1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
problemen EB6V/egmv/bmp?
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 02 juli 2008 01:43 PM

We rijden nu al 12000 km met ons karretje (zie onder), voorlopig zonder problemen, toch zijn we een beetje ongerust omdat hetvolgende voorviel:
Als sinds het begin dat we ermee rijden, geeft de auto soms (in 1 op 10 keren schat ik) een zeer licht schokje als je de keuzeschakelaar van N naar A zette, niet zo hard dat de auto vooruit gaat, maar je voelt soms wel iets.
Nu 3 weken geleden, stonden we net op een kruispunt, net niet gestopt of net wel, randgeval, en we vertrekken, en je voelt dat de koppeling niet aangreep zoals het moest (schokken), voelde en hoorde aan alsof de koppeling niet helemaal gesloten was voor 1 seconde , en tandwielen over en tegen elkaar gingen, weliswaar maar voor die korte tijd.
1 week geleden kregen we nog eens zo’n schokje bij het schakelen van N naar A, maar dit keer harder, hard genoeg om de auto schijnbaar toch een duwtje in de rug te geven. Of de auto ermee vooruit kon komen weet ik niet, want had de rem ingedrukt.

Voorlopig zijn alle 2 de voorvallen, alleenstaande gevallen geweest, heeft nog iemand dit eens voorgehad, en zijn er dan problemen gekomen achteraf, en is het zeer lichtje schokje soms normaal?

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 juli 2008 09:21 PM
  [ # 1 ]

Dat probleem heb ik soms ook.
Soms bij vertrekken hoor ik een klak als ik hem in A zet.

Koppeling niet goed opkomen heb ik nog niet gehad.
Wat ik wel al heb gehad is dat de koppeling helemaal niet opkomt.
Resultaat: je wil vertrekken; geeft gas (uit veronderstelling dat de wagen in beweging gaat komen), maar de koppeling komt niet op. ==> toerenteller schiet tot 4500rpm, op dat de koppeling bijna te laten schieten.
Dit gebeurt allemaal binnen de seconde zodat je de reactie niet kan hebben het gaspedaal los te laten.

Een kleine ramp voor de versnellingsbak.
Verder nog wat kleine ergenissen die zo nu en dan optreden:
- bvb op dashboard blijft de letter N staan.
- trillingen die soms optreden
- soms erge schokken bij vertrekken
-....

Pff ik wordt er weer triest van als ik dit schrijf Sad

Waarom al die problemen? is het zo moeilijk een degelijk systeem te ontwikkelen. Dit komt toch allemaal niet voor bij merken zoals mercedes audi vw of bmw….
Overal kunnen wel eens problemen zijn, maar blijkbaar zijn er meer mensen die er wel last van hebben dan er mensen zonder problemen zijn.

Ik heb na 16000 km toch al een mooi aantal problemen meegemaakt.
Eigenlijk heb ik er al ongeveer 2-3 keer meer gehad dan men vader die met zijn E nu al op 220.000 km zit in 3 jaar tijd.
Wat zal dit in de toekomst geven, ik beschik dan wel over de verlengde garantie. Maar om de 2 seconden bij de dealer moeten lopen is ook niet alles.

Vandaag deed de auto weer erg raar, EM6V, weer die hatelijke resonantie, en gekraak van de zonneschermen.

Triestig Sad  Sad

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 03 juli 2008 12:08 PM
  [ # 2 ]

@ picassoke : de euforie van het eerste uur is bij mij nu ook stilaan over. Veel kleine problemen die de positieve zaken van de wagen overschaduwen.
Met de kennis die ik nu heb, had ik misschien een andere keuze gemaakt indien ik het kon overdoen, om dan misschien bij een ander merk (uit dezelfde klassen wel te verstaan) vast te moeten stellen dat het niet beter is ?

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 03 juli 2008 12:45 PM
  [ # 3 ]

@picassoke: Kan er best inkomen dat zoveel problemen met de versnellingsbak serieus op de zenuwen begint te werken, blijkbaar een ‘maandagmodel’ zoals ze zeggen, eigenlijk zou er een vergoeding moeten zijn, of omruiling bijvoorbeeld, als je zoveel problemen met en auto hebt. Hopelijk verbeterd het snel.
Als het enige troost mag zijn: een oom in de schoonfamilie heeft ook een E-klasse gehad, zo’n jaar geleden, gekocht met 5000 km op, daar heeft hij zelf nog geen 10 km mee gereden voor een jaar, voor de rest heeft hij in de garage gestaan met electronische problemen of in panne, dus een ander merk kan ook zo’n problemen hebben.

Blijkbaar moet ik dus niet zo ongerust zijn voor de klak bij het schakelen van N naar A.
Om een of andere reden ben ik voor onze nieuwe auto veel sneller ongerust als er iets gebeurt dat misschien niet normaal is. Bij focus had ik dat niet, misschien dat alle extra technologie en electronica onbewust dit veroorzaakt (en de prijs die 1/3 hoger ligt Wink ). Nochtans ben ik nog maar 1 keer naar dealer geweest, en dan enkel maar voor een aanpassing aan het tankklepje dat niet openging.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 juli 2008 01:20 AM
  [ # 4 ]
Gunther schreef:

@picassoke: Kan er best inkomen dat zoveel problemen met de versnellingsbak serieus op de zenuwen begint te werken, blijkbaar een ‘maandagmodel’ zoals ze zeggen, eigenlijk zou er een vergoeding moeten zijn, of omruiling bijvoorbeeld, als je zoveel problemen met en auto hebt. Hopelijk verbeterd het snel.
Als het enige troost mag zijn: een oom in de schoonfamilie heeft ook een E-klasse gehad, zo’n jaar geleden, gekocht met 5000 km op, daar heeft hij zelf nog geen 10 km mee gereden voor een jaar, voor de rest heeft hij in de garage gestaan met electronische problemen of in panne, dus een ander merk kan ook zo’n problemen hebben.

Blijkbaar moet ik dus niet zo ongerust zijn voor de klak bij het schakelen van N naar A.
Om een of andere reden ben ik voor onze nieuwe auto veel sneller ongerust als er iets gebeurt dat misschien niet normaal is. Bij focus had ik dat niet, misschien dat alle extra technologie en electronica onbewust dit veroorzaakt (en de prijs die 1/3 hoger ligt Wink ). Nochtans ben ik nog maar 1 keer naar dealer geweest, en dan enkel maar voor een aanpassing aan het tankklepje dat niet openging.

Vandaag nieuwe schakelaar voor het panoramadak gekregen.
DUs dat werkt weer, de resonantie tegen 120 is er echter nog steeds Sad

Moest ik het vandaag overdoen zou ik mss ook de picasso links laten liggen en kiezen voor een renault scenic.
Deze reed trouwens nog net iets comfortabeler.

Want na vele jaren met hopen problemen is de scenic nu erg betrouwbaar.
Alle problemen zijn opgelost.
Terwijl de picasso mss wel veel moderner is en een mooier interieur heeft.
Maar er toch vele kleine problemen zijn die door enkele veranderingen in het productieproces redelijk makkelijk op te lossen zijn.
Met andere woorden nog de nodige kinderziektes.

Koop binnen een 3 tal jaar een picasso en je rijd probleemloos rond.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 06 juli 2008 07:43 PM
  [ # 5 ]
picassoke schreef:

Vandaag nieuwe schakelaar voor het panoramadak gekregen.
DUs dat werkt weer, de resonantie tegen 120 is er echter nog steeds Sad

Moest ik het vandaag overdoen zou ik mss ook de picasso links laten liggen en kiezen voor een renault scenic.
Deze reed trouwens nog net iets comfortabeler.

Want na vele jaren met hopen problemen is de scenic nu erg betrouwbaar.

Hier in België ben ik gaan horen voor een Renault Grand Scenic toen we op zoek waren naar een nieuwe auto, en die viel, met ongeveer dezelfde opties als we nu hebben, netto +/- 4000 euro duurder uit. ‘K moet zeggen als het verschil minder dan 1000 euro was geweest, hadden we mogelijk wel voor een Grand Scenic gekozen en nooit een (goede, in ons geval) GC4P gereden. M.a.w. is de prijs ook wel navenant Wink.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 07 juli 2008 02:42 AM
  [ # 6 ]

Ik had prijs gevraagd voor de korte Scenic, in privilège uitvoering met ongeveer dezelfde uitrusting, en in 2 motorisaties.
De 1.9 DCI van 130 pk en de 2.0 DCI van 150 pk.

De prijs lag idd hoger. Maar het verschil was vrij klein met de 1.9 DCI. IK dacht ongeveer 1500 euro.
Met de 2.0 DCI (trouwens een pracht van een motor)
was het verschil vrij groot (2500-3000 euro)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 07 juli 2008 06:20 PM
  [ # 7 ]
picassoke schreef:

Ik had prijs gevraagd voor de korte Scenic, in privilège uitvoering met ongeveer dezelfde uitrusting, en in 2 motorisaties.
De 1.9 DCI van 130 pk en de 2.0 DCI van 150 pk.

De prijs lag idd hoger. Maar het verschil was vrij klein met de 1.9 DCI. IK dacht ongeveer 1500 euro.
Met de 2.0 DCI (trouwens een pracht van een motor)
was het verschil vrij groot (2500-3000 euro)

ja , inderdaad, als je maar 5 plaatsen nodig hebt, is dat een serieus alternatief, maar mijn vrouw’s eis was o.a. 7 plaatsen Wink , dus was de korte scenic al vooraf niet mogelijk, het verschil was zo’n 3000 euro voor de auto, en 1000 euro minder voor de overname bij renault.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Gepost: 07 juli 2008 06:34 PM
  [ # 8 ]

Nee die Renaults zijn voorbeelden van betrouwbaarheid. Daar hoor je ook niets anders over dan problemen met versnellingsbakken. En van VAG produkten ook trouwens. Staar je vooral niet blind op die duitse merken, want een ding is volgens mij wel duidelijk, niemand die zo’n auto heeft en vervolgens een hoop ellende lijkt dit hardop toe te durven geven en vervolgens een Citroen te kopen Smile

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 07 juli 2008 09:04 PM
  [ # 9 ]
graddus schreef:

Nee die Renaults zijn voorbeelden van betrouwbaarheid. Daar hoor je ook niets anders over dan problemen met versnellingsbakken. En van VAG produkten ook trouwens. Staar je vooral niet blind op die duitse merken, want een ding is volgens mij wel duidelijk, niemand die zo’n auto heeft en vervolgens een hoop ellende lijkt dit hardop toe te durven geven en vervolgens een Citroen te kopen Smile

Tja, elk automerk heeft zo wel zijn problemen Wink . Sommige meer dan ander waarschijnlijk, ik ken ook iemand met een (korte)Scenic die niets dan problemen heeft (al ligt het redelijk waarschijnlijk aan zijn “F1”-rijstijl).
Even terug on-topic nu Wink : voorlopig nog geen verdere problemen gehad, 1 keer zegt mijn vrouw dat de auto wat daverde, maar gezien wat er precies gebeurde volgens haar, lijkt het me eerder een vuiltje of zo in de diesel ipv de versnellingsbak, gezien het snel over was en de bak redelijk leeg was.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 07 juli 2008 09:13 PM
  [ # 10 ]

een vriend van mij heeft ook een senic kort en die heeft ook al problemen zat gehad,

mijn citroen’s hebben mij nooit laten staan, mijn ex seat toledo met Vw techniek echter wel bij 28000 km de distributieriem over en dat vind ik persoonlijk erger dan een rammeltje links of rechts. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 juli 2008 09:17 PM
  [ # 11 ]
picassoke schreef:

Want na vele jaren met hopen problemen is de scenic nu erg betrouwbaar.
Alle problemen zijn opgelost.

De Scenic is met stip de meest afgesleepte wagen bij zowel de Nederlandse ANWB als bij de Belgische TCB en Touring. Een Scenic betrouwbaar? Laat mij niet lachen! Ik heb daar zoveel ellende van gezien toen ik voor de ANWB werkte….. van 50 scenics die met vakantie in Frankrijk gingen, gingen er steeds 10 stuk, waarvan 7 met de truck naar NL moesten worden vervoerd….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 07 juli 2008 10:14 PM
  [ # 12 ]

Klopt, er waren erg veel problemen mee.
Op het werk van mijn vader reden enkele vertegenwoordigers met een scenic.
En altijd wel iets stuk, en de wagens zijn regelmatig afgesleept.

Maar de laatste 2 jaar met de nieuwe versies nauwelijks problemen gehad. Sommigen van die laatste versies hebben intussen al meer dan 100.000 km, en 1 al bijna 150.000 km. En dit met bijna geen problemen.
En er wordt allesbehalve traag mee gereden.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 08 juli 2008 01:08 AM
  [ # 13 ]

Ik heb nu zo’n 12.000 km. gereden met de EB6V. Het enige probleem dat ik met dat ding heb dat is als ik al remmend bij bijv. een kruising aan kom rijden, ik heel langzaam uitrol om te kijken of ik over kan steken, en dan gas geef, de bak eigenlijk wil dat ik eerst helemaal stil ga staan. Zonder schokken weer oppakken is dan onmogelijk. Manuele stand gebruiken dus.
Het schokkend gedrag tijdens schakelen komt bij mij alleen voor als ik het gaspedaal verder doordruk tijdens het schakelen. Als ik het pedaal in dezelfde stand laat staan tijdens schakelen merk je hoegenaamd niets.
Maar file-rijden met deze bak is fantastisch! Je kunt er superlangzaam mee rijden, stilstaan zonder te remmen, enz.
Voor sommige handelingen schakel ik bewust over op de manuele stand: als ik wil invoegen op de snelweg bijvoorbeeld, ik kan dan veel sneller reageren dan de bak doet.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 08 juli 2008 06:12 PM
  [ # 14 ]
jhvink schreef:

Ik heb nu zo’n 12.000 km. gereden met de EB6V. Het enige probleem dat ik met dat ding heb dat is als ik al remmend bij bijv. een kruising aan kom rijden, ik heel langzaam uitrol om te kijken of ik over kan steken, en dan gas geef, de bak eigenlijk wil dat ik eerst helemaal stil ga staan. Zonder schokken weer oppakken is dan onmogelijk. Manuele stand gebruiken dus.

Het rare is, dat schijnbaar de eb6v min of meer verschillend werkt per wagen (of kan dit aan het zelflerend vermogen van de bak liggen?). Het bovengenoemde probleem heb ik nog nooit gehad, als ik nog 10km/u rij, dan zal ik gewoon de gas kunnen indrukken, in A-stand, en krijg ik geen schokken (de auto is dan in 1ste), zo ook niet boven de 15 km/u (bak in 2de).
Heb jij soms ook het idee dat je koppeling lang duurt voor die er vol op gaat? maw, dat als je volgas zou geven, je toerental de hoogte in gaat voor je echt voelt aangrijpen, of is dit ook weer niet bij iedereen?

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 08 juli 2008 08:58 PM
  [ # 15 ]

Het ik soms ook, niet altijd. Het is wel stukken beter sinds de software update.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook