Verdelerkap ZPJ altijd uitwisselbaar?
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 20 juni 2008 04:39 PM

Vorige week stond ik met pech langs de kant. De verdelerkap van de Ambi is niet best meer. Nu heb ik een hele mooie en een minder goede. Die hele mooie zou voor de Exclusive zijn, de minder goede dan voor de Ambi. Maar kun je ze onderling uitwisselen? Het gaat in alle gevallen om een ZPJ motor.
Veel dank alvast voor jullie reactie!
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 20 juni 2008 06:21 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij wel, ik heb ook een type 1 zpj verdeler op een type 2 blok. Zou niet weten waarom niet… Bovendien zijn al jouw auto’s 12v’s… Gewoon overhangen dus Wink

Xsara Coupe

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 20 juni 2008 07:18 PM
  [ # 2 ]

Ha Marco,

Leek me ook al niet. De ANWB man zei trouwens dat de verdelerkap van de Ambiance uit 87 kwam… Dan zou ie 3 a 4 jaar voor het maken van mijn XM zijn gemaakt…

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 juni 2008 07:28 PM
  [ # 3 ]

Misschien kan dat wel, want die PRV-techniek is al veel ouder dan de XM. En dat type verdelerkap bestond misschien dus ook al eerder omdat ie wellicht al gebruikt werd in R25’s of Volvo’s met zo’n PRV-blok.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 20 juni 2008 07:32 PM
  [ # 4 ]

Owja, das waar ook… Ben dan wel nieuwsgierig wanneer dat blok in zijn geheel gebouwd is. Nog eens bestuderen!

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 21 juni 2008 01:19 PM
  [ # 6 ]

Ha Matthijs,
De oorsprong van de motor was me wel bekend, sterker nog m’n vader heeft er twee gehad in zijn Renault 30.  Wink
Zou wel willen weten wanneer dit blok is gebouwd. Zou dat in 1987 zijn gebouwd en pas in 90 in een XM geschroefd. Of misschien was die verdelerkap ook al een vervanger…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook