8 van de 34
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
BX 16 RS ‘83 Bleu Camargue - de smurf
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 07 juni 2008 10:50 PM
  [ # 106 ]

Wat een mooie kleur is het zeg. Ziet er nog heel mooi uit! Neem je haar een keer mee naar een meeting? Ik wil deze wel eens in het echt zien Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 juni 2008 11:20 PM
  [ # 107 ]

Staat toch een stuk beter, deze doppen.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3717
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 juni 2008 11:41 PM
  [ # 108 ]

was gezellig Peter, thanks ook voor de helpende handen!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 juni 2008 07:11 PM
  [ # 109 ]

Even over de koppeling, die lijkt namelijk versleten te zijn. Wat heel vreemd is, aangezien ik een factuur heb waaruit blijkt dat die in oktober vorig jaar vernieuwd is (complete kit).

De symptomen zijn:
- stuiteren van de motor bij aangrijpen (soms)
- “klonk” in de aandrijflijn bij aangrijpen (vaak)
- vaag aangrijpen (meestal. Net niet slippen, maar een beetje zoekerig met aangrijpen: meer>minder>klonk. Weet niet hoe ik ‘t anders moet omschrijven)

Geen slipgeluiden e.d.

Eerste commentaar van meneer Ordas toen hij ermee reed was ook dat de koppeling eraan was. Nu is het koppelingspedaal wel gerepareerd en de kabel gesteld, en sindsdien ontkoppelt en schakelt hij wel veel beter dan eerder, maar toch.

Kan dit een andere oorzaak hebben dan een versleten koppeling, bijvoorbeeld onjuiste montage van het een of ander?

Of zou versnelde slijtage het gevolg kunnen zijn van het gebroken koppelingspedaal (wat het schakelen niet leek te hinderen)?

Of moet ik concluderen dat de vorige eigenaar is opgelicht met een tweedehands drukgroep? Rolling Eyes

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 juni 2008 09:09 PM
  [ # 110 ]

Hebben jullie inderdaad al naar de juiste montage van de kabel gekeken? Mijn Jacqueline was ook erg aan het stuiteren doordat de kabel verkeerd zat.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 13 juni 2008 10:41 PM
  [ # 111 ]

Hmm, z.s.m. ‘s inspecteren dan.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 juni 2008 12:00 AM
  [ # 112 ]

Nou heb je zo’n mooie BX, en dan heb ik nog nooit een stukje van je in de En Avant! gezien - jammer zeg Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 juni 2008 12:02 AM
  [ # 113 ]

Hij heeft het ding net!  Shocked  Geef die jongen even de tijd om die auto te leren kennen.

Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 juni 2008 12:43 AM
  [ # 114 ]

Lopt de koppelingskabel niet te stroef ??

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 14 juni 2008 02:08 AM
  [ # 115 ]
karel schreef:

Nou heb je zo’n mooie BX, en dan heb ik nog nooit een stukje van je in de En Avant! gezien - jammer zeg Wink

Laughing

Ahum, ik heb ook in geen tijden een En Avant gezien…

Maar komt nog wel als de tijd rijp is Wink

citro-power schreef:

Lopt de koppelingskabel niet te stroef ??

Zou best kunnen, maar kan dat werkelijk deze symptomen veroorzaken? Ik heb eerder gevraagd om ‘m te stellen en te vervangen indien nodig, maar ‘t werd kennelijk niet nodig gevonden. Maar goed, denk wel dat voordat ik de koppeling ga vernieuwen ik er eerst maar even een nieuwe kabel in pruts.

Overigens had mijn CX ook last van dat gestuiter en daarvan was de koppelingsplaat echt compleet versleten (maar slipte niet).

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 juni 2008 02:21 AM
  [ # 116 ]

Dit is het resultaat van alleen maar een verkeerd gemonteerde koppelingskabel. Sla de boeken er even op na.

 

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 14 juni 2008 02:27 AM
  [ # 117 ]

Return to sender Laughing

Ga ik zeker doen. En Beau nog maar ‘s aan z’n kop zeuren of ‘ie bij m’n CX wel goed zit Cool

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 17 juni 2008 02:07 AM
  [ # 118 ]

En net toen ik dacht dat ‘t gestuiter niet meer voorkwam, gebeurde ‘t vanavond toch weer… Remedie overigens: veel gas.

Gisteren een beetje met de Bix zitten frutselen: rechtervoorraam vastzetten (geen onverdeeld succes), bekleding schoonmaken (redelijk succesvol), linkerkoplamp vervangen door een type 1 exemplaar, en koppelingskabel nalopen.

Voor zover ik kan nagaan lijkt die goed gemonteerd te zitten, er valt ook niet zoveel verkeerd aan te doen, lijkt het. Ik heb wel de binnenkabel een beetje ingevet, maar volgens mij gaat ‘ie nog steeds vrij stroef; vervangen dus. Ook gezien dat de onderste motorsteun volledig aan gort is (a la bovenste motorsteun CX Turbo), dus daar komt waarschijnlijk de klonk vandaan bij schakelen. Is die op een beetje redelijke manier zelf te vervangen?

Bekleding heb ik redelijk schoon kunnen krijgen, maar wel geconstateerd (was me niet eerder opgevallen) dat de stof van de deurpanelen dezelfde ziekte heeft als CX-hemels: hangen.

Het deed mij overigens deugd te zien dat de deuren vol met antiroestspul zitten. Cool

Maar goed het schoonmaakresultaat. Voor:

“Nou Jim, vertel, wat ga je hieraan doen” “Nou, mensen, je zult ‘t niet geloven, maar nu heb ik hier een busje. En dat busje zit helemaal vol met kant-en-klare doekjes, die hoef je dus nergens meer in te doen en je hoeft er niets meer op te doen” “Ongeloooovelijk, laat zien Jim!” “Nou pak ik dus zo’n doekje, let op, uit dat busje…”

“Het is werkelijk niet te geloven Jim, wat een resultaat! Vertel, waar kunnen de mensen dit krijgen?!” “Um, tja, eh, de aldi dacht ik, als ‘t goed is, geloof ik…”

Dan nu, in de categorie onopvallende modificaties door de jaren heen:

Ook leuk, er hangt nog een TRX als reservewiel onder:

Enne, wie zei dat je plastic niet kunt composteren?

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2008 02:35 AM
  [ # 119 ]

Wss hebben er ooit TRXen ondergezeten, en toen ie er nieuwe moest kopen eronderuit zijn gegooid Laughing
Al denk ik dat het alleen een op TRS al optie was, dus miss gewoon TRX reservewiel??

Iig iets unieks en zeldzaams!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 juni 2008 02:36 AM
  [ # 120 ]

Blijkbaar zijn die glaasjes van de binnenverlichting met het oog op milieunormen recyclebaar gemaakt. Citroen was duidelijk haar tijd vooruit.  Laughing  Mijn GTI had er destijds ook al last van. En bij een van mijn oude Fordjes kwam ik het verschijnsel ook al eens tegen, dus niets nieuws onder de zon. Leeftijd he?  Wink

Profiel  
 
 
8 van de 34
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook