1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Weer een (Grand) C4 Picasso of wat anders?
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 05 juli 2008 01:17 AM

Gezien de steeds toenemende hoeveelheid punten waaraan de schrijvers zich ergeren (zie diverse forum-onderwerpen), dit na de euforie van het bijzondere model en gewenning aan de leuke features van de (G)C4P, ben ik erg benieuwd of men weer voor een (G)C4P zal kiezen als volgende auto.

Zelf zou ik mijn GC4P Exclusive 2.0 Benzine automaat (nog geen jaar oud dus) liefst zo snel mogelijk in de garage achterlaten en een andere (géén C4 Picasso dus) meenemen, ware het niet dat de portemonnee dit nog niet toelaat.

Bij mij zijn de ergernissen begonnen bij de ‘dubbelbeelden’ (ondanks een nieuwe ruit nog steeds een verschrikkelijk irritant verschijnsel) en een waslijst aan kleinere punten, die een Citroën onwaardig zijn.

Laat eens weten wat je wil en waardoor dit komt.

ZIE OOK DE POLL HIEROVER….....

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
Gautier
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-04-2008

Gepost: 05 juli 2008 01:26 AM
  [ # 1 ]

Maak een poll, zou ik zeggen.
Probleem met de spontane forumbijdragen is dat mensen meestal in de pen klimmen als ze een probleem hebben , een vraag hebben of als ze ergens heel enthousiast over zijn. Nu het nieuwe van de GC4P er af is, de meeste vragen op het forum al een keer beantwoord zijn, krijgen de problemen de overhand. Maar dat is volgens mij bij andere fora over andere merken/modellen echt niet anders.

Sinds 1 juli 2008 rijd ik in een GC4P 2.0 HDIF Exclusive EB6V Blue Oriental, Pack HiFi + NaviDrive + Pack Detection 2 + trekhaak + USB box

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 juli 2008 01:40 AM
  [ # 2 ]

hear, hear.

Nu zou ik zelf niet gauw nog een (Grand) Picasso nemen, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik niet graag in herhaling val. Ik snap dan ook niet dat mensen twee maal of zelfs vaker achter mekaar dezelfde auto kopen. Ik hou van afwisseling en zal dus zeker iets ander kiezen. Als ik die keuze nu zou moeten maken, dan zou het waarschijnlijk een C5 Tourer worden, maar gelukkig hoef ik die keuze nog niet te maken. Ik heb nog een leasecontract voolopig.

Verder ben ik wel gewoon tevreden over mijn bussie. Vooralsnog geen echter problemen of euvels tegengekomen.

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 05 juli 2008 01:51 AM
  [ # 3 ]
Gautier schreef:

Maak een poll, zou ik zeggen.
Probleem met de spontane forumbijdragen is dat mensen meestal in de pen klimmen als ze een probleem hebben , een vraag hebben of als ze ergens heel enthousiast zijn. Nu het nieuwe van de GC4P er af is, de meeste vragen op het forum al een keer beantwoord zijn, krijgen de problemen de overhand. Maar dat is volgens mij bij andere fora over andere merken/modellen echt niet anders.

Met een poll krijg je antwoord op de vraag wel of geen (G)C4P als volgende auto. Ik ben echter ook nieuwsgierig naar de argumenten.
Zal dus een nieuwe start maken….. en hoop op veel schrijfwerk. Very Happy

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 05 juli 2008 04:24 PM
  [ # 4 ]

Ik heb de auto nu 8 maand, en heb intussen ongeveer 16000 km.

Ik heb testgereden met verschillende auto’s, en uit verschillende categorien.

De picasso was op dat moment de wagen die men voorkeur kreeg.
Het reed gewoon het beste.
Het was wel zo dat ik testgereden heb met een Grand Picasso met de 1.6 HDI, en zonder de pneumatische ophanging.

Dus volgde de aankoop van een picasso met 5pl, in de 2.0 HDI en exclusive.

Al snel bleek dat de pneumatische ophanging aanzienlijk harder was dan de metalen ophanging over dwarsnaden e.d.
Maar dit is door de kilometers wel aanzienlijk beter geworden. De wagen rijd nu veel zachter dan in het begin.

Nu de ergernissen:
- de avond dat ik hem had nog naar een restaurant iets gaan eten, ongeveer 100 km rijden van bij mij thuis.
En de grootste ergernis kwam al snel naar boven: een vreselijke brom die hoorbaar was bij 120 en hoger.
Bleek achteraf een resonantie te zijn.

- verschillende rammeltjes (zonnegordijnen boven voorruit, .... overal wel iets)

- de achterophanging deelt nog altijd vreselijke schokken uit op erge betonnaden.

- de EBV6 is zeker niet slecht, maar vaak zorgt het toch voor de nodige schokken.
Manueel flipperen lost dit voor een groot deel op.
Vooral het vaak aarzelen tussen 1&2 en 2&3 stoort me mateloos.
Ook de schokken in de file door het remmen op de motor in zijn 1 zijn niet erg aangenaam.

- verder nog verschillende technische problemen, maar deze zijn nu eindelijk van de baan en de auto gedraagt zich nu al een hele tijd goed


Of ik de auto opnieuw zou kopen?
Waarschijnlijk niet. Als ik vandaag hetzelfde budget zou kunnen uitgeven is het zonder twijfel de nieuwe C5.
Als ik het 8 maand geleden opnieuw zou moeten uitgeven zou het wrs een renault scenic zijn.


Probleem is wel (althans bij mij) op de duur zie ik alleen de nadelen van de auto (comfort op dwarsnaden, kraakjes,....)
Terwijl je de positieve punten al min of meer gewoon bent

ALs ik daarintegen terugdenk aan de voertuigen die ik getest heb, dan onthou ik vooral de + punten (die auto reed toch plezieriger, die auto rammelde niet,...)
Terwijl ik de nadelen vergeet.

Toen ik een tijdje gelden op deze manier terugdacht aan een audi A3 (rijplezier; afwerking, DSG-bak,...) wou ik op dat moment een A3.
Maar toen ik enkele dagen later meereed met de A3 van een vriend bleek al snel waarom ik in der tijd de keuze niet maakte.
Ik wist wel nog dat het comfort hard was.
Maar ik was vergeten dat het zo hard was.
En dus dat de picasso toch wel erg goed rijd op hogere snelheden.


Maar ik ben wel van mening dat ik de C4P iets te vroeg gekocht heb, en dat er dus nog enkele kinderziektes zijn, die toch voor de nodige ergernissen zorgen.

Maar hetgeen me echt blijft storen is de vreselijke resonantie. En dit blijkt dus een niet gezien probleem te zijn, aangezien ik de enige ben die er last van heeft.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 juli 2008 04:29 PM
  [ # 5 ]

Ik neem aan dat je al eens voorgesteld hebt om er andere banden op te leggen. (Het zou theoretisch natuurlijk kunnen zijn dat een van de banden die resonantie veroorzaakt door een produktiefout)  Rolling Eyes

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 05 juli 2008 06:51 PM
  [ # 6 ]
tilanus schreef:

Ik neem aan dat je al eens voorgesteld hebt om er andere banden op te leggen. (Het zou theoretisch natuurlijk kunnen zijn dat een van de banden die resonantie veroorzaakt door een produktiefout)  Rolling Eyes[/quote

Dat is een goede tip. Ik heb dit zelf aan de hand gehad. Door een niet geheel ronde band, storende resonanties. Idea

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 05 juli 2008 10:39 PM
  [ # 7 ]

Ja, maar hoe kan je dan uitleggen dat het veel stiller is vanbinnen vanaf het moment dat men isolatie heeft geplaatst tussen enkele afdekplaten en de de wagen?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 06 juli 2008 07:07 PM
  [ # 8 ]
picassoke schreef:

Maar ik ben wel van mening dat ik de C4P iets te vroeg gekocht heb, en dat er dus nog enkele kinderziektes zijn, die toch voor de nodige ergernissen zorgen.
.

ik denk dat je hier een belangrijk punt aangeeft…. Wink
en ergernissen krijg je na verloop van tijd toch met elke wagen zodra het nieuwe er vanaf is,

als ik de C1 wel een pak voor woon-werk verkeer ben ik, ondanks ik de C1 een fijne wagen vind toch weer blij als ik in de C5 stap. Wink

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 07 juli 2008 02:43 PM
  [ # 9 ]

Nu zou ik zelf niet gauw nog een (Grand) Picasso nemen, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik niet graag in herhaling val. Ik snap dan ook niet dat mensen twee maal of zelfs vaker achter mekaar dezelfde auto kopen. Ik hou van afwisseling en zal dus zeker iets ander kiezen. Als ik die keuze nu zou moeten maken, dan zou het waarschijnlijk een C5 Tourer worden, maar gelukkig hoef ik die keuze nog niet te maken. Ik heb nog een leasecontract voolopig.

Kijk, daar ben ik het nu helemaal mee eens: de C5 Tourer ziet er goed uit en schijnt lekker te rijden. Ik zou dan (als ex GS en BX rijder) zeker voor de hydro versie gaan, want als ik ergens problemen mee heb met mijn GC4P is het met het stoten op dwarsnaden van de luchtvering achter. Maar voor de rest geen klagen: rijdt prima, geen rammeltje of resonantie te bekennen, snel, stil etc. etc…

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
W.citroenfan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 02-01-2008

Gepost: 07 juli 2008 02:53 PM
  [ # 10 ]

wij hebben zijn nu al aan de 2e c4 grande picasso bezig (auto van de zaak) de 1e was een 1.6 eb6v (lekkere auto met voldoende trekkracht) Shocked
we rijden nu in een 1.8 16v (lekkere auto maar we missen de eb6v)
en nog nooit een probleem gehad (allen een lampje vervangen) als nhet aan ons lag dan bleven we het liefst zo lang mogelijk er in rijden (maarja de demo`s moeten ook verkocht worden) en als deze verkocht word, word het weer een c4 grande picasso!!! Wink  Laughing  Very Happy

wouter

een citroen is een auto de andere merken zijn vervoermiddelen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 07 juli 2008 10:16 PM
  [ # 11 ]

Ik heb ondertussen zelf nog wat isolatie erbij geplaatst.
En het is nu wel veel beter.
Maar hoe dan ook blijft de resonantie aanwezig.

Maar dit is een uitzonderlijk geval (blijkt zowel uit het forum hier, al vanop planete citroen) ook mijn dealer zegt dat ik de enige ben.
En hij draait op jaarbasis toch ongeveer 12.000.000 euro omzet.
Dus hij verkoopt er genoeg.

Ik heb intussen contact opgenomen met citroen BELUX.
Zien wat er van voortkomt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 07 juli 2008 10:51 PM
  [ # 12 ]

Al naar de banden gekeken Confused:

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 08 juli 2008 12:31 AM
  [ # 13 ]
aerdt schreef:

Al naar de banden gekeken Confused:

mijn daeler haalde dit ook aan.
De auto heeft nadien een volledige dag bij hem gestaan waar ze alles getest hebben dus ik veronderstel ook de banden, maar ik ben niet zeker.
Maar stel dat het de banden zijn, hoe kan je dan verklaren dat:
- het nu stukken beter is sinds er isolatie zit tussen de afdekplaten (onder brandstoftank e.d.) en de wagen zelf
- de resonantie afhankelijk is van de motorbelasting (bergop zwaardere brom, bergaf geen lawaai, wind,...)

Het eerste zou je nog kunnen verklaren door het feit dat het mss deels geabsorbeerd wordt door de isolatie, maar het 2e puntje…

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 08 juli 2008 01:15 AM
  [ # 14 ]

Ik lees dat sommigen van jullie wel op de C5 over zouden willen stappen. Nou vind ik dat een geweldig mooie wagen maar als ik mij er in wurm dan krijg ik spontaan last van claustrofobie! Sad
Als je eenmaal de ruimte van een (G)C4P gewend bent dan voel je je opgesloten in een C5. De instap vereist ook slangenmens-achtige bewegingen, vergeleken met de C4P dan hè! Laughing

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
soldier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 18-06-2007

Gepost: 08 juli 2008 11:46 AM
  [ # 15 ]

Ik ben het volledig eens met JHVink!!

Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook