4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
BX 10 Dommage, broodje aap of niet?
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 14 november 2005 06:45 PM
  [ # 46 ]

het is wel één van de best uitgedachte BX grappen ooit inderdaad!!! Prachtig!! Komt ‘t toevallig uit een aprilnummer van En Avant??

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 november 2005 06:48 PM
  [ # 47 ]
voge schreef:

het is wel één van de best uitgedachte BX grappen ooit inderdaad!!! Prachtig!! Komt ‘t toevallig uit een aprilnummer van En Avant??

Als ik eraan denk ga ik ff het originele artikel opzoeken. Ik moet die En Avant wel ergens hebben liggen.

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 14 november 2005 08:20 PM
  [ # 48 ]
mpostma schreef:
Robin schreef:

Alleen al de NAAM “dommage” zegt al weer genoeg, voor de mensen die de Franse taal een klein beetje machtig zijn…

Of het kleurenpalet: een kleur met de naam “fraise abimé”. Een pracht van een En-Avannt redactie hoax! Ik denk dat als de makers van deze grap dit topic lezen, ze nog lachend over vloer rollen.

Fraise Abimée: verpestte aarbei. Die lui hebben het ook nog eens slecht vertaald. (voor de duidelijkheid, rotte aarbei is Fraise Pourrie).

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
Gepost: 14 november 2005 10:38 PM
  [ # 49 ]
MSL schreef:
mpostma schreef:
Robin schreef:

Alleen al de NAAM “dommage” zegt al weer genoeg, voor de mensen die de Franse taal een klein beetje machtig zijn…

Of het kleurenpalet: een kleur met de naam “fraise abimé”. Een pracht van een En-Avannt redactie hoax! Ik denk dat als de makers van deze grap dit topic lezen, ze nog lachend over vloer rollen.

Fraise Abimée: verpestte aarbei. Die lui hebben het ook nog eens slecht vertaald. (voor de duidelijkheid, rotte aarbei is Fraise Pourrie).

Ooit gehoord dat je Frans nooit letterlijk moet nemen?
Abimé bedoelt geblutst/beschadigd, wat dus niet zo goed is voor een aarbij Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 november 2005 11:19 PM
  [ # 50 ]

Ik blijf dat met de kurkentrekker, die je erbij kreeg…..een mooi verhaal vinden Laughing

Je moet het maar verzinnen. Wink

Profiel  
 
Gepost: 14 november 2005 11:23 PM
  [ # 51 ]

Haha, das waar, als is roken toch niet zo gevaarlijk tijdens het rijden als wijn drinken.
Ik zeg dan ook tijdens het rijden hé Very Happy Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 15 november 2005 12:15 AM
  [ # 52 ]

Waar komt nou dat verhaal van die niet-hp vering vandaan? dat staat helemaal niet in het stukje toch?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 november 2005 12:41 AM
  [ # 53 ]
Harm schreef:

Waar komt nou dat verhaal van die niet-hp vering vandaan? dat staat helemaal niet in het stukje toch?

Niet hp vering kwam in de originele hoax niet voor.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 15 november 2005 12:46 AM
  [ # 54 ]
Bram schreef:

Ik blijf dat met de kurkentrekker, die je erbij kreeg…..een mooi verhaal vinden Laughing

Je moet het maar verzinnen. Wink

Je zou ‘m eens na moeten maken en in een sloopauto moeten doen, zo’n uurtje voordat een medeforummer naar die sloop gaat om uit die auto iets te halen… En dan een webcam erin zodat wij allemaal zijn Shocked  ConfusedIdea  kunnen zien Very Happy

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 15 november 2005 07:06 PM
  [ # 55 ]

Ha ha dat zou wel humor zijn.

Dat van die niet HP-vering, dat heb ik ooit een keer gehoord ergens, en hier gepost. Dus misschien dat ik de onrustzaaier wel geweest ben. (Was nog in de tijd dat ik ook heilig in deze hoax geloofde)

Test

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 november 2005 11:28 PM
  [ # 56 ]

Ik heb eens even in mijn prive En-Avant archief gespit en ik kwam 3 En-Avants tegen met leuke redactie grappen. Voor diegenen die niet weten wat de En Avant is, dat is het clubblad van de BX Club Nederland.

Numer 7 (juli 1999), tevens de eerste in mijn bezit, bevat het verhaal van de BX Dommage: 2 pagina’s A5 met prachtig gezwets.

Nummer 14 (April 2001) bevat een korte update van ong. een kwart A5 pagina.

Tot slot kwam ik in nummer 10 (April 2000) nog een ander mooi l$lverhaal tegen over een koninklijke (door Citroen gesponsorde) BX die door Beatrix gebruikt zou zijn om zich onopvallend te kunnen verplaatsen.

Ik zal mijn scanner eens aan moeten sluiten om ze online te kunnen zetten.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook