Vorige week stond ik met pech langs de kant. De verdelerkap van de Ambi is niet best meer. Nu heb ik een hele mooie en een minder goede. Die hele mooie zou voor de Exclusive zijn, de minder goede dan voor de Ambi. Maar kun je ze onderling uitwisselen? Het gaat in alle gevallen om een ZPJ motor.
Veel dank alvast voor jullie reactie!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Volgens mij wel, ik heb ook een type 1 zpj verdeler op een type 2 blok. Zou niet weten waarom niet… Bovendien zijn al jouw auto’s 12v’s… Gewoon overhangen dus
Xsara Coupe
Ha Marco,
Leek me ook al niet. De ANWB man zei trouwens dat de verdelerkap van de Ambiance uit 87 kwam… Dan zou ie 3 a 4 jaar voor het maken van mijn XM zijn gemaakt…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Misschien kan dat wel, want die PRV-techniek is al veel ouder dan de XM. En dat type verdelerkap bestond misschien dus ook al eerder omdat ie wellicht al gebruikt werd in R25’s of Volvo’s met zo’n PRV-blok.
Owja, das waar ook… Ben dan wel nieuwsgierig wanneer dat blok in zijn geheel gebouwd is. Nog eens bestuderen!
Citroën XM turbo ct
Ha Matthijs,
De oorsprong van de motor was me wel bekend, sterker nog m’n vader heeft er twee gehad in zijn Renault 30.
Zou wel willen weten wanneer dit blok is gebouwd. Zou dat in 1987 zijn gebouwd en pas in 90 in een XM geschroefd. Of misschien was die verdelerkap ook al een vervanger…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct