ik ga vrijdag bij deze kijken ze heeft 216.000 gelopen en is verder in goede staat.






















Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dat ziet eruit als een net exemplaar! Alleen die verfrommelde nummerplaat voor hè
Succes, ik ben benieuwd!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Let bij dit motortype specifiek op het stationair toerental (stabiel en niet boven de 1000 a 1100 toeren bij koude en warme motor) en olieverbruik/blauwe oliewalm bij gas-los na rijden. Soms zit het schutbord onder de olie, dat kan duiden op een serieus probleem - maar het hoeft niet per sé.
Ich bin ein Breaker
japv schreef:Dat ziet eruit als een net exemplaar! Alleen die verfrommelde nummerplaat voor hè
Succes, ik ben benieuwd!
Kun je verfrissen zonder aan een “1” te moeten. Interessanter is of de bumper erachter wel heel is.
Ich bin ein Breaker
de achterbumper is onbeschadigd heb wel ergens foto’s op m’n mail. geen deuken of krassen zo te zien mischien wat kleins maar dat boeid mij niet echt. wat kan er zijn als ze te hoog stationair loopt?





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Leuk ding. Lijkt me een Progress zonder bestickering.
Hee pssst… Al ‘s aan een dieseltje gedacht? Is zo’n beetje de meest robuuste BX die er te krijgen is.
wel eens naar de wegenbelasting gekeken , doe maar niet dus





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:Let bij dit motortype specifiek op het stationair toerental (stabiel en niet boven de 1000 a 1100 toeren bij koude en warme motor) en olieverbruik/blauwe oliewalm bij gas-los na rijden. Soms zit het schutbord onder de olie, dat kan duiden op een serieus probleem - maar het hoeft niet per sé.
Stabiel zeg je? Die van mij was altijd aan het pendelen met warme motor, met koud te hoog. Onder de vuldop heb ik dat metalen rooster schoongemaakt, dat hielp tegen dat hoge toerental. Dat toerentalpendelen ligt volgens mij aan slechte bougies…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
En aan de rest. Vandaar de opmerking…
Ich bin ein Breaker
-niels- schreef:de achterbumper is onbeschadigd heb wel ergens foto’s op m’n mail. geen deuken of krassen zo te zien mischien wat kleins maar dat boeid mij niet echt. wat kan er zijn als ze te hoog stationair loopt?
Van iets kleins tot iets groots, en in ieder geval een lastig zoekplaatje.
Ik bedoelde de bumper achter de gebogen voor-nummerplaat.
Ich bin ein Breaker





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Tis in ieder geval kinderlijk eenvoudig, zo’n jaren 90 injectie, die nog voortborduurt op principes van laat jaren 60. Er kan nog niet zo heel veel aan kapot, tis snel te testen en te meten en er zijn genoeg vervangende onderdelen voor bijna niets te krijgen. Carburateurs zijn wat dat betreft soms net zwarte magie en de kennis is behoorlijk snel aan ‘t verdwijnen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Zet dat bij een BDZ/BDY motor maar fijn uit je hoofd; dat zijn interessante foutzoekprojecten. Daarbij vergeleken zijn carbs kinderspel.
Ich bin ein Breaker
ik heb haar gekocht, ga haar morgen ophalen . tis idd een progres de striping op de zijkant is er wel. er zat roest op de hoeken boven de voorruit verder nergens. verder neg een beschadiging aan het linker achterscherm en de onder gril is beschadigd, onder het kenteken zeg maar, zitten een aantal spijltjes los en er mist er eentje. verder heeft ze de afgelopen 4 jaar nooit wat gehad met de apk 2 jaar terug zijn er nieuwe bande op gegaan. altijd dealer onderhouden. zal morgen wel foto’s posten en een nieuw draadje aanmaken.





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Klikt goed. Die roestplekjes boven in de voorruithoeken is een bekend euvel, hoewel niet iedere BX dit probleem heeft. Snel behandelen met Owatrol, Fertan of desnoods een likje Vaseline zodat het niet te snel verder rot.
mag dicht, heb een auto