askii schreef:kon het bewuste topic niet meer terugvinden maar tijd geleden ging het eens over crash-foto’s en dat er zo weinig waren…moest ik aan denken toen ik langs deze fraaie reportage kwam met beroepsmatige maar daarom niet minder prachtige politie-shots van een paar Zwitserse D-ongevallen…
chapeau voor het belgische clubblad: klik
Even opnieuw in de goede thread geplopt. Hoe gaat het met de verzameling, terrorgiesje? Vandaag kwam ik deze nog tegen, een ongeval uit de oude doos op nuentoen.nl (klik voor groter), uit 1961 bij Roermond.
[Break 20 Familiale ‘71]

Totaal aantal Berichten: 7618
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ooit een paar keer de voormalige directeur van de SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) Eric Asmussen in mijn DS naar Amsterdam CS gereden. Die ruilde in de 70-er jaren zijn DS in voor een Mercedes, juist vanwege het gebrek aan passieve veiligheid in de DS. Maar achteraf vond’ie de Mercedes wel een patserbak.
De DS doet’t leuk bij een frontale botsing of een kop-staart botsing. Bij een koprol wreken zich de dunne dakstijlen en de afwezigheid van een solide dak. En bij een aanrijding vanaf de zijkant bieden alleen de longerons weerstand, de deurstijl en dakstijl niet. De DS heeft dan ook geen kooiconstructie. De foto hierboven illustreert dat.
Als je jezelf veilig opgeborgen wil weten in een auto met de leeftijd van een DS: koop een Mercedes of een Saab. Of houdt afstand.
Desalniettemin: plaatjes zijn altijd goed.