1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Dakdragers
spoorb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 21-11-2007

Gepost: 24 mei 2008 12:02 AM

Beste lezers,

Ik vraag me af of er nog meer fabrikanten zijn die dakdragers leveren voor de c4gp. Bij Halfords in ieder geval geen dragers voor onze dame. De orginele vind ik aan de erg dure kant. Tips voor een goedkopere oplossing zijn van harte welkom.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 24 mei 2008 02:03 AM
  [ # 1 ]

Die van mij zijn op 1 augustus te koop. Inclusief een originele Citroen 370 liter dakkoffer. Slechts eenmaal gebruikt

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
spoorb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 21-11-2007

Gepost: 24 mei 2008 12:15 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je berichtje. Maar ik heb daar niet zoveel aan. Ik (wij) hebben ze nodig vanaf 3 juli tot ....

Profiel  
 
Gautier
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-2008

Gepost: 24 mei 2008 01:50 PM
  [ # 3 ]

Ik ben ook al op zoek naar nieuwe dragers voor mijn GC4P, die hopelijk in juli komt. Ook ik vind de ‘originele’ dragers van Citroën véél te duur.

Gelukkig zijn er universele dragers voor auto’s met dakreling. De breedte moet dan wel goed zijn, natuurlijk. Wat je het meeste tegenkomt, is Thule.

Ik overweeg ze te bestellen bij http://www.aube.de  Specifiek de Thule 755
http://shop.aubu.de/catalog/product_info.php/cPath/22_59_1412/products_id/1110?AUBU=24db3296209c84027448ef3cf8dc5edc

Dat is een Duitse webwinkel, maar:
- relatief goedkoop
- ze geven precies aan op welke auto ‘ie past (grundlich) , je weet dus zeker dat het gaat passen
- de informatie is duidelijk en compleet, je kunt zelfs al de montagehandleiding downloaden!
- verzendkosten naar NL maar 5,95 (!) Totale kosten worden dan 106 euro!
- ik heb er al een positieve ervaring mee, laatst fietsdragers hier besteld en ze waren razensnel binnen (twee of drie dagen)

Let op: sommige Nederlandse webwinkels geven apart de prijs aan voor de voetjes (755) en de drager zelf (762); in Nederland kosten de voetjes vaak net zoveel als de hele set op bovengenoemde site.

De 755 past zeker op de GC4P, ik zag er laatst één waar ze op gemonteerd zaten. De 762 betreft de vierkante, stalen versie; tegen meerprijs kan de je de aluminium versie krijgen met afgeplatte kanten en mogelijkheid om accesoires in het profiel van de rail vast te klemmen.

Succes!

Sinds 1 juli 2008 rijd ik in een GC4P 2.0 HDIF Exclusive EB6V Blue Oriental, Pack HiFi + NaviDrive + Pack Detection 2 + trekhaak + USB box

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 24 mei 2008 11:22 PM
  [ # 4 ]
Gautier schreef:

Ik ben ook al op zoek naar nieuwe dragers voor mijn GC4P, die hopelijk in juli komt. Ook ik vind de ‘originele’ dragers van Citroën véél te duur.

Gelukkig zijn er universele dragers voor auto’s met dakreling. De breedte moet dan wel goed zijn, natuurlijk. Wat je het meeste tegenkomt, is Thule.

Ik overweeg ze te bestellen bij http://www.aaube.de


Dit moet zijn: http://WWW.AUBU.DE


Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
Mart1n
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 25-11-2007

Gepost: 25 mei 2008 01:25 PM
  [ # 5 ]

dakdragers

Voor mijn vorige auto (Astra Station) had ik Thule aero-dakdragers met de 755 “voetjes”. Prima dragers die zeer weinig herrie maken. Inmiddels in het bezit van een C4GP waar dus 15 cm. langere dragers op moeten. Ga dus de losse dragers bestellen.  Dat is Thule Aero stangenset 862, Prijs: 77,50 exclusief 5 euro verzendkosten. De 755 kan ik gewoon weer gebruiken. De stangenset bestel ik bij “Service on Top.nl” in Nederland. Overigens had ik ook zeer goede ervaring bij AUBU.de. Scheelde bij een Thule dakkoffer en de Thule dragerset destijds ruim 160 euro! En werd binnen enkele dagen geleverd.
Greetzz, Mart1n Cool

Profiel  
 
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 25 mei 2008 02:04 PM
  [ # 6 ]

Re: Dakdragers

spoorb schreef:

Beste lezers,

Ik vraag me af of er nog meer fabrikanten zijn die dakdragers leveren voor de c4gp. Bij Halfords in ieder geval geen dragers voor onze dame. De orginele vind ik aan de erg dure kant. Tips voor een goedkopere oplossing zijn van harte welkom.

Confused:

Ik heb bij Halfords een paar jaar geleden dragers voor mijn VW Touran gekocht. Deze passen ook op mijn huidige C4GP.
Het zijn universele dragers van Mont Blanc, de grootste maat die er is.
Voor zover ik weet verkoopt Halfords nog steeds dit merk (en maat) dragers.

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 26 mei 2008 11:30 PM
  [ # 7 ]

Heb zelf ook de Thules die op een touran passen aangeschaft. Perfect passend en eventueel geneuzel van de dealert over het feit dat de aoribele dragers achter een paar mm hoger staan omdat de daklijn wat afloopt is zwaar overdreven. zoek anders ff tussende andere topics opt forum voor waardevole info.

Ps bij eventuele verkoop is er vééél meer markt voor de thules dan voor de orginele dragers…

Suc6 !

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 26 mei 2008 11:31 PM
  [ # 8 ]

Heb zelf ook de Thules die op een touran passen aangeschaft. Perfect passend en eventueel geneuzel van de dealert over het feit dat de aoribele dragers achter een paar mm hoger staan omdat de daklijn wat afloopt is zwaar overdreven. zoek anders ff tussende andere topics opt forum voor waardevole info.

Ps bij eventuele verkoop is er vééél meer markt voor de thules dan voor de orginele dragers…

Suc6 !

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 27 mei 2008 05:25 PM
  [ # 9 ]

Heb de site hier al enkele malen vermeld :
http://www.citroen-auch.com/
Voor 126,95 Euro worden de dakdragers voor de GC4P thuis geleverd, zowel in België als in Nederland.
Goedkoper dan bij de dealer (150 € in België en ik dacht 170 € in Nederland).
Maar geen ervaring met deze site, ik heb die van mij nog bij de dealer gehaald…

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 27 mei 2008 06:53 PM
  [ # 10 ]

Ik heb de originele Citroen C4P dakdragers aangeschaft. Wat blijkt: de dragers zijn te breed voor de beugeltjes van de dakkoffer. Evil or Very Mad
Gelukkig is mijn vader in het bezit van vrijwel dezelfde dakkoffer met grotere beugels zodat wij nu hebben geruild want anders Twisted Evil

Mochten er meer mensen zijn die de originele dakdragers hebben: controleer even of e.e.a. past. Anders heb je straks een probleem als je met vakantie wilt en de koffer past niet meer, moet iedereen met z’n koffer op schoot zitten.  Laughing

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 28 mei 2008 01:32 AM
  [ # 11 ]
jhvink schreef:

Ik heb de originele Citroen C4P dakdragers aangeschaft. Wat blijkt: de dragers zijn te breed voor de beugeltjes van de dakkoffer. Evil or Very Mad
Gelukkig is mijn vader in het bezit van vrijwel dezelfde dakkoffer met grotere beugels zodat wij nu hebben geruild want anders Twisted Evil

Mochten er meer mensen zijn die de originele dakdragers hebben: controleer even of e.e.a. past. Anders heb je straks een probleem als je met vakantie wilt en de koffer past niet meer, moet iedereen met z’n koffer op schoot zitten.  Laughing

Shocked sluit weer volledig aan bij mij visie op de dakdragers…. gewoon thules en goed marktplaatsen. voor een paar tientjes is de zaak geregeld!

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 28 mei 2008 08:36 PM
  [ # 12 ]
jhvink schreef:

Ik heb de originele Citroen C4P dakdragers aangeschaft. Wat blijkt: de dragers zijn te breed voor de beugeltjes van de dakkoffer. Evil or Very Mad

Dit is ongelooflijk !
Verder : de originele dragers gaan wat doorbuigen onder een gewicht zodat je een wiebelende koffer op je dak hebt ... Weet niet of dit beter is met andere merken dakdragers.

Profiel  
 
rombout
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 28 mei 2008 09:57 PM
  [ # 13 ]
C4sohier schreef:

Verder : de originele dragers gaan wat doorbuigen onder een gewicht zodat je een wiebelende koffer op je dak hebt ... Weet niet of dit beter is met andere merken dakdragers.

Mijn Mont Blanc dragers buigen niet door en de koffer blijft dus prima op z’n plek. Je merkt niet dat hij erop zit als je aan het rijden bent (op wat extra brandstof na dan ... Wink )

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 29 mei 2008 02:25 AM
  [ # 14 ]

Re: Dakdragers

spoorb schreef:

Beste lezers,

Ik vraag me af of er nog meer fabrikanten zijn die dakdragers leveren voor de c4gp. Bij Halfords in ieder geval geen dragers voor onze dame. De orginele vind ik aan de erg dure kant. Tips voor een goedkopere oplossing zijn van harte welkom.

Halfords heeft ze wel, alleen zijn de lijstjes in de winkel en de aanduidingen op de verpakking vaak verouderd zodat de Picasso er nog niet tussen staat. De dragers die op de Touran passen moeten ook op de Picasso passen. Ga anders samen met de verkoper even gezellig passen. Heb ik bij mijn vorige auto (C5) ook gedaan.

Profiel  
 
spoorb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 21-11-2007

Gepost: 29 mei 2008 11:22 AM
  [ # 15 ]

C4GP rijders ik dank jullie hartelijk voor de gegeven antwoorden. Ik ga eerst maar eens shoppen op marktplaats etc.. Ik kom er wel uit denk ik. -

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook