tilanus schreef:Nou, Strootje; schaam je! Nou ga je echt
fftopic
oeps
![]()
![]()
C4 Picasso PureTech 165 S&S EAT6 Shine 2017
Moet om de verlichting met de sleutel aan te zetten de verlichting niet op automatisch staan? Wellicht staat hij bij strootje uit?? :
: ??
Is het proberen waard dacht ik zo…...
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Moet om de verlichting met de sleutel aan te zetten de verlichting niet op automatisch staan? Wellicht staat hij bij strootje uit?? :
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Gerrit
Gerrit T, heb je gedronken, of ben je op je returnknop in slaap gevallen?
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Gerrit T schreef:Moet om de verlichting met de sleutel aan te zetten de verlichting niet op automatisch staan? Wellicht staat hij bij strootje uit??
:
Gerrit
heb ik zojuist geprobeerd maar wordt erniet anders van ,doet het alleen na het afzetten van de motor ,daarna niet meer ,toch bedankt voor de tip
Strootje schreef:heb ik zojuist geprobeerd maar wordt erniet anders van ,doet het alleen na het afzetten van de motor ,daarna niet meer ,toch bedankt voor de tip
Dan werkt het bij jou waarschijnlijk toch niet zoals het hoort: ik kan altijd met het middelste knopje de verlichting aanzetten, ongeacht de stand van de schakelaar. Alleen als de auto een aantal dagen stilstaat werkt het niet meer: dan staat hij op de ecostand.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
rymt schreef:Strootje schreef:heb ik zojuist geprobeerd maar wordt erniet anders van ,doet het alleen na het afzetten van de motor ,daarna niet meer ,toch bedankt voor de tip
Dan werkt het bij jou waarschijnlijk toch niet zoals het hoort: ik kan altijd met het middelste knopje de verlichting aanzetten, ongeacht de stand van de schakelaar. Alleen als de auto een aantal dagen stilstaat werkt het niet meer: dan staat hij op de ecostand.
ok. ik vraag de dealer even ,gaat binnenkort heen voor 2500 km beurt
Misschien moet je ff de boordcomputer / configuratie /verlichting checken.
En idd, gewoon op auto laten staan de hendel links aan het stuur.
Suc6.
De items uit het instructieboekje écht goed doorlezen helpt ook
Ik spreek uit ervaring, want echte mannen gaan immers eerst 2000 km rijden en dan kijken hoe het werkt
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
aerdt schreef:Misschien is het een idee om eens te kijken of de follow me home wel aan staat. Persoonlijke instellingen configuratie: follow me home inschakelen.
Bij mij werkt het ook zonder “follow me home” aante zetten.

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
rymt schreef:Dan werkt het bij jou waarschijnlijk toch niet zoals het hoort: ik kan altijd met het middelste knopje de verlichting aanzetten, ongeacht de stand van de schakelaar. Alleen als de auto een aantal dagen stilstaat werkt het niet meer: dan staat hij op de ecostand.
Dit lijkt me niet correct te zijn. Al staat je auto een maand stil gaat de eco-stand stand echt niet aan hoor. Hierop heb ik een keer opgelet na een lange vakantie. Dus volgens mij zijn drie dingen mogelijk: 1) je auto lekt ergens stroom, 2) je auto was al in de eco-stand voordat je de deur op slot deed voor die paar dagen, 3) je accu is aan de vervanging toe.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
ice96 schreef:Dit lijkt me niet correct te zijn. Al staat je auto een maand stil gaat de eco-stand stand echt niet aan hoor. Hierop heb ik een keer opgelet na een lange vakantie. Dus volgens mij zijn drie dingen mogelijk: 1) je auto lekt ergens stroom, 2) je auto was al in de eco-stand voordat je de deur op slot deed voor die paar dagen, 3) je accu is aan de vervanging toe.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Nu je het zegt: het is punt 2. Als ik de auto gewassen heb (ook vanbinnen) en de deuren zijn dus veelvuldig open geweest gaat ze in de eco-modus. Daarna zet ik haar in de garage en is de accu dus niet bijgeladen. Dan doet ook de verlichtingsfunctie het niet meer, maar anders wel.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Bij mij gaat de eco-stand al heel snel van start, dus echt niet na een maand of zo. Eerder na een uur .
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
10 tot 20 minuten.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Bij mij ook zeer snel in eco-modus (bvb. auto laden om op vakantie te gaan -> dikwijls deuren en koffer open -> eco !).
Bij mijn Xsara Picasso op 7 jaar tijd slechts 2x zien verschijnen ; de GC4P werd zelfs afgeleverd in eco-modus ...
Ik neem aan dat het normaal is gezien er veel verbruikers zijn (veel meer dan in de Xsara Picasso) : lampjes in de spiegels, 3 lampjes aan het plafond, follow-me-home, ...