Probleempje met een 22 rs. de motor trekt goed, onder belasting geen problemen. Maar bij stationair toerental een constante wisseling tussen de 1000 en ongeveer 1300 toeren. In zijn 5 rijden bij lage toeren vind ie ook niet fijn en dat uit zich in een iets schokkerig rijgedrag.
de carburateur heb ik al schoongemaakt en er wordt geen valse lucht op de ‘teur aangezogen.
waar moet ik nu gaan zoeken?
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zie die auto niet zo gauw in je lijstje staan. Is het een auto op dat gekke spul dat ze gas noemen?
gelukkig zijn niet alle auto’s waar ik aan sleutel van mij maar ik heb hem/haar wel even te leen.
nee geen lpg, gewoon ouderwets benzine…..
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn lief zegt, terwijl hij hier een zakje pinda’s komt stelen en weer naar boven verdwijnt, dat de sproeiers afgesteld zouden moeten worden. Of gewoon die stationairschroef afstellen.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Volgens mij is pendelen hèt standaard probleem bij een carb-auto: mijn 20RE doet dat ook, maar dan van 750-1000 tpm.
Ik heb van alles geprobeerd, tot het uiteindelijk vervangen van de complete carb, maar ondanks beter lopen blijft het pendelen (wel minder extreem).
Trouwens; mijn AX-je doet het ook, zij het wat minder.
‘Spirit of avant-garde’