lawaai produceert (bij stilstand), dus dit was daarmee verklaard.
Bij wegrijden op een 80-weg plank gas en de motor had nergens last van. Conclusie dus : de motor verzuipt op benzine bij het openen van de 2e trap.
Zijn er mogelijkheden voor LPG waardoor de lucht-doorstroming niet wordt beperkt, zodat de DS zowel op benzine als LPG goed rijdt ?
Het klinkt misschien als futiliteit, maar als je even vergeet dat je op benzine rijdt en een tractor wilt inhalen (plankgas), dan kun je een probleem hebben.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt een ander gasmengstuk nodig. Er is daar best wat over te vinden op dit forum. Zoek anders even het ds gedeelte af
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De motor verzuipt niet. Hij krijgt juist te weinig peut… Regel een beter keelstuk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>