3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Tevreden/ontevreden? (G)C4P
mistral
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-06-2007

Gepost: 21 april 2008 03:14 AM
  [ # 31 ]

ik heb tevreden gestemd.
Op zich een hele fijne auto. Maar toch nog voldoende om in het comfort te verbeteren.
- Het schakelgedrag ben ik na 18000km nog steeds niet helemaal gewend, soms is het optrekken vanuit hele lage snelheid op een kleine helling erg lastig. Als je dan iets extra gas geeft schiet ie opeens met slippende banden weg.
- De boardcomputer vind ik erg tegenvallen (en dan dat soort belachelijke prijzen voor een USB-box. Iets wat er in dit tijdperk standaard gewoon al in had moeten zitten)
- En het verbruik valt me tegen (echt niet zoals de specificaties opgeven).

Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 21 april 2008 12:34 PM
  [ # 32 ]
Taco schreef:

Alleen het stomme vloermatje achterin Twisted Evil . dat verschuift steeds Rolling Eyes . en daar word ik sjaggerijnig van Grrrr

even Surprisedfftopic : Welk vloermatje bedoel je ? Die van mij blijven allen goed liggen, ook dat van de 2e zitrij haakt echt in het tapijt.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 21 april 2008 06:48 PM
  [ # 33 ]

Snap ik ook niet helemaal. Ook bij mij ligt dit matje vast als een huis… Rolling Eyes

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 21 april 2008 07:00 PM
  [ # 34 ]
mistral schreef:

ik heb tevreden gestemd.
Op zich een hele fijne auto. Maar toch nog voldoende om in het comfort te verbeteren.
- Het schakelgedrag ben ik na 18000km nog steeds niet helemaal gewend, soms is het optrekken vanuit hele lage snelheid op een kleine helling erg lastig. Als je dan iets extra gas geeft schiet ie opeens met slippende banden weg.
- De boardcomputer vind ik erg tegenvallen (en dan dat soort belachelijke prijzen voor een USB-box. Iets wat er in dit tijdperk standaard gewoon al in had moeten zitten)
- En het verbruik valt me tegen (echt niet zoals de specificaties opgeven).

Over welke C4P exclusive praten we dan?
(diesel/benzine, eb6/hand/automaat, motor)

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 21 april 2008 09:40 PM
  [ # 35 ]
tilanus schreef:

Snap ik ook niet helemaal. Ook bij mij ligt dit matje vast als een huis… Rolling Eyes

Bij mij schuift het matje in de kofferbak als ik hem met de rubberzijde naar onderen heb liggen. Als die naar boven ligt schuift er niets. Het matje op de tweede zitrij (gewone achterbank dus) schuift ook steeds naar voren, maar dat komt omdat de kinderen zich er op afzetten als ze redchtop gaan zitten. Ik denk dat ik daar maar eens wat klittenband onder lijm. Kan met het matje in de kofferbak trouwens ook.

Surprisedfftopic Ik moet overigens voor m’n werk nogal eens wat natte zooi achterin kwijt (waadpak, grote schepnetten enzo). Daarvoor heb ik dan een lekbak voor een wasmachine bij me. Past precies achterin en alle lekwater wordt netjes opgevangen.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 22 april 2008 12:28 PM
  [ # 36 ]
Beno schreef:

Het matje op de tweede zitrij (gewone achterbank dus) schuift ook steeds naar voren, maar dat komt omdat de kinderen zich er op afzetten als ze redchtop gaan zitten. Ik denk dat ik daar maar eens wat klittenband onder lijm.

Bij mij ook kinderen op de 2e zitrij, maar de mat is aan de onderzijde voorzien van kleine pinnetjes die zich goed vasthechten in het tapijt (bij opheffen van de mat zijn er allemaal kleine putjes zichtbaar in het tapijt). De mat blijft bij mij muurvast liggen.

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 22 april 2008 07:22 PM
  [ # 37 ]

Bij mij schuiven de matjes achterin helemaal niet, want ik heb nooit passagiers achterin nono (Just kidding….)

Grappig hoe snel er van een topic af wordt geweken what Surprisedfftopic.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
mistral
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-06-2007

Gepost: 22 april 2008 07:54 PM
  [ # 38 ]
Vader schreef:
mistral schreef:

ik heb tevreden gestemd.
Op zich een hele fijne auto. Maar toch nog voldoende om in het comfort te verbeteren.
- Het schakelgedrag ben ik na 18000km nog steeds niet helemaal gewend, soms is het optrekken vanuit hele lage snelheid op een kleine helling erg lastig. Als je dan iets extra gas geeft schiet ie opeens met slippende banden weg.
- De boardcomputer vind ik erg tegenvallen (en dan dat soort belachelijke prijzen voor een USB-box. Iets wat er in dit tijdperk standaard gewoon al in had moeten zitten)
- En het verbruik valt me tegen (echt niet zoals de specificaties opgeven).

Over welke C4P exclusive praten we dan?
(diesel/benzine, eb6/hand/automaat, motor)


over een 2.0 1.6V Exclusive EB6V benzine

Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 22 april 2008 10:32 PM
  [ # 39 ]
mistral schreef:
Vader schreef:
mistral schreef:

ik heb tevreden gestemd.
Op zich een hele fijne auto. Maar toch nog voldoende om in het comfort te verbeteren.
- Het schakelgedrag ben ik na 18000km nog steeds niet helemaal gewend, soms is het optrekken vanuit hele lage snelheid op een kleine helling erg lastig. Als je dan iets extra gas geeft schiet ie opeens met slippende banden weg.
- De boardcomputer vind ik erg tegenvallen (en dan dat soort belachelijke prijzen voor een USB-box. Iets wat er in dit tijdperk standaard gewoon al in had moeten zitten)
- En het verbruik valt me tegen (echt niet zoals de specificaties opgeven).

Over welke C4P exclusive praten we dan?
(diesel/benzine, eb6/hand/automaat, motor)


over een 2.0 1.6V Exclusive EB6V benzine

Met een 2.0 liter en als ik naar je 18000 km kijk rijdt je genoeg kilometers.
Dan kom je toch wel aan de 1 op 12 met je verbruik!
Of trap je hem iets te stevig op zijn staart.
Hiervoor een toyota gehad 1.8 eb5 benzine maar hier reed ik toch zeker 1 op 12.5 mee.
Over het schakelgedrag loopt al een andere topic. (ik vind het niets).

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 23 april 2008 01:27 AM
  [ # 40 ]
mistral schreef:

ik heb tevreden gestemd.
Op zich een hele fijne auto. Maar toch nog voldoende om in het comfort te verbeteren.
- Het schakelgedrag ben ik na 18000km nog steeds niet helemaal gewend, soms is het optrekken vanuit hele lage snelheid op een kleine helling erg lastig. Als je dan iets extra gas geeft schiet ie opeens met slippende banden weg.
- De boardcomputer vind ik erg tegenvallen (en dan dat soort belachelijke prijzen voor een USB-box. Iets wat er in dit tijdperk standaard gewoon al in had moeten zitten)
- En het verbruik valt me tegen (echt niet zoals de specificaties opgeven).

Ik weet zeker dat als je onder de 100 km/uur blijft, de specificaties haalbaar zijn.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 23 april 2008 01:51 AM
  [ # 41 ]
C4sohier schreef:
Tilanus schreef:

Welk vloermatje bedoel je ? Die van mij blijven allen goed liggen, ook dat van de 2e zitrij haakt echt in het tapijt.

Ja ik word sjaggerijnig van het vloermatje maar ik heb dan ook een 5-p C4P! dus vast een ander matje dan die mensen met zo’n grote auto.  Confused  ja ik weet het Surprisedfftopic maar heeft iedereen met een ‘kleine’ C4P zo’n raar matje achterin?

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 23 april 2008 12:12 PM
  [ # 42 ]

Zullen we een nieuwe topic “rare vloermatjes openen” Confused: Als de problemen zich slechts tot de vloermatjes beperken dan is Citroën erg goed bezig Exclamation

Profiel  
 
mistral
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-06-2007

Gepost: 23 april 2008 01:03 PM
  [ # 43 ]
Vader schreef:

Met een 2.0 liter en als ik naar je 18000 km kijk rijdt je genoeg kilometers.
Dan kom je toch wel aan de 1 op 12 met je verbruik!
Of trap je hem iets te stevig op zijn staart.
Hiervoor een toyota gehad 1.8 eb5 benzine maar hier reed ik toch zeker 1 op 12.5 mee.
Over het schakelgedrag loopt al een andere topic. (ik vind het niets).

hkonin02 schreef:

Ik weet zeker dat als je onder de 100 km/uur blijft, de specificaties haalbaar zijn.

Helaas haal ik maar amper 1 op 11, en ik trap hem echt niet op zijn staart. En dan rij ik ook nog eens relatief veel snelweg en ontwijk ik files zoveel mogelijk.

Ik heb er ook al opmerkingen over gemaakt in het topic over het verbruik van de C4P.

Ik weet ook zeker dat als ik constant 70 ga rijden ik de specificatie ook ruim haal.

Met mijn vorige auto, een vectra station uit 1999, haalde ik de door de leverancier gespecificeerde verbruiksgegevens ruimschoots. De auto reed dus zuiniger dan ik had mogen verwachten op basis van de specificaties. En met die wagen reed ik relatief veel stadsverkeer.

Met de picasso is dat dus heel anders, terwijl ik nu juist veel rustiger rijdt. En dan mag de picasso wel groter en meer wind vangen, maar ik kan me niet voorstellen dat de testen om het gebruik te bepalen in windstille situaties gedaan wordt. Je mag toch aannemen dat de tests in omstandigheden uitgevoerd worden die representatief zijn voor onze leefomgeving.

Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 23 april 2008 03:14 PM
  [ # 44 ]

Met de picasso is dat dus heel anders, terwijl ik nu juist veel rustiger rijdt. En dan mag de picasso wel groter en meer wind vangen, maar ik kan me niet voorstellen dat de testen om het gebruik te bepalen in windstille situaties gedaan wordt. Je mag toch aannemen dat de tests in omstandigheden uitgevoerd worden die representatief zijn voor onze leefomgeving

Da’s dus niet waar. De gepubliceerde verbruikscijfers komen tot stand via een op europees nivo vastgelegde procedure. En voor zover ik weet is dat een SIMULATIE van verschillende ritten (stad, snelweg, buitenweg) op een ROLLENBANK. Algemeen bekend is dat daar zoveel mee te sjoemelen valt dat praktijkverschillen van meer dan 25% met de opgegeven waarden voorkomen! Lees er de autobladen maar eens op na: ook die halen tegenwoordig nooit meer de door de fabrikant opgegeven waarden…

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 23 april 2008 03:58 PM
  [ # 45 ]

Dat ben ik niet met je eens. Geef mij maar een Picasso mee voor een week of twee en ik weet zeker dat ik minstens 10% gunstiger scoor dan de fabrieksopgave. Dat is niet arrogant bedoeld, maar gebaseerd op de realiteit. Ik rijd zeker niet als een opa rond, al duidt mijn uiterlijk daar wellicht wat op (ik zal alvast inkoppen voor de kroeggangers), maar het is een kwestie van rijstijl. Daar is erg veel voordeel te halen.

Zoveel verschil zal er toch niet zitten tussen moderne motoren en de waarden die ik haal met mijn oude zelfstoker uit 1993? Btw: fabrieksopgave Xantia TD: 6.9 per 100km. Hieronder zie je het resultaat tot nu toe.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook