Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik zag `m staan toen we zaterdag onze limousine na een weekje vertroeteling (ze wordt af en toe een beetje verwend
) bij Citroville op gingen halen, ze was toen nog nat van het wassen (begrijp me niet verkeerd!
), maar idd wat een prachtige kleur!
Als onze limousine ooit nog een andere kleur krijgt (denk van niet), dan weet ik het wel!
Veel plezierige/veilige kms toegewenst!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 10300
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
garagestmarien schreef:DriverD schreef:Wat een kale bak!
![]()
Geintje, mooi hoor. Veel plezier!Dhr R. Opron heeft mij verteld, persoonlijk, dat hij de auto zonder strips ontworpen heeft en hij vindt het zelf afschuwelijk.
Opron, is dat dat mannetje dat niet eens in de schaduw van de grote Bertoni mag staan? ![]()
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Eerlijk is eerlijk. Beiden weten niet hoe je een achterkant van een auto moet ontwerpen. SM en DS, ik vind (IK dus) die achterkanten broddelwerk voor wat betreft ontwerpen.
Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
CX, GS, Ami en noem maar op, horen allen zonder stootstrips. Veel mooier wat mij betreft. En inderdaad ook wat kwetsbaarder helaas.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2476
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja als het een modeljaar 80 is heeft ie ook een zwarte spiegel…
trouwens alle opron creaties hadden in principe geen stootstrips zie maar naar de sm….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Volgens mij heb ik je zondag aan de Amstel zien staan. Kan niet missen, want in deze kleur zijn er niet veel. Zag er mooi uit!
Woon je daar in de buurt? Daarmee komt het aantal CXen in Amsterdam-centrum-oost op (minimaal) 5.
Gijs
CX Athena sable doree 1980 (lpg)
voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978
Dank dank voor alle complimenten ..Klopt! Bij mij voor de deur
Ze is op kenteken gezet op in juli 1979..
Totaal aantal Berichten: 2476
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
garagestmarien schreef:Eerlijk is eerlijk. Beiden weten niet hoe je een achterkant van een auto moet ontwerpen. SM en DS, ik vind (IK dus) die achterkanten broddelwerk voor wat betreft ontwerpen.
ds vindt ik niet… die achterkant is mooi volgens mijn gevoel
SM is minder maar opron vond de achterkant ook te zwaar maar hij moest compromissen maken…. en dan moet je soms toegeven…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Je bedoelt dat Robert Opron zelf strips lelijk vindt? Of bedoel je dat hij juist zonder strips lelijk vindt?
garagestmarien schreef:DriverD schreef:Wat een kale bak!
![]()
Geintje, mooi hoor. Veel plezier!Dhr R. Opron heeft mij verteld, persoonlijk, dat hij de auto zonder strips ontworpen heeft en hij vindt het zelf afschuwelijk.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 15833
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
Ik dacht dat het algemeen geweten was dat mssieur Robert die sierstrips altijd vreselijk heeft gevonden ![]()
The Reflex
Toen ik nog jong was, begin ‘80-er jaren, heb ik exact dezelfde Reflex gereden, ik vergeet het nooit meer: de 00-SX-46. Een prachtige wagen waarvan ik niet meer weet of er strips op zaten. Wel kon je zelf nog zo’n zwarte spiegel kopen bij de automaterialenhandel, het was in de tijd dat je ook losse achterruitverwarmingssets aan kon schaffen die je op de ruit moest plakken.
Ik kocht haar bij Willem de Vries in Tilburg en ze heeft me vele duizenden kilometers begeleid.
Een schitterende wagen heb je als partner gekozen en ik weet zeker dat je er veel bekijks mee zult hebben. Als ik haar zie komen de herinneringen boven.
Ik hoop haar een keer in levende lijve te mogen aanschouwen.
bxsport schreef:SM is minder maar opron vond de achterkant ook te zwaar maar hij moest compromissen maken…. en dan moet je soms toegeven…
Laat ik nu net de achterkant van de SM het mooiste deel vinden.
On-topic: wat een schitterende CX zeg! Mijn complimenten voor deze mooie dame. Beige Nevada is zeker een bijzondere, zeldzame en mooie kleur (mijn GS had die kleur ook. Het staat mooi op Citroëns uit de jaren ‘70 en ‘80).
Zoals al eerder vermeld: kom maar op met meer mooie foto’s; daar zijn we hier dol op. ![]()
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Die strips kwamen er vast en zeker op onder druk van de marketingafdeling. Concurrenten hadden ze ook; het moest een uitstraling van luxe en degelijkheid geven.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
En het voorkomt kleine beschadigingen.
Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Precies. Tegenwoordig schijnt men zich daar niet zo druk meer om te maken, want er worden heel wat nieuwe auto’s zonder stootstrips verkocht. De C6 mist ze, maar ook op bijvoorbeeld een Maserati Quattroporte zie je ze niet terug.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.