Stinkende airco/ventilatie Picasso
natasja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-2008

Gepost: 05 mei 2008 12:56 AM

De airco van de picasso stinkt. Vorige week terug geweest en (naar wat ze zeggen) gereinigd. De interieur filter was al vervangen bij de aanschaf(2 weken terug). Als ik alles uit zet (airco/eco) dan ruikt het nog steeds in de auto door het kleine beetje lucht dat hij blijft blazen. Ik krijg er een droge neus van en flinke hoofdpijn. Waar zou het nu aan kunnen liggen. De monteur vertelde dat ze ‘m hebben doorgespoten. En dan krijg je natuurlijk de verhalen van dat je ‘m uitmoet zetten 5 minuten voor plaats van bestemming bla bla bla. Nu had ik in de vorige auto ook een aico dus ik ben bekent met het gebruik. Die stonk ook maar die is gereinigd en daar hebben ze ook een flesje reiniger in gegooid, de auto rook weer lekker. Morgen neem ik even contact op want ik ben niet tevreden. Wie kent dit probleem en wat is dan een eventuele oplossing?

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 05 mei 2008 01:08 AM
  [ # 1 ]

reinigen

als ze beweren dat je airco gereinigd is , moet je toch duidelijk iets geroken hebben. het reinigingsmiddel ruikt vrij sterk.
anders doe je het zelf. bij de automaterialenzaak zijn die bussen gewoon te koop, inclusief een beschrijving, stelt niks voor.

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 05 mei 2008 02:36 AM
  [ # 2 ]

Zoek een andere garage,als ze de filter vervangen hebben en het syteem gereingd hebben is het niet mogelijk dat de wagen nog steeds slecht ruikt.je kan ook de filter zelf eens bekijken of deze wel is vervangen ,deze bevindt zich tegen het schutbord aan de linker kant als je naar de auto toe kijkt
Groetjes
Johan

Profiel  
 
natasja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-2008

Gepost: 25 mei 2008 02:02 AM
  [ # 3 ]

De airco is nu gereinigd met ultra soon. Heeft mijn zwager gedaan. Hij heeft tevens gelijk de interieur filter weer vervangen, dit omdat er eventuele bacterien nog in konden zitten. Hij stinkt nu niet meer. Het rijd een stuk prettiger, geen hoofdpijn en branderige ogen meer.

Profiel  
 
kekako
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 14-07-2009

Gepost: 14 juli 2009 12:40 AM
  [ # 4 ]

Klink mij bekend in de oren. Bij mij is het filter vervangen 2x een airco cleaning toegepast en de hele boel weer opnieuw afgevult. Want de airco werkte niet meer.Nu dus wel.
Alleen het vervelende is dat de stinklucht weer terug is!!
En bij het niet meer functioneren van de airco was de lucht ook weer verdwenen.
Ik hou het op een lekkende radiatorapparaat (hoe heet zo’n ding ook alweer) die de kou afgeeft als de lucht er langs wordt geblazen. Deze zit in het dashbord weggebouwd.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 14 juli 2009 01:13 AM
  [ # 5 ]

Wordt de Airco de laatste 5 min uit geschakeld tijdens het rijden ? Anders heb je zo weer luchtjes !

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook