Krakend en rammelende middenstijlen
BVF5500
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 31-07-2007

Gepost: 10 juni 2008 08:05 PM

Na amper een maand gebruik begon er een irriterend rammelend en krakend geluid de kop op te steken in mijn Xsara Picasso. Ondertussen is de wagen 7 maand oud en dat gekraak dat zich situeert bovenaan de middenstijl langs beide kanten wordt steeds luider. Verschillende keer reeds heeft de dealer er iets proberen aan te doen: Spuiten van speciaal smeermiddel op de rubbers, bijregelen van de voordeuren maar telkens zonder resultaat.  Wat hij nog niet gedaan heeft is de binnenbekleding van de middenstijlen verwijderen om effectief te gaan kijken wat er aan de hand is. Volgens mij kan het best zijn dat de bevestiging van de veiligheidsgordel aan de basis ligt van het probleem. Zijn er Citroën Picasso rijders op dit forum die me verder kunnen helpen en een vermoeden hebben wat het kan zijn of zelf dit probleem gehad hebben.

Profiel  
 
BVF5500
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 31-07-2007

Gepost: 15 oktober 2008 06:12 PM
  [ # 1 ]

Opgelost!!!

Eindelijk na zo’n klein jaartje is het probleem opgelost geraakt. Het was gewoon de combinatie van een fabricatiefoutje van de rubbers en niet goed en voldoende aangespannen deuren.

Rubbers zijn verneiuwd en dedeuren zijn beter bevestigd en wag is dat irriterend geluid.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook