3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
CX voor dagelijks gebruik?
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 09 augustus 2008 04:05 PM
  [ # 31 ]
garagestmarien schreef:

Dat er iets stuk gaat is zeker waar. Dat mag ook na meer dan twintig jaar auto zijn. Maar 1000 voor een beurt vind ik erg hoog. Ook voor een dealer.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 augustus 2008 04:32 PM
  [ # 32 ]

Ok, de laatste kleine beurt na 10.000 km kwam op 730 euro, dus ik rond het even naar boven af om op een gemiddelde per 10.000 km uit te komen. Die 730 euro was voor: APK, olie+filter, voorraadbol vullen, fusiekogel vervangen, remmen ontluchten, uitlaat voorpijp lassen.

Laat ik het anders zeggen, wat denken jullie dan dat je gemiddeld per km kwijt zou moeten zijn?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 augustus 2008 04:34 PM
  [ # 33 ]

Teruglezend zie ik dat sans-pareil 14 cent/km aan onderhoud noemt, dat is dus 1400 euro per 10.000 km. Dan is mijn 1000 euro toch niet zo gek? (Misschien is het punt dat ik al het onderhoud onder ‘beurt’ noem.)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 augustus 2008 04:45 PM
  [ # 34 ]

Bij sans-pareil zit daar ook de aanschaf bij van speciaal gemaakte onderdelen die echt niet goedkoop zijn. Dat kan je niet als richtgetal nemen.

Bij die beurt van jouw zaten naast de beurt nog meer dingen. Ik begreep dat je voor een beurt alleen 1000 euro rekende, inderdaad.  Wink

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 10 augustus 2008 04:11 PM
  [ # 35 ]

Laatste beurt met wat reparaties (silentblokken voorwielophanging o.a.) was bij mij na 13000km bijna 900,= Maar dat vind ik echt een uitschieter naar boven…......

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
alibibrami
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 04-08-2008

Gepost: 11 augustus 2008 01:36 AM
  [ # 36 ]

even ter vergelijk, of mischien helemaal niet. Maar mischien toch…


ik rijdt nu een ford mondeo diesel en de laatse beurt(Mei) waarbij 4 remschijven + blokken zijn vervangen en een gescheurde turboslang is vernieuwd + grote beurt .............. voor € 1500,-

Het enige voordeel wat ik hierbij kan bedenken is dat ik pas over 20000 km hoef terug te komen

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 12 augustus 2008 04:01 AM
  [ # 37 ]

wat denk ik ook een veelgehoord punt van kosten is (klinkt triviaal maar toch) dat de vloeistoffen (olie, ruitesproeier en bij een CX lhm) veeel meer kosten als de monteur dat bijvult. Lekker van tevoren thuis doen dus.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 augustus 2008 12:01 PM
  [ # 38 ]
Michelangelo schreef:

wat denk ik ook een veelgehoord punt van kosten is (klinkt triviaal maar toch) dat de vloeistoffen (olie, ruitesproeier en bij een CX lhm) veeel meer kosten als de monteur dat bijvult. Lekker van tevoren thuis doen dus.

Zeker weten, daar verdienen ze flink op. Net als op de wijn in een restaurant. Smile

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 12 augustus 2008 02:43 PM
  [ # 39 ]

en daarbij moet ik wel vermelden: dus ook op de rekening kijken dat het er niet op staat. Standaard zetten ze dat er vaak toch op bij de verkoopafdeling

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 12 augustus 2008 03:52 PM
  [ # 40 ]

Al met al mag duidelijk zijn dat doe-het-zelfen enorm loont, of het nu een nieuwe auto betreft of een CX van 25 jaar. Denk hierbij niet alleen aan het arbeidsloon; Ook op onderdelen kan je forse kortingen krijgen (tot 30-40%, ook bij de dealer) die je misloopt als je onderhoud laat uitvoeren. Het lastige aan de km kosten van een oude CX is dat deze enorm varieren omdat er altijd wel iets bijzonders aan de hand is. Vergelijken is daarom best listig. Overigens: uit de berichten van Sans Pareil maak ik op dat zijn km kosten ook gebaseerd zijn op alles zelf doen en nauwe banden met de garagewereld, dus ook dit kan je niet vergelijken met het kostenplaatje van de trouwe garageklant.
groet,
Freek
ps overigens vind ik het sleutelen minstens 50% van het plezier aan een auto. Veel mensen denken dat ze het niet kunnen, maar met wat doorzettingsvermogen, gezond verstand en wat hulp (ook via internet) kan je snel ervaring opdoen.

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 13 augustus 2008 05:29 AM
  [ # 41 ]

Van 90.000 km in 2000 toen ik mijn huidige dame kocht naar 250.000 en een beetje.
12.000 euro verder, dat is per jaar 1500 euro aan onderhoud.
Aanschaf was 6000 gulden.

Daar zit een volledige daktransplantatie van schuif- naar dicht dak bij en een volledige spuitbeurt, alsmede veel laswerk en een anti-roest behandeling.
En een lederen interieur. En een originele airco (die leeg was en nog steeds is).

Veel geld, ja. Maar geen enkele andere auto kan tippen aan de (deze) CX.
Ik gebruik haar dan ook dagelijks (nu wat minder daar ik nu aan huis werk).

30 juli, ca. 22.00 uur:

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 augustus 2008 11:18 AM
  [ # 42 ]

Ik kan niet anders zeggen, dat ik het helemaal eens ben met dat hele verhaal, rudi2cv!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 15 augustus 2008 01:04 PM
  [ # 43 ]
rudi2cv schreef:

Jammer dat ie 1 op 10 rijdt (22trs) anders zou het nog goedkoop zijn ook.

Maar dan, als ik goedkoop wil rijden gooi ik er wel gas in. En da’s om op te koken, niet om op te rijden.

Je hebt groot gelijk hoor Twisted Evil , vooral op benzine blijven rijden, zo blijf ik genoeg te laugh hebben bij de pomp.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 22 augustus 2008 03:44 PM
  [ # 44 ]
hogervp schreef:

Inderdaad, die sites laden niet meer. Zonde. Stuur Dolf anders een PB, wellicht kan hij het juiste adres even vermelden.

De website doet het weer:  
of  
De kostenpagina is :  
775 Euro bij 4000 Km per maand, nog geen 20 cent per kilometer!

Dolf

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
Gepost: 24 augustus 2008 01:32 AM
  [ # 45 ]

Het genot per kilometer: niet in geld uit te drukken!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook