Geen bijgeluid meer!!
Beste Forummers,
Ik heb een paar dagen geleden de XM op de brug gehad om er even zelf naar te kijken. Ik heb de reactiestangen eraf gehaald om te kijken of er daadwerkelijk speling in de stabilisator-stang zat. Er bleek helemaal GEEN speling in te zitten en toen ging mijn vermoeden uit naar een reactiestang (passagierskant) die waarschijnlijk niet goed vastgedraaid was. (Geen wonder dat citroville geen speling kon vinden
) Het was ook bijna niet te horen maar ik wou het gewoon perfect hebben
Ik heb de reactiestangen dus losgehaald en heb ze deze keer goed vastgedraaid, volgens de juiste torque-settings en met nieuwe nylock moertjes.
Daarna een uitgebreide proeftrit gemaakt en helemaal geen klonk, instabiele gevoel of andere gevoel van speling!! De wegligging is ook zeer strak…ik ben zeer verheugd!
Ik kan me nu ook nog herinnneren dat ze bij Citroville zeiden dat er bij zo een lage km-stand (110 dkm ong. destijds) eigenlijk niets met de stabistang-rubbers aan de hand kon zijn. Dit klopt dus ook. Misschien heb ik wel niets van hun gehoord omdat ze vonden dat ik een beetje aan het ‘mierenneuken’ was
Kortom: Ik ben weer hartstikke blij met de XM!
Iedereen nog bedankt voor alle tips en nuttige informatie.
tijd om horizontaal te gaan..
groetjes Usman.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—