1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Tevreden/ontevreden? (G)C4P
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 16 april 2008 05:29 PM

Hoewel heel veel berijders van de (G)C4P lovend over hun automobiel zijn, bemerk ik toch ook wel eens wat ontevredenheid.

(G)C4P-rijders laat eens weten hoe u over uw ‘voiture’ denkt.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 16 april 2008 06:10 PM
  [ # 1 ]

Na bijna 2000 kilometer gereden te hebben moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over La Grande Dame. Het rijcomfort is beter dan bij welke andere auto waar ik in gereden heb. Ook over de uitrusting heb ik niets dan lof. Een minpuntje ten opzichte van de Renault Scenic die ik hiervoor had is dat de Scenic veel meer mogelijkheden had om dingetjes in op te ruimen.
Ik heb reeds tweemaal gehad dat de auto niet wilde starten ‘s ochtends, maar ik hoop dat dat nu opgelost is na een bezoekje aan de garage voor de eerste checkup.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 april 2008 06:38 PM
  [ # 2 ]

Ik heb er nu een jaar op zitten en ik ben tevreden. Qua styling en comfort is het veruit de fijnste wagen die ik gereden heb. Er zijn natuurlijk altijd een paar puntjes die na gebruik toch wat tegenvallen of waar je gewoon iets meer van verwacht had. Zo vind ik de ruimte op de 2e zitrij wat beperkt. (zeg maar de gewone achterbank) Je kan de stoelen wel verder naar voren schuiven, maar niet verder naar achteren. Met een groep 2 kinderstoel (9-15 kg.) blijft er maar erg weining ruimte over. Mijn zoon kan zijn benen niet strekken in zijn stoeltje. Laat staan als ik de stoel in de ligstand zet. Dat was bij mijn Mondeo echt veel ruimer. Verder zou ik achteraf toch voor de 2.0 ipv de 1.6 HDI hebben moeten kiezen. Hoewel je met de 1.6 prima meekomt, mis je op den duur toch net dat beetje extra vermogen. Verder vind ik het jammer dat de leuning van de bijrijdersstoel niet helemaal achterover kan. Dat zou het vervoer van lange zaken (denk aan lengtes pijp of plint) een stuk makkelijker maken.

De puntjes die ik heb zijn in principe bijna allemaal detaildingetjes. Daarbij wil ik ook nog zeker even gezegd hebben dat ik geen moment spijt heb gehad van de keuze voor deze dame. Het enige, wat ik al aangaf, is dat ik voor mezelf er misschien beter aan gedaan zou hebben om haar te bestellen met het maatje groter hart.  Wink

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 16 april 2008 06:47 PM
  [ # 3 ]

Zeer tevreden want de auto heeft geen last van: voorruit dubbelbeelden, beschadigde portieren, rammelend dash, klepperend geluid onder de auto, uitvallende cc, hoog verbruik, grote windgevoeligheid, niet resettende benzinemeter, slecht werkende blue tooth, versnellingsbakproblemen, er is slechts één minpuntje mijn vrouw is er de hele dag mee opstap. Crying or Very sad

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 april 2008 06:55 PM
  [ # 4 ]

M.b.t. alle bekende probleempunten kan ik zeggen dat de meeste aan mij voorbij zijn gegaan. De enige punten die zich bij mij wel gemanifesteerd hebben:
- piepen bij achteruitrijden. (soms)
- beschadiging sponning door portierrubbers
- een tijdje een rammeltje in het dash. (is alweer een half jaar weg)

Dit zijn op zich punten waar ik wel mee kan leven. Hoewel ik me kan voorstellen dat wanneer ik de auto privé gekocht zou hebben dat ik me zeker v.w.b. de lakbeschadiging door de portierrubbers daar toch behoorlijk aan zou storen.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 april 2008 10:47 PM
  [ # 5 ]

Ik ben ook tevreden.

Op enkele minpunten na:

- moeilijk te kuisen voorruit Very Happy
- geluiddemping van motor kon beter, dit euvel is nu echter verdwenen. Het is nu redelijk stil vanbinnen.

- soms stugge, springerige ophanging bij lage snelheden en op dwarsnaden (luchtvering)

- her en der wat kraakjes en rammeltjes

- EBV6 durft soms wel eens schokken in file (motorrem)

Maar ondanks dit ben ik erg tevreden over men picasso. Het lijkt mss wel een hele opsomming van slechte punten. Maar ze wegen zeker niet op tegen de positieve punten. Dit alles maakt dat ik toch erg tevreden ben en opnieuw dezelfde keuze zou maken. (of bijna dezelfde, nu men wagen wat ingereden geraakt is de 2.0 HDI wel zeer vlot te noemen. Kracht heb je nooit genoeg, maar ik denk dat ik stilaan men mening moet herzien en dat de 1.6 HDI ook vlot genoeg is) Zeker als je rekening houd met het type wagen, waar het voor gebruikt wordt, en de huidige snelheidsbeperkingen en controles)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 16 april 2008 11:19 PM
  [ # 6 ]

Zéér tevreden want,
Haar prachtige aanblik als ik kom aanlopen om haar te openen.
Als ik in haar ben, het prettige gevoel van allesomvattende zaligheid.
Haar zacht ronkend geluid als ik aan de juiste knopjes draai.
De jaloerse blikken van de buurmannen als ze me de straat uitvoert.

Aan de andere kant:
Ze begint nu al slijtplekken te tonen.
Ze drinkt me toch iets te veel.
Ze wil alleen maar vooruit, achteruit begint ze soms te piepen.
Maar ik ben toch zéér tevreden als ze zegt “na 40 meter links” en ik gewoon rechtdoor rij, ik geen week nodig heb om het bij te leggen.  Laughing  Laughing

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 16 april 2008 11:28 PM
  [ # 7 ]
GrandPicasso schreef:

Zéér tevreden want,
Haar prachtige aanblik als ik kom aanlopen om haar te openen.
Als ik in haar ben, het prettige gevoel van allesomvattende zaligheid.
Haar zacht ronkend geluid als ik aan de juiste knopjes draai.
De jaloerse blikken van de buurmannen als ze me de straat uitvoert.

Aan de andere kant:
Ze begint nu al slijtplekken te tonen.
Ze drinkt me toch iets te veel.
Ze wil alleen maar vooruit, achteruit begint ze soms te piepen.
Maar ik ben toch zéér tevreden als ze zegt “na 40 meter links” en ik gewoon rechtdoor rij, ik geen week nodig heb om het bij te leggen.  Laughing  Laughing

We kunnen nu dus met zekerheid stellen dat het een dame is Razz

Bij mij veel van het zelfde; hoewel ik niet kan ontkennen dat ik me blijf verbazen over de zenuwachtige “voortrein"als ik een ribbel overdwars op de snelweg overga. De koets wil dan altijd kort schudden van voor en achter…. Kan ik natuurlijk afdoen met: “het is toch een dame” maar dat zou flauw zijn Wink

Overigens mijn doorhangende, niet meer op te rollen bagagezeil ligt nog bij de dealert ...

En tot slot, je krijgt er nog een leuk forum bij ook nog als je C4(GP) gaat rijden.

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 17 april 2008 12:56 AM
  [ # 8 ]

Heb wel het topic opgestart, maar mijn eigen mening nog niet opgenomen Sad.
Ik hou het bij ‘tevreden’, want zelfs na ruim 10.000 km denk ik nog steeds terug aan mijn C5 Break 2.0 Automaat Exclusive. Net een wat betere wegligging, net een wat soepeler besturing, net een wat betere zit.
De auto’s C5 en GC4P zijn misschien moeilijk te vergelijken, maar af en toe bekruipt me het gevoel dat ik beter had kunnen wachten op de nieuwe C5.
Aan de andere kant vind ik de GC4P wel een fantastisch mooie auto om te zien Very Happy.
Mogelijk dat het probleem met de dubbelbeelden-voorruit nou net dat beetje nadeel veroorzaakt waardoor ik niet ‘zeer tevreden’ kan zijn.
Maar wie weet wordt dat probleem ook nog eens een keer opgelost.
Verder is er een hardnekkige storingsmelding over ‘koplampverstelling’, waardoor ik regelmatig de motor weer uit moet zetten en opnieuw starten om de melding te ‘resetten’. Binnenkort maar weer eens naar de garage (de 5e keer al geloof ik) om te laten controleren.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 17 april 2008 11:31 AM
  [ # 9 ]
Jolly Sailor schreef:

Verder brand bij mij altijd het licht! Gaat branden als ik de motor start en weer uit als follow home verlichting het uitschakelt?

Was bij mij ook zo. Volgens sommigen zit er nog een nadeel aan het direkt aangaan van de verlichting: je lampjes kunnen sneller kapot gaan——> ik heb beiden (met 20.000km op de teller) al 2 keer moeten vervangen.
Vorige week de “appèlverlichting” uit laten zetten door de dealer.

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 17 april 2008 11:42 AM
  [ # 10 ]

Zou volgens mij niet moeten kunnen. De appelverlichting staat zo afgesteld dat de lichten pas aangaan zodra de motor loopt, en dus geen last zouden mogen hebben van de piekstroom die eventueel zou kunnen ontstaan door het aanslaan van de motor.

Maar dit geheel Surprisedfftopic natuurlijk Wink

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 17 april 2008 12:41 PM
  [ # 11 ]

pro’s:
- mooie auto, veel luxe
- goede geluiddemping
- moduleerbaarheid
- fijne 1.6 HDi motor

con’s :
- rammeltjes
- opbergmogelijkheden
- voorruit dubbelbeelden
- weggedrag is een (heel) stuk minder dan bij de ‘lagere klasse Xsara Picasso’

Lakbeschadiging door de achterdeuren heb ik ook - zou niet mogen - maar infeite erger ik er mij niet zo erg aan omdat het toch uit het zicht blijft als de deuren dicht zijn. Erger vind ik die lomperikken die naast mij parkeren en hun deuren opengooien tegen mijn wagen Evil or Very Mad .
Verder zijn er nog wat kleinere minpuntjes (bvb. slijtage armleuning, afbreken van de ophanging van het verlengstuk om het reservewiel te laten zakken, ...).

Persoonlijk vind ik dat je iets meer auto voor je geld krijgt met de Xsara Picasso, maar de uitstraling van die wagen ligt toch een stuk lager.

In short, gewoon tevreden, zonder in extremen te willen vallen.

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 17 april 2008 05:11 PM
  [ # 12 ]

Ben tevreden.

Zit voortreffelijk.
Rijd als een zonnetje.
Stuurt heerlijk.
Lekker stil (ook bij hogere snelheid).

Mag iets minder drinken.
Geen greep aan plafon bij de bijrijder (is voor oma).
Denk dat je veel opbergruimte hebt maar dat valt tegen.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 17 april 2008 05:20 PM
  [ # 13 ]
Vader schreef:

Denk dat je veel opbergruimte hebt maar dat valt tegen.

Ik heb uit mij vorige auto (Xsara Picasso) een krat vol met spulletjes gehaald. Die staat nu nog in de schuur. Heb ik blijkbaar toch niet nodig. Laughing
T’is net als in huis, hoe meer kamers, hoe meer rotzooi je krijgt.  Twisted Evil

Oh ja, voor oma is er toch een bagagenet? Wink  Wink

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 17 april 2008 05:28 PM
  [ # 14 ]
GrandPicasso schreef:
Vader schreef:

Denk dat je veel opbergruimte hebt maar dat valt tegen.

Heb ik blijkbaar toch niet nodig. Laughing

Ik hoop ze ook niet nodig te hebben.
Maar ik heb bv een gevaren driehoek (verplicht). Sleepkabel en startkabels. Oude auto lagen deze bij het reservewiel.
Nu in de bagage ruimt heb ik niets om ze ergens weg te werken.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 17 april 2008 05:41 PM
  [ # 15 ]
Vader schreef:
GrandPicasso schreef:
Vader schreef:

Denk dat je veel opbergruimte hebt maar dat valt tegen.

Heb ik blijkbaar toch niet nodig. Laughing

Ik hoop ze ook niet nodig te hebben.
Maar ik heb bv een gevaren driehoek (verplicht). Sleepkabel en startkabels. Oude auto lagen deze bij het reservewiel.
Nu in de bagage ruimt heb ik niets om ze ergens weg te werken.

Surprisedfftopic Sleepkabel heb ik in opbergruimte in de vloer achter bijrijdersstoel.
Driehoek (in doos) en EHBOdoos heb ik een stukje klitteband opgeplakt (de kant met weerhaakjes) en in de ruimte achter de 3 achterste stoelen tegen de vloerbedekking gedrukt. Blijft prima op z’n plaats zitten.
Die ruimte heb jij geloof ik niet, maar mischien toch een ideetje?  Idea

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook