3 van de 34
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
BX 16 RS ‘83 Bleu Camargue - de smurf
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2488
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 21 april 2008 02:39 AM
  [ # 31 ]

Prachtig, veel plezier er mee.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 21 april 2008 04:06 AM
  [ # 32 ]

goed gedaan Peter.

Das toch net wat leuker dan mijn ‘85er TRD

Test

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 april 2008 05:20 PM
  [ # 33 ]

Zo, de eerste kleine irritatie opgelost Cool

Het knipperlichtrelais was stuk en/of d’r zat een verkeerde in (ronde driepoot ipv vierkante vierpoot) waardoor knipper/alarmlichten continu bleven branden ipv te knipperen. En wat hadden de Fransen daarvoor als oplossing bedacht? ....Juist! Het veertje uit de knipperlichtknop verwijderen natuurlijk, zodat je lekker handmatig kon knipperen…  Idea

Vanochtend bij Ordas een nieuw relais gekregen en weer een veertje in de knipperknop gezet, dus.  Mr. Green

Detail: op het oude knipperrelais staat “Cartier Clignoteur [...] WARNING MADE IN FRANCE”....

Dank voor alle reacties Razz

@T&B Bekleding is op zich nog erg gaaf, maar helaas wel een beetje vlekkerig, misschien een keer prof laten schoonmaken dus. En helaas (of gelukkig) geen TRX-banden.

En ik hoop idd dat ‘ie wat langer meegaat dan de Cali Wink

Wat betreft die wieldoppen: ik heb nog een stel CX Pallas wieldoppen liggen… whistle

Ik had gisteren eigenlijk geen tijd, maar als eerste wilde ik Wendela & John nog bedanken voor hun goede zorgen, de vele drab (daar leef ik op) en het feit dat de belangrijkste dingen die aan de BX moesten gebeuren nu al gedaan zijn: distributieriem (was 9 jaar oud), waterpomp en spanrol.
Ook voor de zekerheid een nieuwe brandstofpomp en verder een ‘gewone’ grote beurt. Ik moet eigenlijk nog steeds een nieuwe foto van de motorruimte maken, want: bougiekabels in de kleur van de auto Cool

Over de verdere staat van ‘t ding, die is heel redelijk! Linksvoor en achter kleine schades gehad, voor netjes hersteld, achter niet hersteld. Verder her en der Franse deukjes en krassen, maar ‘t ‘totaalbeeld’ is toch best netjes. Het onderhoud is waarschijnlijk beter dan gemiddeld voor een Franse auto, maar allemaal wel op z’n Frans: de uitlaat hangt er verkeerd onder, een veerpootretour is nieuw, maar niet lekdicht erop gezet, dat knippergebeuren dus, enz.

Ik heb de volledige onderhoudsgeschiedenis met facturen erbij gekregen en dat ziet er echt niet verkeerd uit, bijv. in oktober vorig jaar nog een nieuwe koppeling gekregen.

Vanochtend dus even bij Ordas langsgeweest en meneer Ordas heeft er even mee gereden, waarna hij gelijk op de remmentestbank kon en er naar de belangrijkste APK-punten werd gekeken (allemaal zomaar even tussendoor: pluim!) en dat bevestigde eigenlijk dat ‘ie er best goed aan toe is.

Voor RDW/APK in ieder geval de volgende dingen te doen:
- handremkabel rechts vastzetten (loopt aan)
- fuseekogelhoes rechts vernieuwen
- stuurhuishoes rechts vernieuwen
- veerpootretour links goed bevestigen

En dan verder dashboardlampjes, gordel linksvoor, ruitewissersproeier aan de praat krijgen (moet ik nog naar kijken, of de stekker is er uit getrokken omdat ‘t sproeislangetje toch stuk is, of ‘t ding doet ‘t echt niet), en op naar de RDW!

Helaas gaat ‘ie waarschijnlijk niet op Citromobile te zien zijn, omdat ik dan waarschijnlijk niet in ‘t land ben…

Nog wat foto’s:


En nog meer toegevoegd aan ‘t album: http://www.mijnalbum.nl/Album=8HN4VBVK

De mooiste foto’s zijn trouwens allemaal door Wendela gemaakt Wink

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 april 2008 05:26 PM
  [ # 34 ]

O ja, na veel zoeken via een post van Vortex op BXSportief gevonden welke kleur het nou eigenlijk is: Bleu Carmargue, een kleur die o.a. ook op eend en DS geleverd is   Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 april 2008 05:34 PM
  [ # 35 ]

Niet dat je dat waarschijnlijk gaat doen, maar de wielen van een BX zijn net niet diep genoeg om de CXdoppen goed vast te kunnen houden. Het staat wel leuk, maar na vijfhonderd meter was ik de eerste al kwijt. He heeft me een jaar geduurd, voor ik deze weer terugvond in de berm.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 april 2008 06:47 PM
  [ # 36 ]

Ziet er goed uit dus. Wanneer RDW?
En, wat ik me afvraag, istie verzekerd?

Profiel  
 
Gepost: 21 april 2008 06:51 PM
  [ # 37 ]
beerpeet schreef:

Helaas gaat ‘ie waarschijnlijk niet op Citromobile te zien zijn, omdat ik dan waarschijnlijk niet in ‘t land ben…

Gelukkig is er twee weken later alweer een mogelijkheid…

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 april 2008 07:37 PM
  [ # 38 ]
woutersmits schreef:

Ziet er goed uit dus. Wanneer RDW?
En, wat ik me afvraag, istie verzekerd?

Wanneer RDW, weet nog niet. Wil ‘m laten voorkeuren, maar kan pas op/na 8 mei bij Ordas. Enne, tuurlijk istie verzekerd, op chassisnr. Cool

graddus schreef:

Gelukkig is er twee weken later alweer een mogelijkheid…

Owja, die ja, dusss Cool

Wie weet Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 21 april 2008 07:56 PM
  [ # 39 ]

Hij hoeft natuurlijk niet aan al die eisen te voldoen om door de RDW toegelaten te worden.
Je kunt ook kiezen voor een invoerkeuring zonder APK. Dan kijken ze alleen naar de identiteit van de auto, en niet naar de technische staat.
Daarna kun je lekker bij je eigen APK station de keuring laten doen.
Zo doe ik dat meestal.

Test

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 april 2008 08:47 PM
  [ # 40 ]

Klopt, is op zich ook nog een optie, maar ‘t liefst doe ik ‘t allemaal in een keer. En nu kan ik er nog legaal mee rondrijden (al is dat niet lang), zodra ‘ie een NL-kenteken heeft maar nog geen APK, eigenlijk niet natuurlijk. Al is dat uiteindelijk een beetje lood om oud ijzer.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 april 2008 08:53 PM
  [ # 41 ]

en moet ie dan wel aan franse keuringen voldoen?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 april 2008 08:58 PM
  [ # 42 ]

Strikt genomen: nee, want hij is voor de Fransen geexporteerd en dus niet interessant meer. Maar evengoed: hij heeft een CT gehad in december en bij verandering van eigenaar in Frankrijk moet de Control Technique minder dan 6 maanden geleden gedaan zijn. Dat is dus wel het geval, hoewel niet relevant.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15719
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 21 april 2008 09:15 PM
  [ # 43 ]

Hey Peter,

Wat een gave bak zeg! Een ‘83-er is toch echt wel heel erg super vet keigaaf.  Cool
En wat een mooie kleur (een beetje Bleu Olympe avant la lettre Very Happy), en dan nota bene de oude kleurcode beginnend met een G (later in 1983 begonnen alle kleurcodes met een E).

De eerste pagina van dit topic opent hier niet, maar ik heb al de foto’s op MijnAlbum even bekeken en heb genoten van de mooie reportage.

Heel veel succes met deze BX, het is je gegund na de TRS automatic.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 21 april 2008 09:46 PM
  [ # 44 ]

Wouter, ik kan me herinneren dat jij deze BX gespot hebt op leboncoin.fr. Tegelijk met een andere fraaie 16TRS type 1. En nu staat deze allemachtig prachtige Blue Camargue (alleen die omschrijving is al geweldig) in Nederland.
Cool
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 21 april 2008 11:53 PM
  [ # 45 ]
garagestmarien schreef:

Niks geen boodschappen, alleen tanken.
Macnail, heb jij die eend zelf zien staan of naar aanleiding van een foto van mij eerder? Staat altijd, met stukje hout onder het wiel, in St Sauvier.

Hi, hi, die eend heb ik zelf zien staan meerdere malen. Op mijn site staat er ook nog ergens een foto van. Ook van jouw CX break en van het CX monster van je vriend/partner.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
 
3 van de 34
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook