3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Weer een (Grand) C4 Picasso of wat anders?
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 23 juli 2008 02:17 AM
  [ # 31 ]

Idd, daar ben ik het volledig mee eens.
Ik heb de EBV6 icm de 2.0 HDI, en het is ook geen perfecte combinatie.
Soms schokt het eens, en schakelt hij op een verkeerd moment.
Ook de in file komen er soms de nodige schokken.

Maar dit wist ik al van de proefrit, en al bij al ben ik er redelijk tevreden mee.

Want het klinkt mss wel erg slecht hetgeen ik hierboven schrijf, maar voor de rest en dus het merendeel van de tijd werkt de bak naar behoren.
Vaak kan de manuele stand via de flippers een uitweg brengen.
Waarom heb ik dan niet voor de volautomaat gekozen:
- te lange levertijd
- ik rij vaak op buitenwegen en autosnelweg, en daar werkt de robotbak
naar behoren, via de flippers zelfs plezierig
- ik rij prive, dus brandstofverbruik speelt een rol
- ik schrik had dat de volautomaat wat te traag ging zijn (nog meer kg, vermogen wegtrekken door slip,...) dit blijkt achteraf echter ongegrond

Maar als ik morgen mijn wagen total loss rij, en ik neem opnieuw een C4P dan zal het zonder twijfel een volautomaat zijn.
Gewoon omdat het rijcomfort en algemeen rijgemak 1000 keer beter is.

Dus de robotbak is zeker niet slecht, maar het concept heeft zijn beperkingen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 augustus 2008 03:05 PM
  [ # 32 ]

Ik begin steeds meer en meer tevreden met mijn keuze.
De wagen werkt nu al een tijdje (gelukkig) probleemloos.
Wel nog eens het probleem van de resonantie laten oplossen en het gerammel van het panoramadak, maar ik heb nu geen tijd om er mij mee bezig te houden.
Dit is voor binnen enkele weken.

Ik heb enkele dagen rondgereden met een vervangwagen van de garage van men vader (het was een mercedes A 180 cdi, mijn vader reed ondertussen men mijn wagen) en nu weet ik pas wat voor een verschil het is om de picasso gewoon te zijn.
Op alle vlakken is mijn picasso 10 keer beter.
Ik was tevreden dat ik weer in mijn picasso kon stappen.
Ik heb destijds test gereden met een A-klasse, maar ik was vergeten dat het verschil zo groot was. Want als je testrijd met een wagen en 2 weken nadien met een andere dan is het verschil veel minder duidelijk.

Gisteren heb ik dan nog eens meegereden met een wagen van een vriend van me (opel astra) en opnieuw tot de conclusie gekomen dat mijn picasso stukken beter is.


Dus als ik het vandaag opnieuw zou moeten doen is het zeker opnieuw een citroen, en ofwel een C5 ofwel de C4P, met als opties parkeerhulp vooraan en het hifi pack. En zonder glazen dak en met de 1.6HDI ipv de 2.0 HDI

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 augustus 2008 03:05 PM
  [ # 33 ]

Ik begin steeds meer en meer tevreden met mijn keuze.
De wagen werkt nu al een tijdje (gelukkig) probleemloos.
Wel nog eens het probleem van de resonantie laten oplossen en het gerammel van het panoramadak, maar ik heb nu geen tijd om er mij mee bezig te houden.
Dit is voor binnen enkele weken.

Ik heb enkele dagen rondgereden met een vervangwagen van de garage van men vader (het was een mercedes A 180 cdi, mijn vader reed ondertussen men mijn wagen) en nu weet ik pas wat voor een verschil het is om de picasso gewoon te zijn.
Op alle vlakken is mijn picasso 10 keer beter.
Ik was tevreden dat ik weer in mijn picasso kon stappen.
Ik heb destijds test gereden met een A-klasse, maar ik was vergeten dat het verschil zo groot was. Want als je testrijd met een wagen en 2 weken nadien met een andere dan is het verschil veel minder duidelijk.

Gisteren heb ik dan nog eens meegereden met een wagen van een vriend van me (opel astra) en opnieuw tot de conclusie gekomen dat mijn picasso stukken beter is.


Dus als ik het vandaag opnieuw zou moeten doen is het zeker opnieuw een citroen, en ofwel een C5 ofwel de C4P, met als opties parkeerhulp vooraan en het hifi pack. En zonder glazen dak en met de 1.6HDI ipv de 2.0 HDI

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
mctend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 14-09-2003

Gepost: 20 augustus 2008 03:40 PM
  [ # 34 ]

zonder glazen dak en met de 1.6HDI ipv de 2.0 HDI

Vanwaar geen dak en de 1.6 als voorkeur???

Gr. McTenD

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 20 augustus 2008 05:18 PM
  [ # 35 ]

Zelf heb ik geen glazen dak (bewust niet voor gekozen omdat ik toch wel wat nadelen zag), maar ik vraag me wel eens af waarom men voor zo’n groot glazen dak kiest.
Het lijkt me dat je er als bestuurder vrij weinig aan hebt.
Wie heeft een (andere) mening?

N.B.
Het valt me op dat ‘maar’ 70 procent weer voor een (G)C4P kiest en 30 procent voor een ander model of zelfs merk kiest. Bij die 30 procent hoor ik zelf ook, maar ben toch benieuwd naar de reden(en) van de anderen.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 augustus 2008 06:23 PM
  [ # 36 ]

Als ik opnieuw zou kiezen uit de wagens die toen bestonden zou het zeer waarschijnlijk opnieuw een C4P geworden zijn.
Nu maakt de C5 ook een grote kans, of een full-option C4 berline.
(ik heb 3 jaar waardebehoud bij mijn omnium, dus mss moet ik die ooit wel eens gebruiken)

Waarom een 1.6 HDI?

Ik heb destijds testgereden met de 1.6 HDI, met EBV6 en die viel zeker niet tegen. De robotbak was wel iets eigenaardig, maar eens je het gewoon bent is de auto stukken vlotten.
Op aandringen van mijn vader (hij heeft de auto betaald) heb ik echter voor een 2.0 HDI gekozen.
Ik heb echter wel de indruk dat ondanks het feit de 2.0 HDI stukken sneller is in de hernemingen (90-120 in 6.5 sec, tov 8.5 sec met de 1.6 HDI) ik eigenlijk met de 1.6 HDI meer dan vermogen genoeg had gehad.
Op enkele uitspattingen na rij ik meestal de toegelaten snelheden (zelden meer dan 10 km/h teveel.)
Een andere reden is dat ik de indruk had dat de 1.6 HDI toch stiller en zachter was. De 2.0 HDI is soms vrij ruw (zeker voorbij de 3000rpm), en laat soms toch vrij veel van zich horen (al denk ik dat dit mogelijk te maken kan hebben met de resonantie die bij mij soms optreed).
Komt nog eens bij dat het verschil in vermogen niet zo groot is, en het verschil in koppel nog veel kleiner, een laatste factor is dat ik meestal alleen in de wagen zit, zonder extra gewicht, en de 1.6 HDI aanzienlijk minder weegt (80kg?)


Nog een woordje over het glazen dak:
Ik heb er voor gekozen omdat ik een stockwagen heb genomen.
De andere hadden ofwel een kleur dat me niet aanstond of meer opties zodat de prijs te hoog werd.
Ik heb een stochwagen gekocht, omdat de dealer me informeerde dat er veel fout liep met de levertermijnen (lang wachten, niet alle uitvoeringen even snel,...)
Hij durfde er geen datum op zetten, maar zei dat het niet uitzonderlijk zou zijn als de levertermijn 4-5 maand zou zijn of meer.
Waarom zou ik het dak nu niet nemen? Ik had het eigenlijk ook al niet genomen als ik de wagen had kunnen bestellen. Maar hoe dan ook ik zit 90-95% van de tijd alleen in de wagen, en aan de voorste plaatsen draagt het niets bij. De voorruit loopt al zo ver door dat het eigenlijk helemaal geen nut heeft.
Voor de achterste inzittenden is het natuurlijk erg aangenaam. Maar het maakt de wagen alleen nog maar warmer in de zomer.

Dus ik zou kiezen voor het hifi pack, omdat er daar ook de verdonkerde en gelaagde zijruiten inzitten. En ook omdat een betere radio altijd aangenamer is.
De parkeerhulp vooraan is ook erg handig, ook al ben ik de snuit intussen al goed gewoon.

De ergste nadelen aan de wagen zijn voor het ogenblik:

- springerige reactie achteras op dwarsnaden of riooldeksels of gewoon in de stad. Ook de filtering van bvb kasseistenen is niet opperbest.

- de zonneschermen voor de voorruit durven soms een beetje teveel kraken als het erg warm is. Met dit weer heb ik er helemaal geen last van.

- gerammel van oprolsysteem panormadak en resonantie bij 120 of meer, en soms ook op andere snelheden, dit zal echter binnenkort opgelost worden

En verder nog enkele kleine ergernissen die daarom niet altijd met de wagen te maken hebben:
-moeilijk te kuisen voorruit langs de binnenkant
- lakschade aan portieren en kofferklep
- geen gasveer aan motorkap
- geen bagagescherm maar een hoedenplank
- geen vlakke laadvloer (5 plaatsen)
- beperkte mogelijkheden van citroen BELUX (bvb bekleding enkel in het zwart, opties,...)
- geen reservewiel


De laatste puntjes zijn voor mij echt niet belangrijk, voor sommigen mss wel maar dit zijn erg kleine “ergernissen” waar ik er bij elke auto wel enklele 10-tallen kan verzinnen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook