Hallo,
na een xantia te hebben gekocht, heb ik in een XM gereden en ok: hij rijdt lekkerder ops:
Nu kan ik een 2.5TD kopen met 225dkm voor 2500€ of een G3 met 370 dkm voor 3000€...tja.
Heeft iemand een duidelijke opinie over diesel dan wel gas
en waar moet ik op letten bij bovenstaande auto’s?
De diesel is uit ‘95 en de"gas” is uit ‘98
alvast dank,
Winterauto
als mijn vader geen citroën gereden had…
De 2500 TD kun je met lagere standen krijgen voor minder. Das voornamelijk omdat die bakken een slechte reputatie hebben vwb de koppakking. Die gaan bijna standaard aan gort.
De gasbak heeft wel erg veel kilometers. Dan kun je beter een andere met lagere stand kopen en een g3 erin laten schroeven.
Qua kosten is diesel bijna niet meer zinvol. Zondag reed ik langs een pomp aan de snelweg en daar vroegen ze 1.45 voor een liter diesel
Ik prop volgende maand een g3 in mijn 16v en druk daar de kosten per maand enorm mee.
gompy58 schreef:De 2500 TD kun je met lagere standen krijgen voor minder. Das voornamelijk omdat die bakken een slechte reputatie hebben vwb de koppakking. Die gaan bijna standaard aan gort.
Dat is dus lastig, je ziet ze ook met 450 dkm en er valt geen peil op te trekken wanneer de kop stuk gaat?
Mijn volvo loopt op gas en ik ben daar zeeeeer blij mee . Ook voor de zaak dus
Enfin, gas dus met minder km’s…tja speld in een hooiberg….?
groet,
Winterauto
als mijn vader geen citroën gereden had…
Winterauto schreef:
Enfin, gas dus met minder km’s…tja speld in een hooiberg….?
Koop een 2.0 16v met weinig kilometers en klus daar een LPI installatie in. Dan heb je een auto waar je nog vele kilometers mee vooruit moet kunnen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Winterauto schreef:gompy58 schreef:De 2500 TD kun je met lagere standen krijgen voor minder. Das voornamelijk omdat die bakken een slechte reputatie hebben vwb de koppakking. Die gaan bijna standaard aan gort.
Dat is dus lastig, je ziet ze ook met 450 dkm en er valt geen peil op te trekken wanneer de kop stuk gaat?
Mijn volvo loopt op gas en ik ben daar zeeeeer blij mee. Ook voor de zaak dus
![]()
Enfin, gas dus met minder km’s…tja speld in een hooiberg….?
groet,Winterauto
Gompy heeft gelijk wat betreft de 2.5 td
er staat op mp een xm 2.0 16v op G3 te koop
staat in Leeuwarden
kilometerstand hoeft op gas niet altijd wat te betekenen als je de historie maar weet.
ik zou gezien de brandstof prijzen en betrouwbaarheid gaan voor eentje op G3
succes
Citroen c32 Hilton XLS
ik heb mijn 16v gekocht met 185k op d eklok. Das nu een jaartje geleden en bij stand 235k ga ik over op G3.
Over 20 k heb ik de kosten eruit….
Ik weet niet wat je budget is, maar ga eens op autoscout in duitsland kijken. Daar zijn de prijzen en km standen best leuk en die importeer je dan. LPG erin en klaar.
wel een 16v he! geen 8 klepper.
geoarthc35 schreef:Winterauto schreef:gompy58 schreef:De 2500 TD kun je met lagere standen krijgen voor minder. Das voornamelijk omdat die bakken een slechte reputatie hebben vwb de koppakking. Die gaan bijna standaard aan gort.
er staat op mp een xm 2.0 16v op G3 te koop
staat in Leeuwarden
yep, maar daar zit geen airco in
![]()
groet,
winterauto
als mijn vader geen citroën gereden had…
Ik zou lekker doorzoeken naar eentje op gas, die weinig heeft gelopen, of andersom, naar eentje die weinig heeft gelopen en er zelf gas in laten leggen.
De km-stand van de 2.5td laat al bijna raden dat er of al een nieuw kop inligt, of bijna moet worden gedaan.
De km-stand van de gas-wagen lijkt hoog, hoeft het niet te zijn, maar zou ik niet riskeren.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Winterauto schreef:geoarthc35 schreef:Winterauto schreef:gompy58 schreef:De 2500 TD kun je met lagere standen krijgen voor minder. Das voornamelijk omdat die bakken een slechte reputatie hebben vwb de koppakking. Die gaan bijna standaard aan gort.
er staat op mp een xm 2.0 16v op G3 te koop
staat in Leeuwarden
yep, maar daar zit geen airco in
![]()
o dat wist ik niet van die airco sorry
waarom bouw je geen g3 in die mooie xantia van je
groet,
winterauto
Citroen c32 Hilton XLS
gompy58 schreef:ik heb mijn 16v gekocht met 185k op d eklok. Das nu een jaartje geleden en bij stand 235k ga ik over op G3.
Over 20 k heb ik de kosten eruit….
rekensom is veel eenvoudiger: vergelijk wat je per maand aan wegenbelasting kwijt bent, tel daar één tank bij op en je weet wat de voordeligste keuze is, even afgezien van de prijs die je voor het voertuig hebt betaald. Gas komt dan altijd op 1, diesel komt op twee na de 2e tank….Maar een XM op gas is zeldzaam…..zeker als er nog airco op moet zitten
groet,
Winterauto
als mijn vader geen citroën gereden had…
geoarthc35 schreef:Winterauto schreef:geoarthc35 schreef:Winterauto schreef:gompy58 schreef:De
o dat wist ik niet van die airco sorry
waarom bouw je geen g3 in die mooie xantia van je
...vanwege de ehh….beroerde zetels, na een paar honderd kilometer krijg ik last van m’n ledematen
![]()
groet,
winterauto
als mijn vader geen citroën gereden had…
gas of diesel
je kunt voor het geld gaan maar ook voor het comfort.
Ik rij een 2.5 td. Eénmaal in de 900 km tanken. Bij gas heb je dan meestal drie maal moeten tanken. Bij mijn auto heb ik de cylinderkop laten vervangen. Dat kwam omdat ik steeds koelvloeistof moest bijvullen. Kop laten afpersen en die kon meteen het oude alminium in.
Toch was het de moeite waard. Inmiddels ben ik ruim 40000 km verder en nog steeds blij met mijn diesel.
ff voor de beeldvorming…
in keer in de 900 kilomter een tank diesel Das niet echt voordelig want dat betekent dat je rond de 1 op 10 rijd met die diesel…. Dat doe ik ook met mijn 16v en dan haal ik meer uit mijn tank dan 900 km.
Komende maand gaat er een gas tank in van 100 liter. Das 80 liter gas.. 1 op 8-9 reken maar uit…
Dan ook nog het risico van de kop van een 25td…
een dieselprijs die omhoogschiet
zeg het maar…























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt beter een 2,1 TD kopen als je een diesel hebben wil i.p.v. gas.
Veel betrouwbaarder , heb niet vaak gehoord dat er 1 kapot is gegaan.
Als je gas wil , zoek er 1 op met erg weinig km. en zet er dan gas in.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
gompy58 schreef:ff voor de beeldvorming…
in keer in de 900 kilomter een tank diesel Das niet echt voordelig want dat betekent dat je rond de 1 op 10 rijd met die diesel….
.
Dat verbruik je ook met een 2,5 TD . Mijn broer reed er ook rond de 1:11 mee , en dan rij je vrij normaal met het huidige verkeer mee.























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
XM V6 12V: op gas gezet
Verbruik: 79 liters gas voor 650 km!
dat zal wel geen 3 keer tanken zijn zeker??
Om de 6 à 7 gastanks, een tankbeurt RON 98,dan is die halfleeg.
Ik weet niet in Nederland, maar hier spreekt men er van om de dieselprijs,op gelijke hoogte te zetten met de benzineprijs.
Ik rij momenteel lekker op gas,sorry voor de C6,die komt enkel in ‘t week-end buiten.