





















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
ambijajance schreef:Ik heb eens een tijdje de klik en het daarbijbehorende gezoem niet gehoord totdat ik eens de (kleine) stekker van de veercomputer loshaalde en weer vastmaakte. Toen kwam alles weer tot leven, mischien een tip voor jou. Brand (soms) ook het lampje van de hydraktief (zelfdiagnose) niet bij opstarten ?
Ik heb nog nooit de klik gehoord, het hydractief lampje brandt niet bij sleutel op contact (wel tijdens het rijden met het knopje op sportstand) en ik heb niet echt het idee dat er verschil zit tussen sport en normaal. Hier klopt iets dus niet
Zou dus graag eerst bovenstaande methode van ambijajance proberen, maar waar zit de veercompu?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Veercomputer zit in de computerbak aan de bijrijderskant bij de koplamp. Stekker los en vast heeft echter geen zin. Hier wis je geen fouten mee! Even zoeken naar het draadje van gompy over het zelf uitlezen van xm’s, daar staat wel een schema in voor een uitleeskastje. Daarmee je computer uitlezen en resetten en dan ga je het lampje weer zien. Dan zal je ook merken dat je hydractive weer werkt!
Ik heb nu een lexia dealercomputer en dan zie je ook dat alles opgeslagen wordt.. Ook een tijdelijk stroomtekort!
Xsara Coupe






















Totaal aantal Berichten: 3004
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Xsara Coupe schreef:Veercomputer zit in de computerbak aan de bijrijderskant bij de koplamp. Stekker los en vast heeft echter geen zin. Hier wis je geen fouten mee! ................
Xsara Coupe
Ehh, nogmaals, mischien ben ik uniek in deze, maar toen bij mij niks het meer deed (geen klik/gezoem/dianoselampje) was het loshalen en weer vastzetten van de stekker(s) de oplossing…..
Vering weer in orde….
En nog steeds, als het diagnoselampje na een tijdje niet oplicht, is dit (voor mij) de oplossing…...Dus zeker het proberen waard…






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Bedankt voor de snelle antwoorden. Eerst het stekkertje proberen, als dat niet helpt ga ik voor het kastje van malle pietje.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Je kan het proberen, mijn ervaring is dat het niet werkt. Zeker niet bij een type 2, ik weet niet hoe dit bij een type 1 is… Dat systeem is sowieso totaal anders…
Xsara Coupe
Ik heb je inmiddels een berichtje terug gestuurd hoor Brian, hopelijk een goeie oplossing..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
De voorste hoogteregelaar wordt bediend vanaf de stabilisatorstang met een paar kunststof stangetjes met gewrichtjes. Deze kunnen te zwaar gaan en een beetje spuitwerk met WD40 oid kan het probleem oplossen.
Wubbo heeft in een grijs verleden eens uitgelegd wat de juiste rijhoogte is: het midden tussen de hoogste en de laagste stand. Simpel op te meten met het bekende rolmaatje of zelfs met een touwtje.
Verstellen met de klem welke op de stabilisator zit. Bij Citroen is alles belachelijk eenvoudig als je eenmaal door hebt hoe het werkt, daar zittten genieën achter.