











Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik wilde vandaag de einddemper van m’n prestige S2 vervangen daar deze z’n beste tijd gehad heeft, nu had ik nog een demper liggen welke er onder zou moeten, maar bij het monteren stuit ik op een probleem, namelijk :
De eindpijp aan de demper is langer (steekt een cm of 5-7 achter de bumper uit) en de hoek waaronder de pijp onder de bumper uitkomt is verkeerd, hij steekt nu omhoog terwijl de oude mooi gelijk aan de bumper hing, daarnaast komt de pijp een cm of 10 onder de bumper uit, waar deze eerst een cm of 3 eronder zat,eigenlijk is met name de hele eindpijp iets anders van lengte/hoek/model dan die van de oude demper.
Ik kan dit niet oplossen met het draaien van de demper, dus denk ik dat ik een onjuiste demper heb (wellicht van een turbo diesel ?), wie kan mij daar uitsluitsel over geven ?
het betreft een 2500 prestige serie 2
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Ik weet niet anders dan dat alle einddempers behalve dan de benzine turbo dezelfde zijn












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
benzine turbo is idd afwijkend, die hebben de dubbele pijpjes, heb ik ook nog een complete uitlaat van liggen, maar die houd ik apart voor m’n nog op (restauratie)stal staande prestige turbo.
volgens de partscatalogussen heeft een td een andere einddemper, maar ik ben niet into CX diesels dus zou het verder niet weten.
een break heeft die niet een iets andere eindpijp ?
zou ik dan een misdruk hebben
morgen eens met lasaulec bellen voor een andere demper, kijken of die wel mooi past, maar dan weet ik nog niet war die andere voor bedoeld is.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik weet dat er tussen de aftermarket dempers van Walker en andere enigszins dubieuze merken, er verschil zit. Ik heb het opgelost met een stuk steigerpijp en geweld. Toen kwam ie wel goed uit. Overigens kosten einddempers niet zoveel, iets van 85 ex BTW ofzo, dus je zou er zo een kunnen halen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als ie echt te lang is lijkt mij de veronderstelling ‘hoort onder een break’ ook wel plausibel
De lange pijp midden onder de auto maakt het verschil tussen een gewone en de verlengde versie. De laatste paar middelste uitlatenpijpen die ik gemonteerd heb waren allen te lang, kennelijk leveren ze alleen nog de lange versie. Een einddemper kost ca 65 euro ex btw (walker).












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb er gisteren een nieuwe walker onder gehangen en deze past perfect, 57 euro ex. en met vercroomde eindpijp .
maar dat verklaart nog iet waar de andere demper dan voor zou zijn, het is een CIA overigens, staan die bekend om slechte pasvorm ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !