4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
problemen EB6V/egmv/bmp?
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 03 oktober 2008 01:24 AM
  [ # 46 ]

Welkom avk,

Dat verbruik gaat nog wel omlaag. Het is normaal dat het verbruik helemaal in het begin wat hoger is. Je zou inderdaad even bij de dealer kunnen checken of jouw voiture de laatste updates al heeft gehad. Wellicht dat dat wat helpt.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 03 oktober 2008 01:29 AM
  [ # 47 ]

Mijn 1.6 is inmiddels wel ingereden met zijn 58000 kilomter en het diesel verbruik is inderdaad fors gedaald. Ik zit nu (veel kilometers op de snelweg, maximaal 120 kilometer per uur en rustig optrekken) op meer dan 1 op 15 en dat is voor een hoge auto niet verkeerd.

Zijn zusje (407 sw met 1.6 diesel) haalde 1 op 18 maar die was ook meer gestroomlijnd. Ik bend tevreden met de bak en zijn gulzigheid

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 oktober 2008 02:08 AM
  [ # 48 ]

Sedert 3 maanden rij ik met deze dame…..............inmiddels al 20000km mee gereden, voor de vele km die ik op de snelweg doorbreng werkt de EV6B prettig.

Zodra de caravan aangekoppeld wordt, haal ik haar meteen van de A stand af.

Ik schakel dan liever zelf, ik vind het met de caravan niet soepel gaan.

Het gas gebruik is gemiddeld zo’n 1 op 9 wat voor deze auto (zwaar en hoog) goed te noemen is.

Wat mij wel opvalt is dat de motor vergeleken bij het begin vele malen soepeler is gaan lopen.

En veel meer trekkracht onderin het toeren gebied heeft Very Happy Very Happy

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 03 oktober 2008 02:21 AM
  [ # 49 ]

Ook voor mij geldt:
Heel tevreden over de citroen en de EB6V, wel wat onhebbelijkheden die de laatste paar weken heel irritant aan het worden zijn.
Zelfs mensen die nu met mij mee rijden klagen over het schokken van de bak bij het optrekken maar sinds kort ook bij het accelereren op de rijksweg, een flinke schok (de bak blijft in dezelfde versnelling) en dan weer even niets, terwijl de auto op cruise control staat bij een snelheid van bijv. 120km/h toch af en toe, en dan bedoel ik ongeveer 5 keer op een afstand van circa 50 km een schokje, dit is echt heel irritant!!
afgelopen week wel een melding in het display: storing versnellingsbak, aangezien ik volgende week terug moet voor de terug roep actie, zal ik ook dit gelijk melden.

De auto blijft echter heerlijk rijden, maar ik twijfel wel of ik over een half jaar weer een GC4P bestel, mijn voorkeur gaat nu toch steeds meer naar de C5tourer automaat of C-crosser.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
marcbraaksma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 06-10-2008

Gepost: 06 oktober 2008 01:25 AM
  [ # 50 ]

Sinds 2 weken deze C4 (zie onder) en dit topic eens doorgenomen.

Ik kom uit een VW-passat diesel automaat (koppelomvormer) en dat was een sloom schakelend ding dat pas heel laat hoge versnellingen op zocht. De EB6V vind ik een uitkomst.

Inderdaad bij het heel langzaam uitrollen bij een kruispunt kun je net gas geven als de bak van 2 naar 1 gaat. Even stoppen of tikje links is genoeg.

Ik heb begrepen dat er 9 schakelprogramma’s zijn. Als je fors gas geeft in 2 blijft de bak in een soort “sport-stand” hangen en verwacht de bak dat je door trekt tot max toeren. De kick down heeft hetzelfde effect. Maar als ik met beleid rustig rij blijkt het echt ideaal. Eens kijken wat de komende weken brengen.

Overigens vandaag in de storm tegen de wind in gereden op gas. Verbruik was 1:7,2. Na 320 km tank al leeg. Enfin, later weet ik meer.

C4 Grand Picasso 2.0 16V Lumière EB6V G3
Show Rouge - bèige bekleding
Afn. trekh. Multicon, USBbox, bluetooth. Tomtom 730 HD-T.

Sinds september 2008

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 oktober 2008 10:38 PM
  [ # 51 ]

Tegenwind speelt een enorme rol.
Ik ben gisteren (wind 60-80 km/h dacht ik) met tegenwind, en wind uit de flank naar parijs gereden. (in totaal 650 km)

Op de heenreis met snelheid in belgie op 120-125 (en even op een leeg stuk waalse autosnelweg, bergaf de 200 aangetikt) en in frankrijk 110 of 130 kwam ik uit op 8.4L/100km.

Op de terugweg (s’avonds) identiek hetzelfde, kwam ik uit op 7.1 (nog altijd aanzienlijk meer dan normaal.)

Vandaag kwam het verbruik tegen 120 op ongeveer 6L/100km uit.

Dus je ziet wind kan erg veel verschil maken.
Ik rij met een 2.0hdi die dan nog aanzienlijk zuiniger is dan de benzine/ LPG

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 26 oktober 2008 12:37 AM
  [ # 52 ]

Vandaag heb ik mijn gc4p weggebracht, ivm problemen met de versn.bak.  maandag gaan ze beginnen met het vervangen van e.e.a.
Nadat de monteur een stukje was meegereden herkende hij gelijk het probleem, en noemde zelfs tegen zijn collega: het is wéér zo’n picasso die trilt bij optrekken.  Hij waarschuwde overigens dat citroen in deze waarschijnlijk geen garantie vervanging betaald omdat de auto het eigelijk alleen doet als je langzaam optrekt:  “dan moet de klant maar sneller optrekken” .
Ik weet dus nu niet of de kosten voor de LM zijn of garantie maar in iedergeval was het geen doen meer om verder te rijden.
Het is een klus van twee dagen….... ben benieuwd en wordt dus vervolgd.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 02:13 AM
  [ # 53 ]
wimZ schreef:

Vandaag heb ik mijn gc4p weggebracht, ivm problemen met de versn.bak.  maandag gaan ze beginnen met het vervangen van e.e.a.
Nadat de monteur een stukje was meegereden herkende hij gelijk het probleem, en noemde zelfs tegen zijn collega: het is wéér zo’n picasso die trilt bij optrekken.


De mijne trilt ook, en met name in 2e versnelling, dan is het altijd merkbaar.
in de hogere versnellingen heb ik er geen last van.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 26 oktober 2008 12:52 PM
  [ # 54 ]

bij mij eigelijk alleen bij langzaam optrekken (filerijden), achteruit rijden en rijden met een aanhanger.
Bij vlot optrekken pakt de versnelling heel snel op, voel je echt een dreun, maar trilt niet.
Verder hikt de versnellingsbak heel vaak (minimaal 1x op 5 km) op de snelweg bij zeer wisselende snelheden, heeft ook drie keer de melding gegeven: storing versnellingsbak.
Aangezien ik absoluut geen verstand heb van autotechniek kunnen ze mij van alles wijsmaken wat het probleem is.
Voor mij geldt: los het probleem op zodat ik weer snel in mijn citroen kan rijden.
De vervangende auto (mercedes A-klasse) is wel héél compact.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 01:05 PM
  [ # 55 ]

De mijne trilt enkel in 2e versnelling, de ene keer wat meer dan de andere keer.
Ik heb geen trekhaak dus ik weet niet wat het geeft met een aanhangwagen.

Wat dat hikken aangaat: ik heb een schok (soms) wanneer ik bvb 120 rij, even de voet van het gas haal, en dan weer kort erna gas geef.
Dan heb ik dus een kleine schok.
Dit is mss normaal, en ik stoor er mij niet aan. Maar echt bevorderlijk voor het kwaliteitsgevoel is het allemaal niet.

Trouwens ook hier staat voorlopig een A-klasse voor de deur.
Maar dan niet ter vervanging van mijn picasso Smile
Maar ik moet toegeven dat mijn picasso toch stukken aangenamer rijd.
Maar de kwaliteitsindruk tov de A-klasse is toch wel erg pover.
Veel kraakjes en rammeltjes die ik in de A niet ervaar.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 26 oktober 2008 01:09 PM
  [ # 56 ]
picassoke schreef:

Wat dat hikken aangaat: ik heb een schok (soms) wanneer ik bvb 120 rij, even de voet van het gas haal, en dan weer kort erna gas geef.
Dan heb ik dus een kleine schok.
Dit is mss normaal, en ik stoor er mij niet aan. Maar echt bevorderlijk voor het kwaliteitsgevoel is het allemaal niet.
quote]

Bij mij hikt ie ook met cruise-control aan,

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 02:27 PM
  [ # 57 ]

Als ik continu gas blijf geven gebeurt er niets, maar als ik gas los, en dan opnieuw gas geef dan heb ik een kleine schok.
Dit heb ik niet bij andere auto’s.

Het enige wat ik weet is dat mijn kwaliteitsindruk door deze dingen soms toch ver terugzakt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 31 oktober 2008 01:37 AM
  [ # 58 ]

Vanmorgen mijn auto weer opgehaald, en ik moet zeggen daar werd ik weer helemaal blij van!
hij/zij rijdt weer heerlijk, schakelt rustig en beheerst zonder schokken.
Ook het schokken op de rijksweg is helemaal verdwenen.
alles is onder garantie vervangen, met uitzondering van de koppelingsplaten, deze hebben ze gelijk maar vervangen omdat nu toch de hele bak open lag.
Volgens de dealer totaal een reparatie van ruim 1400 euries!

Wat ik erg jammer vond is dat ik vanaf het moment dat ik de auto startte er een servicemelding in het display verschijnt met de melding:
“Additief roetfilter te weinig” op mijn vraag waarom ze dat dan niet gelijk bijgevuld hebben (het was nl ook door de monteur geconstateerd) kreeg ik de mededeling dat de auto toch bijna voor een beurt komt en het dan moet gebeuren!

ik hoop dat de auto nu goed blijft rijden en schakelen!

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 31 oktober 2008 08:26 PM
  [ # 59 ]
wimZ schreef:

Vanmorgen mijn auto weer opgehaald, en ik moet zeggen daar werd ik weer helemaal blij van!
hij/zij rijdt weer heerlijk, schakelt rustig en beheerst zonder schokken.
Ook het schokken op de rijksweg is helemaal verdwenen.
alles is onder garantie vervangen, met uitzondering van de koppelingsplaten, deze hebben ze gelijk maar vervangen omdat nu toch de hele bak open lag.
Volgens de dealer totaal een reparatie van ruim 1400 euries!

Wat ik erg jammer vond is dat ik vanaf het moment dat ik de auto startte er een servicemelding in het display verschijnt met de melding:
“Additief roetfilter te weinig” op mijn vraag waarom ze dat dan niet gelijk bijgevuld hebben (het was nl ook door de monteur geconstateerd) kreeg ik de mededeling dat de auto toch bijna voor een beurt komt en het dan moet gebeuren!

ik hoop dat de auto nu goed blijft rijden en schakelen!

Weet je exact wat ze vervangen hebben? (drukgroep, electronica,....)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 31 oktober 2008 09:04 PM
  [ # 60 ]

ik heb nu geen idee, maar zal het na vragen.
in ieder geval de druklager

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook