Heren (en dames) X-emmers,
Mijn ‘97 hydra-actieve 21TD laat na ‘t starten het remdruk-lampje zien. Na een paar seconden gaat het uit, dan pas krijg ik langzaam stuurverkrachtiging en daarna pas komt ie omhoog (zo ongeveer)
Dit deed ie in ‘t begin niet. Toen bleef ie trouwens ook veel langer (hoger) op de pootjes staan ipv nu vrij snel inzakken na stilstaan. Tijdens het rijden laat ie ‘t lampje trouwens niet zien.
Enig idee waar ik ‘t zoeken moet? Anti-zinkbol / voorraadbol?
Kan ik nog op vakantie of moet ik hier eerst echt wat aan laten doen?
‘k Vind ‘m zo mooi als ie op z’n buik op me ligt te wachten daarom vind ik ‘t anti-zink-defect eigenlijk totaal geen ramp.
Groet,
Willem
(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD
Hoi Willem,
ik geloof dat je er best mee op vakantie kunt. Maar je kunt natuurlijk ook nog even snel de olie vervangen. Dat is best simpel en kost je een uurtje of misschien 2. Hoe dat moet weet je vast al, of vind je hier wel op het forum.
Als ik het zo lees, is je olie (lees LHM) vuil en zou je eigenlijk moeten spoelen met hydro-incage. Een andere mogelijheid is dat er lucht in het systeem zit, hoewel dat allemaal automatisch ontlucht, kan je het bespoedigen door de 12mm bout bij de debietregelaar een keertje of wat een stukje open te draaien.
Bovenstaande kan je zelf doen, of eens langs Chyparse rijden, maar dat lukt je niet meer voor de vakantie vrees ik.
Succes!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Lucht lijkt me niet, smerige LHM wel, antizakklepjes sluiten niet meer goed waardoor de boel inzakt en hij smorreges weer van voor af aan kan beginnen met de opbouw van de druk.
Vandaar die lampies en het late verkrachten van het stuur.
Niks ergs, als dat het is kun je er zo mee op vakantie.