1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Tips gevraagd voor DVD-speler achterin voor de kids
Gautier
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-2008

Gepost: 11 juni 2008 02:04 AM

Ik hoop binnen enkele weken mijn GC4P Exclusive op te halen bij de dealer, net voor mijn vakantie. En ik wil nu al een DVD-setje bestellen die ik achterin kan monteren voor mijn 2 kinderen, om ze een beetje zoet te houden tijdens de reis naar het zonnige zuiden Smile

Alleen ik weet niet hoe dat moet gaan passen in de GC4P want ik heb ‘m nog niet. En de hoofdsteunen van de Exclusive zijn volgens mij anders dan bij de uitvoering die in de showroom staan (LB etc)

Er zijn DVD-systemen zoals van Philips die iets klemmen aan de beugels van de hoofdsteunen, maar bij de GC4P zit er een knik tussen bovenkant stoel en hoofdsteun waardoor dat volgens mij vrij lastig kan worden. Klopt dat?

Er zijn ook systemen waarbij je iets aan de hoofdsteun hangt, maar ik weet niet of de DVD-speler dan wel een beetje recht komt te hangen, of dat de kijkhoek net rot gaat uitvallen.

Er zijn systemen met een losse afspeeleenheid, ik vraag me af of dat handig is, want waar laat je dat dan?

Kortom; ik hoop dat er forum-leden zijn die vanuit hun ervaring en inzicht mij wat tips kunnen geven.

Momenteel is bij mij favoriet dit systeem: http://www.nextbase-europe.com/en/products/1/92/SDV685_AM.html[/url]

Sinds 1 juli 2008 rijd ik in een GC4P 2.0 HDIF Exclusive EB6V Blue Oriental, Pack HiFi + NaviDrive + Pack Detection 2 + trekhaak + USB box

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 11 juni 2008 11:59 AM
  [ # 1 ]

Als ik bij mijn C4 Picasso de tafeltjes die aan de voorstoelen bevestigd zijn, naar beneden klap dan bevindt zich achter de tafeltjes een soort elastische band die er voor gemaakt is een dvd setje achter te plaatsen. Erg handig.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 11 juni 2008 12:21 PM
  [ # 2 ]

Uit eigen ervaring : zo’n DVD-setje is hét middel om rustig naar het zuiden te kunnen rijden Laughing !

Ik heb een setje gekocht van Lenco, met in één van de schermen de DVD ingebouwd. Eén kind moet het toestel dan bedienen (wat soms tot discussies kan leiden), maar een losse DVD-unit (waardoor je nog een 3e onderdeel in de wagen hebt) leek mij van het goede teveel.

Bevestiging van de schermen is bij mij geen probleem (maar ik heb dan ook geen Exclusive met ‘dikke’ hoofdsteunen). De eerste keer is het wat sukkelen om de riempjes op juiste grootte te brengen, maar nadien gaat het zeer vlot (De bevestiging met riempjes van jouw favoriet DVD-systeem is vergelijkbaar met dat van mij).

Of de hellingshoek van de schermpjes nu ideaal zal zijn, is uiteraard af te wachten (misschien kan je in één of ander car center dit eens uittesten) ; in het slechtste geval kan je nog altijd werken met wat ‘mousse’ die je snijdt in de juiste vorm en die je tussen de hoofdsteun en het scherm steekts zodat de hellingshoek opnieuw ideaal is. Mooi is anders, maar het garandeert wel een rustige rit.

En waarschijnlijk overbodig om te zeggen : de wagen nooit onbeheerd achterlaten op een parking met de geïnstalleerde DVD-schermpjes… Een zijruit minder komt altijd ongelegen, maar vooral tijdens je verlof !

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 11 juni 2008 03:31 PM
  [ # 3 ]

Ik heb deze:

Eerlijk gezegd moet ik nog testen hoe ze te bevestigen in de auto, maar ik denk niet dat dat veel verschil zal maken met de Scenic die ik hiervoor had.
Als ik je een tip mag geven: gebruik de voeding aansluiting achterin. Deze heeft een permanente 12V (zo heb ik me laten vertellen)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 juni 2008 04:20 PM
  [ # 4 ]

het schijnt dat je ze kunt beveiligen tegen Bassie en adriaan dvdeetjes Cool

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 11 juni 2008 04:41 PM
  [ # 5 ]

Voor clowns op de camping heb ik altijd een honkbal attribuut klaarliggen Razz

Profiel  
 
Jeroen Turkey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 13-02-2008

Gepost: 11 juni 2008 05:11 PM
  [ # 6 ]

Ik krijg een DVD in het plafond.
Vind ik persoonlijk ideaal, geen kabels of snoeren, enkel twee draadloze hoofdtelefoons. 9 Inch breedbeeld kantelbaar scherm.

http://www.jvc.nl/product.php?id=KV-MRD900&catid=263

Groet,
Jeroen

Profiel  
 
Tafk@
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 13-03-2008

Gepost: 11 juni 2008 06:08 PM
  [ # 7 ]

Wij hebben deze:  
Ik ben er persoonlijk zeer tevreden van, je gebruikt em niet dagelijks maar voor die enkele lange ritten is ie al zeer goed van pas gekomen. Voor de prijs (we hebben er slechts ongeveer 150 euro voor betaald) heb je een zeer goed beeld en geluid.  Twee aparte schermen, vast te maken aan hoofdsteun met horizontale klittenband (past dus op alle soorten hoofdsteunen). Aparte dvd-speler die dus door de mama of papa vooraan bediend kan worden (we moeten dan wel even een scherm lenen voor de instellingen maar och). De schermen zijn kantelbaar dus aanpasbaar aan de zithoogte van het kind. Speler speelt tot nu toe alles wat we hem hebben voorgeschoteld (zowel originele dvd’s als euh… minder originele Wink ). De speler zelf lijkt wel wat cheap, het is dus opletten geblazen dat er geen kindervoetjes op belanden, maar dat is dan ook het enige nadeel.

C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 juni 2008 07:15 PM
  [ # 8 ]

Ik heb ze zo gemonteerd:


Wanneer je ze vlak klapt kan je de tafeltjes gewoon dichtklappen. De kabels lopen achter de kunststof beschermkappen van de stoelen. De speler leg ik tussen de voorstoelen in. Werkt perfect. Alleen wanneer een van je kinderen nog in een groep II stoeltje zit (9-18 kg.) is het niet zo practisch. Dit stoeltje staat te hoog en het kind schopt dan elke keer met de schoenen tegen het opengeklapte tafeltje. Dan kan je ze beter met bandjes aan de hoofsteunen hangen.  Wink

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 11 juni 2008 08:59 PM
  [ # 9 ]
Jeroen Turkey schreef:

Ik krijg een DVD in het plafond.
Vind ik persoonlijk ideaal, geen kabels of snoeren, enkel twee draadloze hoofdtelefoons. 9 Inch breedbeeld kantelbaar scherm.

http://www.jvc.nl/product.php?id=KV-MRD900&catid=263

Groet,
Jeroen

Zeer mooi systeem ; ik heb iets gelijkaardigs ook even overwogen, maar
- het was mij iets te duur (zo’n 900 Euro)
- ik vreesde wat voor het zicht naar achter via de achteruitkijkspiegel. Kan je dit bevestigen / ontkrachten ?

Profiel  
 
Jeroen Turkey
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 13-02-2008

Gepost: 12 juni 2008 02:25 PM
  [ # 10 ]

Ik had dezelfde twijfels over het belemmeren van het uitzicht, maar ik kan je vertellen dat het reuze meevalt. Daarnaast heb ik het scherm ook niet dag en nacht uitgeklapt staan, enkel als de kids achterin zitten.

Groet,
Jeroen

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 12 juni 2008 05:21 PM
  [ # 11 ]

Strak til. Cool
Welk merk heb jij? Hoe heb je de schermen bevestigd aan de voorstoel?

tilanus schreef:

Dan kan je ze beter met bandjes aan de hoofsteunen hangen.  Wink

Wie/wat? de mini-hooligan?

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 18 juni 2008 06:05 PM
  [ # 12 ]
Sparks schreef:

Strak til. Cool
Welk merk heb jij? Hoe heb je de schermen bevestigd aan de voorstoel?


Ja Tilanus, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik krijg binnenkort de schermpjes van de Bassie-actie van Ohra. Laughing

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 18 juni 2008 06:09 PM
  [ # 13 ]

Ik heb afgelopen zondag even gekeken, maar mijn schermpjes zijn te groot om ze in het gat van de tafeltjes te laten vallen. Dan maar weer de schermpjes met klitteband aan de hoofdsteunen bevestigen, of zijn er andere bevestigingsmethoden beschikbaar?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 juni 2008 06:48 PM
  [ # 14 ]

Ik heb deze set.
Ik heb tegen de rug van de stoel klitteband geplakt. Zo ook op de achterkant van de schermpjes. Deze druk je er dus zo tegenaan. Wanneer je vervolgens de onderkant van het schermpje weer los trekt, blijft de bovenkant netjes zitten. Aan de onderkant stop je er dan gewoon een blokje schuim oid tussen. (liefst iets lichts zodat het niet zo snel er tussenuit valt. De kabels kan je mooi achter de kunststof rugbekleding van de voorstoelen wegwerken. Deze komen dan tussen de stoelen in, uit. Hier zet ik dan, indien in gebruik, de speler neer. Wanneer je de tafeltjes dichtklapt zie je er dus echt helemaal niks van. (desalniettemin haal ik de schermpjes er normaal gesproken wel uit om te voorkomen dat ik voor elk ritje naar school of supermarkt aan mijn hoofd gezeurt wordt voor een filmpje)

@Richard. Ik zou het toch nog eens proberen. Je hebt best veel ruimte wanneer je de tafeltjes dichtklapt. Het zou zomaar kunnen dat jouw schermpjes er wel achter passen.  Wink

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 18 juni 2008 07:39 PM
  [ # 15 ]

Ik heb onlangs bij Fnac een DVD-set gezien waarbij de schermen verwerkt zitten in een soort hoesje dat je over de hoofdsteun kan trekken… Alternatief voor de riempjes.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook