1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Xsara audio
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 24 mei 2008 03:27 PM

Aangezien de prut die er nu inzit niet meer aan te horen is, sony cassetedeck,

Mijn moeder en ik willen eigenlijk wel wat beters. Alleen mijn vader intreseert het niet zo. Dus is mijn vraag, wat zijn kwalitatief, niet te dure, maar goeie boxen wat in de auto past (gewoon in de 4 deuren) En wat van radio is geschikt?

Hopelijk kunnen jullie ons wat helpen op weg..

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7869

Gepost: 24 mei 2008 05:33 PM
  [ # 1 ]

Mijn idee: koop een setje Pioneer speakers. 16,5 centimeter in de voordeuren en 13 cm in de achterdeuren. Deze kosten elk rond de 35-40 euro. Ga dan naar de dealer en koop een set tweeters voor in het dashboard (twee tientjes geloof ik). Dit is allemaal ‘plug and play’, ofwel aansluiten en het werkt.

Radio maakt eigenlijk niet zoveel uit. Ik heb goede ervaringen met Pioneer omdat het geluid goed te regelen is, maar de bediening vind ik wat minder gemakkelijk. Misschien kun je ook een Sony overwegen.

Tegenwoordig heb je voor rond de 80-100 euro (in de aanbieding) een puike radio met MP3-indersteuning. Ga anders eens bij een Mediamarkt of Halfords kijken, daar verkopen ze veel van dat spul.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 mei 2008 05:41 PM
  [ # 2 ]

Ligt daar ook al bedrading voor die tweeters?

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 mei 2008 05:50 PM
  [ # 3 ]

Yep. De roostertjes kun je los krijgen met een kleine platte schroevendraaier. Deze steek je middenvoor onder het rooster, zo kun je ze loswippen. Daaronder liggen stekkertjes klaar die al van signaal zijn voorzien. De tweeters zelf draai je in de roostertjes vast, sluit ze aan en dan druk je ze terug in het dash.

Nog geen vijf minuten werk en een wereld van verschil qua geluid. Je zult nooit meer zonder willen.

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten

Gepost: 24 mei 2008 06:01 PM
  [ # 4 ]

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=105163

Daan, komt hier beter geluid uit als uit de standaart Xsara SPeakers?

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 24 mei 2008 06:04 PM
  [ # 5 ]

Ik ken het merk niet, lijkt me het huismerk van de Halfords. Beter kun je dan voor die Sony Explods gaan lijkt me, die van 16,5 en 13 cm kosten 45 en 40 euro geloof ik.

Aan de andere kant zou het best kunnen dat er een heel aardig geluid uit komt maar dat kan ik van hier uit niet zeggen Wink

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten

Gepost: 24 mei 2008 06:06 PM
  [ # 6 ]

Oke, in ieder geval bedankt voor alle tips!

Profiel  

CoupeRobert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 27 mei 2008 02:53 AM
  [ # 7 ]

Ik heb in mijn coupe voor alles standaard citroen in de deuren en het dashboard. Achter heb ik in de hoedenplank sony xplod boxen. En ter ondersteuning van de bassen heb ik nog gekozen voor een versterker met woofer. Niet al te groot gewoon lekker wat zwaarder. Moet zeggen dat dat geluid ook heel goed te doen is!

Groeten Robert

Citroen Xsara Coupe 1.8 16V
Vragen over alles wat met vastgoed te maken heeft? Kijk op http://www.vastgoedweb.com of stel al je vragen op forum.vastgoedweb.com!

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 30 mei 2008 04:30 PM
  [ # 8 ]
R&DY; schreef:

Ik heb in mijn xsara coupe de standaard luidsprekers ook vervangen. De tweeters heb ik laten zitten in het dash.

In de deuren en achterin zitten nu Infinity luidsprekers.

en een kleine actieve subwoofer in de koffer om het geluid compleet te maken.

En het geluid klinkt echt geweldig.. Very Happy

Hoeveel was je kwijt? En ik wil ook wel een kleine subwoofer zoals jij hebt, is dat moeilijk om in te bouwen en aan te sluiten? Ik bedoel, ik heb niet zoveel kennis ervan en ik heb nog de standaard clarion radio van de Xsara erin, gaat het dan ook lukken?

Gr Richard

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten

Gepost: 30 mei 2008 09:14 PM
  [ # 9 ]

het is een sony radio geworden met mp3 cd ondersteuning en een aux ingang voor de voorzijde.

Voor zijn de philips speakers blijven zitten.. En achter een setje xplod boxen van sony. Hele vooruitgang Laughing

Profiel  

Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 04 juni 2008 12:55 AM
  [ # 10 ]

Ik heb me laten vertellen dat ik niet zomaar een autoradio met zomaar wat boxen kan combineren; zeg maar een 4 x 50 watt radio met 4 boxen van pakweg 120 Watt max.
Het schijnt dat impedantie (of hoe schrijf je dat)  er ook nog toe doet.
Kan iemand mij uitleggen waar ik dan op moet letten, in de zin van; wat er wel en niet bij elkaar kan?

Profiel  

SaxoBJD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74

Gepost: 04 juni 2008 02:50 PM
  [ # 11 ]

Kijk eens op http://www.pimtensen.nl
Is een site met alleen maar van dat soort spul, voor een goede prijs.
Vaak nog goedkoper als mediamarkt.

Gr Bram

Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 04 juni 2008 05:17 PM
  [ # 12 ]

Das mooi om te zien zeg! Een sub woofertje, klein en compact en lekker functioneel.
Zou dat ding wel eens willen horen. Mij lijkt het een ideale oplossing als er straks ook nog een gastank in het achteronder ligt.

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten

Gepost: 15 juni 2008 05:53 PM
  [ # 13 ]

Even een klein schopje.

Inmiddels zo’n 2 weken met deze radio.

http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=CDX-GT220&site=odw_nl_NL&imageType=Main&category=ICA+CD+Tuners

Hij doet het prima. Alleen hij wist elke keer zijn geheugen. Alle zenders zijn er dan weer uit en ook de klok staat weer gewoon op 0.00.

Instellen met motor aan, motor uit maakt allemaal geen verschil, heeft hier iemand een idee hoe dat kan? Of moet ik het ergens anders zoeken?

Profiel  

nok
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 16 juni 2008 02:59 PM
  [ # 14 ]
mssl schreef:
Bart1989 schreef:

Even een klein schopje.

Inmiddels zo’n 2 weken met deze radio.

http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=CDX-GT220&site=odw_nl_NL&imageType=Main&category=ICA+CD+Tuners

Hij doet het prima. Alleen hij wist elke keer zijn geheugen. Alle zenders zijn er dan weer uit en ook de klok staat weer gewoon op 0.00.

Instellen met motor aan, motor uit maakt allemaal geen verschil, heeft hier iemand een idee hoe dat kan? Of moet ik het ergens anders zoeken?

Dan is de stroom er dus af Confused  Ik heb ook een Sony en misschien moet je even goed kijken naar de bekabeling Exclamation (geschakelt/permanent)

Jeps dit probleem komt eigenlijk zeker weten doordat de radio geen
constante stoorm krijgt. Dit is nodig om de instellingen te bewaren. Nu
krijgt je radio alleen stroom als de sleutel erin zit. Veel voorkomend
probleempje trouwens Wink

Profiel  

mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1014

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 16 juni 2008 10:04 PM
  [ # 15 ]

Ja dat probleem is zo opgelost gewoon even kijken welke de constante voeding is en welke de geschakelde deze doorknippen en daarna weer netjes met stekkertjes omwisselen en weer in elkaar steken!

Dat kun je het beste doen in het verlengstuk tussen je radio en je originele bekabeling(als deze ertussen zit) want het is wel verstandig om de originele bekabeling heel te houden!

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook