1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Spookverlichting
xm
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106

Gepost: 10 juni 2008 03:14 AM

Onlangs werd ik er door de overburen op geattendeerd dat mijn lichten nog branden. toen ik ging kijken was er niks aan de hand.
Vandaag hetzelfde meegemaakt, maar toen branden de lichten inderdaad, terwijl de schakelaar uit stond. Confused:  Ze blijven dus branden!

Nu is er ongeveer twee jaar geleden een andere hendel ingezet i.v.m. problemen met de richting aanwijzer. nu hoor ik ook alweer een tijdje het tikkende geluid wat vooraf ging aan de richtingaanwijzer problematiek.
Zou het probleem van de verlichting in dezelfde schakelaar(hendel) kunnen zitten? of zijn er andere relais betrokken bij dit proces?

Momenteel heb ik de accu kabels even los liggen om startproblemen morgen te voorkomen.

Gaarne hulp bij dit verschijnsel.

M.V.G. Hugo

Profiel  

xm
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 juni 2008 10:39 PM
  [ # 1 ]

Is dit werkelijk een uniek xm probleem waar niemand het fijne vanaf weet?
Het probleem doet zich nu geregeld voor, waardoor ik genoodzaakt ben om telkens mijn koplampen te checken zodra ik de auto parkeer. Dit gaat natuurlijk vandaag of morgen een keer mis en zal ik mijn vrienden van de anwb moeten inlichten.

Graag enkele sugesties

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 11 juni 2008 10:43 PM
  [ # 2 ]

Beste Hugo,
Dit heb ik nog niet eerder gehoord, laat staan zelf meegemaakt. Maar je zou idd wel eens een andere hendel kunnen monteren…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

xm
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 juni 2008 11:21 PM
  [ # 3 ]

Wel apart eigenlijk zo’n uniek probleem. hepikweer!
Voordat ik de sloop af ga speuren naar een andere hendel, ben ik wel benieuwd of er ergens nog relais in deze schakeling zitten welke deze problemen kunnen veroorzaken.

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 11 juni 2008 11:29 PM
  [ # 4 ]

Er zit wel een relais tussen ja. dat zit samen met de andere relais onder de motorkap achter de koplamp aan de bestuurderszijde. Die zou je even schoon kunnen maken? en een andere stengel proberen uiteraard.

Profiel  

xm
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 12 juni 2008 01:47 AM
  [ # 5 ]
eXaMple schreef:

Er zit wel een relais tussen ja. dat zit samen met de andere relais onder de motorkap achter de koplamp aan de bestuurderszijde. Die zou je even schoon kunnen maken? en een andere stengel proberen uiteraard.

Thanx Smile

Ik ga morgen ff onder de kap loeren.

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 juni 2008 08:51 PM
  [ # 6 ]

Het probleem met een snel klikkend relaisgeluid heb ik ook gehad met mijn XM.
Ik kon het probleem ook niet vinden, nadat ik extra massadraden aan de achterlichtunits had geplaatst Arrow massaproblemen met meldingen op matrixschermpje op het moment dat het richtingaanwijzer werd ingeschakeld, was het klikkend relaisgeluid ook weg…. Very Happy

Bij mij bleven de koplampen niet branden, maar dit zou een relais bij de rechterkoplamp kunnen zijn.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 13 juni 2008 12:56 PM
  [ # 7 ]

Blijven alleen de koplampen branden? Of ook de achter verlichting? Bij alleen de koplampen zou ik bij het relais gaan zoeken. Anders bij de schakelaar.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

xm
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 17 juni 2008 08:27 PM
  [ # 8 ]

nou, het relais verwijderd, ff poetsen en weer teruggezet. Het bleek daar dus aan te liggen.
door het gerommel aan de relais, was het relais van de fan ook gaan spoken.
Resultaat: vanmorgen voor de Coentunnel een half uur stilgestaan met een te warme motor. Na wat gerommel aan dat relais begon de fan zijn ronde weer te doen.
Enfin probleem weer weg.

Smile

Profiel  

xm
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 juli 2008 11:27 PM
  [ # 9 ]

Sad , Helaas te vroeg gejuigd Exclamation

Komt mijn vrouw vanavond thuis, zegt ze: schat de lichten van de auto branden nog. Surprisedops:
Dus ik weer aan hetzelfde relais rommelen, en zelfs loshalen. Maar zelfs als dit relais los is blijven de lichten branden.
De vorige keer dus een gevalletje toeval, toen ik hem loshaalde en de verlichting uitging.
Nu weet ik dat één relais achter de linker koplamp voor de fan bij de radiator is, maar waar die tweede dan voor moet dienen weet ik niet.
Ik kan er maar twee ontdekken, dus waar zou dat relais voor de verlichting in hemelsnaam kunnen zitten?
en waar is dat andere relais dan wel voor?

Voorlopig maar weer met de, iets minder charmante, accukabel lostrek methode.

P.S. het is enkel de voorverlichting die blijft branden. dus komt de verdenking nog niet bij de hendel aan het stuur te liggen.

Gr.
Hugo

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 04 juli 2008 12:32 AM
  [ # 10 ]

1 en 1 is 2… dat andere relais is voor de koplampen dus!

Profiel  

xm
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 juli 2008 11:51 AM
  [ # 11 ]
Ijs schreef:

Als ik dit relais verwijder blijven de lampen alsnog branden

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 juli 2008 01:01 PM
  [ # 12 ]

Dan zit het in uw bedrading van het relais mss???
Je rommelde er aan,zei je?
Bekijk de bedrading eens helemaal,want ik geloof dat die onder de radiator door loopt,en daar nogal eens flink kan samensmelten.
Mits wat handigheid,demonteer je de kabelboom,en maak je een nieuw na mits het hergebruiken van de stekkers,met nieuwe clips en draad die voldoet aan warmte en automotive normen.De relaisvoeten,kan je vervangen, maar de specifiek citroën stekkers zal je moeten behouden Smile

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 04 juli 2008 02:17 PM
  [ # 13 ]
xm schreef:
Ijs schreef:

Als ik dit relais verwijder blijven de lampen alsnog branden

Shocked ..dat kán niet. De verlichting word sowieso onderbroken wanneer sleutel uit contact is en zonder dat relais kan de verlichting absoluut niet aan. Je moet eens even kijken naar de bedrading want daar is iets goed mis..

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 07 juli 2008 01:08 AM
  [ # 14 ]
Blooper1963 schreef:

Dan zit het in uw bedrading van het relais mss???
Je rommelde er aan,zei je?
Bekijk de bedrading eens helemaal,want ik geloof dat die onder de radiator door loopt,en daar nogal eens flink kan samensmelten.
Mits wat handigheid,demonteer je de kabelboom,en maak je een nieuw na mits het hergebruiken van de stekkers,met nieuwe clips en draad die voldoet aan warmte en automotive normen.De relaisvoeten,kan je vervangen, maar de specifiek citroën stekkers zal je moeten behouden Smile

Onderschat dat niet, om daarbij te komen moet de hele neus eraf. Mijn ex-xm had inderdaad samengesmolten kabelboom, maar mijn probleem was daarbij niet dat de verlichting ten alle tijden bleef branden maar juist dat de verlichting er de brui aan gaf. Geen wonder met gesmeul en rookwolken onder de motorkap vandaan.
Serie 1 koplampen zijn NIET gezekerd. Hou daar rekening mee, dus een flinke kortsluiting heeft meer gevolgen dan ons lief is….

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2155

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 07 juli 2008 01:39 AM
  [ # 15 ]

Even terzijde, maar aan uw avatar te zien heeft u uw auto weer in elkaar gebouwd!
Sjappoo!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook