1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Nieuwe software / functie verdwenen!
korvertje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 25 april 2008 08:25 PM

Na het updaten/vernieuwen van de software i.v.m. een fout in de onderhouds indicatie op het display, is de auto een hartstikke handige functie armer geworden! De automatische stoelverstelling!
Mijn auto is uitgerust met lederen bekleding en elektrische verstelling van de bestuurdersstoel. De stand van die stoel (en van de spiegels), wordt bij gebruik van de afstandsbediening(en) opgeslagen in het geheugen, voor beide afstandsbedieningen apart. m.a.w.: Als mijn vrouw de deur opent nadat ik erin heb gereden, komt de stoel gelijk in beweging om zich aan te passen aan de bevallige proporties van mijn wederhelft…tot dat bezoek aan de garage tenminste.
Die functie is finaal verdwenen! En vervelender nog; bij de garage hebben ze geen idee hoe ze dat moeten herstellen (en of het überhoupt wel hersteld kan worden)! Het vermoeden bestaat namelijk dat het aan de nieuwe software ligt, daar die functie in het instructieboekje van de nieuwe C4’s in het geheel niet meer wordt vermeld.
Zou zonde zijn wanneer die functie voorgoed weg is. Een mens gaat er niet dood aan, maar toch! Het is namelijk best handig als je stoel en de spiegels altijd goed staan, zelfs als er iemand anders in heeft gereden.
Iemand een idee of hier een mouw aan te passen is?

Charles Korver, Citrofiel.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 25 april 2008 08:33 PM
  [ # 1 ]

Kunnen ze de oude software niet opnieuw installeren ? Je mist dan wel de indicator voor het onderhoud, but who cares ... die geheugenstand van de stoelen en spiegels lijkt mij veel interessanter ...
Dit in afwachting van een definitieve oplossing voor alles samen ?

Profiel  

korvertje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 april 2008 09:43 PM
  [ # 2 ]

Kunnen ze de oude software niet opnieuw installeren ?

Dat zou ik kunnen vragen, maar ik denk het niet. Volgens mij is het éénrichtingsverkeer wat dat betreft. Je kunt de software vernieuwen maar niet “verouden”, als je begrijpt wat ik bedoel.
Zou wel uniek zijn trouwens, zo’n downdate. Een nieuw woord voor het groene boekje?

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 25 april 2008 09:47 PM
  [ # 3 ]

nee, het is downgrade  Wink

Profiel  

korvertje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 april 2008 09:51 PM
  [ # 4 ]

Je hebt helemaal gelijk! DOM. DOM. DOM!
Hoewel!?!?
Als het woord Downgrade moet zijn zou dat betekenen dat er een Upgrade heeft plaatsgevonden! Een upgrade wil toch zeggen dat er functionaliteit wordt toegevoegd? Er is iets verdwenen hoor, niet bijgekomen!
Nee, er heeft een update plaatsgevonden. Niets veranderen, alleen fouten eruit, dat was de bedoeling. En voor een update in omgekeerde volgorde is geen goed woord voor zover ik weet.
Maar goed, woordspelletjes zijn leuk maar daarmee is mijn probleem natuurlijk niet opgelost.

Dus; als iemand het antwoord heeft…!

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 07 mei 2008 09:41 PM
  [ # 5 ]

Heb even niet gezien dat er een nieuwe topic is…  Surprisedops:

Hier is de text uit de vorige:

@ korvertje:
Als je vertrouwen begint te verliezen in je dealer dan zou je bij een andere dealer kunnen navragen of de nieuwe C4’s deze optie idd niet meer ondersteunen. Naar mijn mening word je gewoonweg afgescheept met een slecht verzonnen smoes. Het kan toch niet zo zijn dat je auto wordt gedowngrade zonder dat je het weet. Software updatesworden namelijk ook wel eens uitgevoerd zonder dat de klant het meekrijgt; bij een service beurt bijvoorbeeld. Dus wanneer de monteurs niet vakkundig genoeg zijn om hun eigen fout op te lossen dan moet de baas zorgen dat ze bijscholing krijgen. Er is ook nog altijd een hotline van Citroen voor de dealers. Laat ze maar een keer daar naar toe bellen. Zoals je zegt, het is geen groot probleem maar in princiepe klopt het gewoon niet; naar mijn mening dan.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 25 mei 2008 05:19 PM
  [ # 6 ]

Tja, dirkie… heb je een slechte dag gehad (op het werk) of ben je gewoon snel op je tenen getrapt?

Ik vind het vanzelfsprekend dat de vehouding tussen klant en garage goed moet zijn. Hierbij hoort dan ook: bij moeilijkheden er samen proberen uit te komen. Echter wanneer de klant (in het voorgaange geval dus korvertje) niet voldoende gehoor krijgt bij de garage (dit proef ik uit zijn verhaal) dan daalt het vertrouwen van de klant in deze garage. De oplossing zou dus kunnen liggen in een second opinion en/of het wisselen van de garage.

Profiel  

korvertje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2008 12:39 AM
  [ # 7 ]
ice96 schreef:

Heb even niet gezien dat er een nieuwe topic is…  Surprisedops:

Hier is de text uit de vorige:

@ korvertje:
Als je vertrouwen begint te verliezen in je dealer dan zou je bij een andere dealer kunnen navragen of de nieuwe C4’s deze optie idd niet meer ondersteunen. Naar mijn mening word je gewoonweg afgescheept met een slecht verzonnen smoes. Het kan toch niet zo zijn dat je auto wordt gedowngrade zonder dat je het weet. Software updatesworden namelijk ook wel eens uitgevoerd zonder dat de klant het meekrijgt; bij een service beurt bijvoorbeeld. Dus wanneer de monteurs niet vakkundig genoeg zijn om hun eigen fout op te lossen dan moet de baas zorgen dat ze bijscholing krijgen. Er is ook nog altijd een hotline van Citroen voor de dealers. Laat ze maar een keer daar naar toe bellen. Zoals je zegt, het is geen groot probleem maar in princiepe klopt het gewoon niet; naar mijn mening dan.

Ben net terug van vakantie en kan daarom nu pas antwoorden! En dat antwoord is: nee, ik begin mijn vertouwen in mijn dealer niet te verliezen, daar gaat het niet om. Ze hebben hun best gedaan en waren net zo verrast (en teleurgesteld) met het resultaat van die update als ik. Alleen weten ze niet wat ze er aan moeten doen.
Ik heb het probleem trouwens ook voorgelegd aan Citroën Nederland, via e-miail, maar die hebben nog niet gereageerd. Ik denk dat ik dat nog maar eens moet doen, want drie weken om te antwoorden lijkt me wel voeldoende dacht ik zo.

Profiel  

korvertje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2008 12:50 AM
  [ # 8 ]

Oeps, te haastig geweest met mijn vorige reactie. Citroën nederland heeft wèl geantwoord, alleen was dat mailtje tussen de spam geparkeerd.
Het antwoord van de technische afdeling:

Geachte heer Korver,

Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer 2-7995 0.

Uw e-mail was voor ons aanleiding om contact op te nemen met onze
technische dienst.Deze afdeling meldde ons dat de functie is komen te vervallen en
dat het terugzetten van de oude software helaas niet meer mogelijk is

Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Lies v.d. Linden

Citroën Klantenservice

Nou, dat weten we dan; Helaas pindakaas. Geen fout van de garage, maar een afgedankte functie. Had wel zo netjes geweest als dat vantevoren gemeld was… Door Citroën Nederland bedoel ik.

Profiel  

knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 27 mei 2008 01:28 AM
  [ # 9 ]

Dat ze zo een optie zo ineens schrappen begrijp ik tpch niet Confused

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 mei 2008 02:25 AM
  [ # 10 ]

Re: Nieuwe software / functie verdwenen!

Staat deze functie wel in je eigen instrukcieboekje beschreven? Los van het feit dat het geen ramp is, vraag ik mij wel af in hoeverre Citroën dit straffeloos mag doen. En indien dit het geval is, welke functies mogen ze dan nog meer schrappen als hun dat uitkomt?

Profiel  

korvertje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 mei 2008 12:05 PM
  [ # 11 ]

Re: Nieuwe software / functie verdwenen!

patje74 schreef:

Staat deze functie wel in je eigen instrukcieboekje beschreven? Los van het feit dat het geen ramp is, vraag ik mij wel af in hoeverre Citroën dit straffeloos mag doen. En indien dit het geval is, welke functies mogen ze dan nog meer schrappen als hun dat uitkomt?

Ja, deze funtie staat in mijn instructieboekje (bouwjaar 2005). Bij de nieuwe types C4 met lederen bekleding en elektrische stoelverstelling blijkbaar niet meer.
En wat Citroën nog meer straffeloos mag schrappen?! Geen idee!
Zoals al eerder gezegd is het geen ramp. Ik heb tenslotte de twee individueel instelbare knopjes op de stoel nog die (handmatig) dezelfde functie vervullen. Maar vreemd blijft het, temeer daar die stoelverstellingsfuntie geen bal met het probleem te maken heeft waarvoor ik naar de garage ging. Ik voel me eigenlijk best een tikkeltje bestolen moet ik eerlijk zeggen.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 mei 2008 12:08 PM
  [ # 12 ]

Dat bedoel ik. Het is niet aan Citroën om te oordelen over de mate waarin functies belangrijk zijn en dus weggelaten kunnen worden in auto’s die wel met die functies zijn verkocht. Je hoeft je dus niet “een beetje” bestolen te voelen….

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 27 mei 2008 01:16 PM
  [ # 13 ]

Toch wel weer ‘n beetje typisch…. Een topicstarter die tot twee maal aangeeft dat het geen drama is, en twée man die daarop reageren met de mededeling dat ie dat er vooral toch wél moet van maken… 

@ice96 en Patje: Onrecht bestijden is prima hoor, maarreh…. Waarom zo vechtlustig voor ‘n ander?

Gr Martijn

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 mei 2008 01:26 PM
  [ # 14 ]
Martijn de Ruijter schreef:

@....Patje: Onrecht bestijden is prima hoor, maarreh…. Waarom zo vechtlustig voor ‘n ander?

Je leest niet voldoende en maakt het sensationeler dan dat het is. Geeft niet, best leuk, maar niet correct.
Als ik mijn berichten lees, tref ik geen vechtlust aan en bevestig ik dat het geen ramp is.
Desondanks mag men zich in dit geval best wel bestolen voelen. En kun je je ook best bestolen voelen zonder enige aanwezigheid van strijdlust als dit bij voorbaat nutteloos zal zijn. (Althans, ik kan dat wel!)

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 27 mei 2008 07:12 PM
  [ # 15 ]
patje74 schreef:

....Desondanks mag men zich in dit geval best wel bestolen voelen….

hear, hear..

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook