2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Aanslagrubbers vervangen…
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 november 2010 10:38 AM
  [ # 16 ]
vlietmansje schreef:

Tijdens bezoek aan magazijn (bedankt voor de service!) een tip/idee gekregen over de slijtage van de verf: het zou kunnen dat de rubbers uitlubberen over de zitting (vóórdat je ze verliest) en dat daardoor de slijtage optreedt.

Dat gebeurt zeker. Oude verdroogde rubbers steken buiten de houder uit. Als ze dan het chassis raken ploppen ze uiteindelijk uit de houder…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 november 2010 01:04 PM
  [ # 17 ]

Hoef ik me verder geen zorgen te maken over versleten draagarmlagers of erger: kromme draagarmen!

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 november 2010 12:40 PM
  [ # 18 ]

Heb inmiddels nagemeten: elke kant heeft dikke twee mm ruimte.
Opgelost!

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 november 2010 09:31 AM
  [ # 19 ]
vlietmansje schreef:

Opgelost!

Nou ja, de rubbers zitten er in, aangedrukt door de draagarmen met het volle wagengewicht.
Tóch twijfel ik of ze goed zitten en ik ze niet zal verliezen. Hoe weet ik dat nou zeker?

Heb in de plaatjes van JP zitten kijken: die rubbers lijken dieper te zitten…

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 november 2010 03:22 PM
  [ # 20 ]

Zijn de “houders” niet vervormd? Dan kunnen de rubbers er minder diep in.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 november 2010 12:09 PM
  [ # 21 ]

De stand van zaken links:


De stand van zaken rechts:


Plaatjes zeggen meer, toch?

Misschien een optie om met een soort krimpkous te voorkomen dat je de rubbers verliest?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 november 2010 12:43 PM
  [ # 22 ]

Rechts lijkt ok. Links zit de rubber of de houder ervan niet goed, denk ik.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2010 12:56 PM
  [ # 23 ]

Inderdaad. Links zit er niet ver genoeg in..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 november 2010 01:01 PM
  [ # 24 ]

Ga de linkerkant er gewoon opnieuw in frutten: het aandrukken met de draagarm gaat niet zo gemakkelijk als ik in eerste instantie dacht, hoor! Door de druk zet het rubber aan de voet uit, en ik heb maar twee handen, helaas.

Als ik de krik gebruik om de draagarm te liften heb ik nog maar één hand om het rubber te geleiden.

Wordt vervolgd, dus, wellicht eerst een maatje zoeken…

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 november 2010 01:22 PM
  [ # 25 ]

Rubber goed in het vet, controleren of je houder diep genoeg is, dan rubber met grote schroevendraaier erin huffen….

Citroen!

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 09 november 2010 02:10 PM
  [ # 26 ]

Weet iemand of die dekseltjes, waar de rubbers in moeten worden gefrot, los leverbaar zijn?
Die van mij zijn slecht.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2010 03:41 PM
  [ # 27 ]

ja. chyparse. Alleen moet je ze op de gietstalen arm lassen….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 november 2010 03:43 PM
  [ # 28 ]

rubber in zeepsop. Olie/vet is gevaarlijk. Het rubber lost bijvoorbeeld op in LHM…

Dan met de waterpomptang een rand erin knijpen en met een andere waterpomp tang de tegeovergestelde kant. IK pak het tietje 90 graden tov de inkepingen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 november 2010 05:40 PM
  [ # 29 ]

Kun je dat verduidelijken met een foto? Bij m’n sm zijn ze behoorlijk geplet na 37 jaar.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 09 november 2010 06:33 PM
  [ # 30 ]

Bij mij bleek het dekseltje/cupje te ver ingedeukt, er zit ook een zichtbare afdruk van de cup-rand in het vaste deel waar het rubber tegen aan komt. Zelfs het rubber uithollen werkte niet, je kan er bij de voortrein ook nog eens slecht bij.

Hoe zijn de cupjes weer in de vorm te krijgen, heeft iemand dat al eens gedaan? Zonder de draagarmen te demonteren natuurlijk…

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook