1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Stotteren, stoppen niks meer!?
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 09 juli 2008 12:29 AM

Net terug van m’n werk ca 1,5km van huis begint m’n schatje te bokken Confused Net de choke helemaal uitgetrokken haalt ze net 40. Thuis motor af even gauw eten en maar gauw kijken, benzine zat, alle slangetjes heel en aangesloten nog maar eens starten….helemaal niets Crying or Very sad Iemand een idee? De ontsteking misschien maar waarom liep ze dan op de choke wel? Morgen toch maar even de onsteking vervangen en de bobine en….......
We zien wel weer

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 09 juli 2008 12:32 AM
  [ # 1 ]

Hmmm….

Bij mijn BX 1400 was een keer de onstekingsmodule overleden (starten terwijl de acculader er nog op stond Surprisedops: ) en toen was die ook alleen nog maar met volle choke rijdbaar.

Heeft die CX van jou een ontstekingmodule?
Het gaat om een 22 carb. neem ik aan?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 juli 2008 12:35 AM
  [ # 2 ]

misschien domme opmerking, maar als het idd een carb versie is, kan de sproeier dan eruit gedonderd zijn ?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 juli 2008 12:52 AM
  [ # 3 ]

Ik heb het ook gehad…... ik moet in mijn geheugen gaan graven. .................
Even denken hoor.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 juli 2008 12:57 AM
  [ # 4 ]

O ja, ik weet het weer: de carburateur was een beetje los gekomen van het spruitstuk. Valse lucht.
Misschien dat het dat is, maar het kan zoveel meer zijn.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6525
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 juli 2008 01:11 AM
  [ # 5 ]

Heb ook zoiets gehad. Wat was het ook alweer… Zat volgens mij in de bougies/bougiekabels, kort daarna liep ie op 3 poten, dat werd veroorzaakt door een verstopte sproeier.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 09 juli 2008 01:21 AM
  [ # 6 ]

Niet met een CX gehad, wel met de GSA ooit: scheurtje in uitlaatspruitstuk. En een GS/A-blok houdt juist niet van een dikke open pijp, maar loopt beter (of: loopt alleen) met flink wat tegendruk in het uitlaatkanaal. Wellicht hetzelfde principe met de CX, ook al is dat een heel ander blok natuurlijk?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 09 juli 2008 01:33 AM
  [ # 7 ]

Carb zit nog vast, heb net nog even geprobeert maar er is werkelijk geen plofje te horen, morgen toch maar de ontsteking met alles er op en er aan wisselen.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 09 juli 2008 01:41 AM
  [ # 8 ]

Heb iets dergelijks een keer gehad met een 22 TRS. Was een of ander electronisch dingetje dat achter op de carburateur zat. Weet niet meer precies wat het was, want al heel lang geleden.
Krijg je, na aanvankelijk normaal wegrijden, na verloop van tijd gesputter en vermogensverlies?
Ik kreeg bovenstaande klachten wanneer de motor warm werd.
Na vervangen van het “dingetje” was het probleem over.
Hier weet vast wel iemand hoe zoiets heet Surprisedops:

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 09 juli 2008 01:56 AM
  [ # 9 ]

Ik hoop niet dat het het spruitstuk is want daar kun je zo makkelijk bij het is ook nog een auto met airco dus vrij druk onder de kap.
Dat ‘dingetje’ achterop de carb zal ik voor de zekerheid ook vervangen.
Als ik lang doorstart meurt ze verschrikkelijk uit d’r pijp dus ik denk toch ontsteking.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 juli 2008 02:43 AM
  [ # 10 ]

Veel meer dan ergens valse lucht of een vuile sproeier kan het haast niet zijn. Misschien een versleten flotternaald?
Deze auto rijdt niet op gas toch?

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 09 juli 2008 11:41 AM
  [ # 11 ]

OK, nieuwe dag, nieuwe zorgen Razz Eerst maar eens lekker aan’t werk vanmiddag de strobo-lamp er tussen dan weet ik in ieder geval of ik vonkjes heb. Als dat zo is zal het idd de carb zijn. Jullie horen en alvast bedankt.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 09 juli 2008 12:16 PM
  [ # 12 ]

Voor mij klinkt het gewoon alsof de puntjes het begeven hebben.

Als je niet 100% zeker weet dat die goed staan moet je daarmee beginnen ipv carburateurs, uitlaatspruitstukken e.d.

Falk schreef:

Eerst maar eens lekker aan’t werk vanmiddag de strobo-lamp er tussen dan weet ik in ieder geval of ik vonkjes heb.

En of ze nog op het juiste tijdstip komen Wink

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 09 juli 2008 05:58 PM
  [ # 13 ]

Ouderwetse puntjes zitten hier niet meer in. De andere RS (staat nog te koop) moet er nu maar aan geloven. Morgen eerst de carburateur schoon maken en vervolgens een andere bobine erin. Tot aan de bobine is alles goed komt ook nog bij dat ze na eventjes starten goed naar benzine stinkt. Dat gaat vandaag allemaal niet lukken, dus morgen vroeg is ze het eerste punt op de agenda.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 09 juli 2008 06:01 PM
  [ # 14 ]

Electromagnetische stationairsproeier achterop de carb?
Even uit de carb draaien en direct op accu aansluiten: beweegt de naald wanneer contact wordt gemaakt is ze okee, anders puntje afknippen.

De module doet ‘t, of niet.
Ik geloof niet dat je het hierin zoeken moet, misschien een slechte bobine?
Benzinefilter verstopt?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Marty
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 26-12-2006

Gepost: 10 juli 2008 01:24 PM
  [ # 15 ]

Misschien defecte vacuumdoos (voor de vervroeging) op de ontsteking. Makkelijk te checken door slangetje los te halen en af te sluiten met een schroefje of zo. Loopt ze dan weer normaal, dan is idd je vacuumdoos kapot. Je kan overigens prima rijden zonder de vacuumdoos. moet alleen de ontsteking ietsje vroeger afstellen.

gr, Marty

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook