1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Verduisteringsscherm panoramadak
bertbldr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 10 juli 2008 11:36 PM

Al eens eerder gemeld en gelezen: het verduisteringsgordijn van het panoramadak in mijn GC4P sluit niet automatisch na het langer ingedrukt houden van de afstandbediening bij het sluiten van de portieren. Eventueel geopende ruiten sluiten wel, maar niet het scherm.

Na het resetten van het scherm (door de draaiknop ingedrukt te houden tot het scherm kort schokt) werkt het wel éénmalig. Maar de eerstvolgende keer is het weer over…

Kent iemand dit probleem en/of is het inmiddels op te lossen? Mijn dealer gaf aan dat Citroen NL het probleem kent, maar pas na voldoende meldingen ook met oplossingen komt. Raar beleid, maar ik hoop dat velen met mij dit probleem kunnen melden; dan gebeurt er hopelijk iets mee.

sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.

Profiel  
 
RSPR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 10 juli 2008 11:46 PM
  [ # 1 ]

de mijne doet het ook niet(en heeft het ook nooit gedaan), heb dit aangegeven nu ie voor de eerste garantiebeurt bij de dealer is, als ie terug is laat ik even weten of het opgelost is of niet. Zal vragen hoe het opgelost is, dat kan je dan verder helpen,

mvg rspr

GC4P Lumiere 2.0 EBV op LPG in Gris Fer, BT

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 11 juli 2008 01:33 AM
  [ # 2 ]

De mijne werkt ook niet. Ik heb dit aangegeven tijdens de 2000km check en men heeft er naar gekeken en toen werkte het opeens. Alleen nu dus niet meer. Ze hadden ook geen idee wat ze gedaan hebben. Ineens werkte hij Rolling Eyes

Profiel  
 
Franky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-07-2008

Gepost: 11 juli 2008 10:12 PM
  [ # 3 ]

Bij mij werkte het scherm eerst ook niet. Hij ging ook niet open naar de laatste stand als je op de draaiknop drukte. Naar de Dealer geweest en daar had men de oplossing; als je tijdens de rit het scherm in een andere stand zet, dan werkt het automatisch sluiten nadien wel. Ook gaat hij weer terug, bij de eerst volgende keer als je opnieuw start en op de draaiknop drukt, maar…... daarna wel weer het scherm in een andere stand zetten hoor…, want anders werkt de zaak daarna wederom niet.  Beetje onlogisch allemaal lijkt me. Franse techniek??!!!

C4Picasso Lumiere
C4Picasso 120 VTI Intensive

Profiel  
 
bertbldr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 11 juli 2008 11:14 PM
  [ # 4 ]

Dit kan toch niet de manier zijn?

Graag allemaal melden bij de dealer, wie weet gaat er dan nog wat gebeuren Exclamation

sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 juli 2008 01:31 AM
  [ # 5 ]

Bij mij staat de schakelaar al jaar en dag in de stand volledig open.
Lang drukken zorgt voor het sluiten van het dak.
Bij het starten weer even de knop induwen en het dak gaat weer volledig open(of op de ingestelde stand)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 16 juli 2008 02:12 PM
  [ # 6 ]

Ik vind zelf dat sluiten van het dakscherm niet zó belangrijk.

Wel mis ik ontzettend dat het langer indrukken van de ontgrendelknop op de afstandsbediening niet leidt tot het openen van alle ramen.

Dat vond ik bij mijn vorige auto’s altijd reuzehandig om iets voor het instappen op kantoor, de hitte uit de auto te laten!

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
davida
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 16 juli 2008 03:05 PM
  [ # 7 ]

Ik heb precies hetzelfde probleem als bertbldr; eenmalig doet hij het wel maar een volgende keer moet ik hem inderdaad weer “resetten”. Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Ik zal het ook aan mijn dealer voorleggen de eerstvolgende keer.

C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 16 juli 2008 03:10 PM
  [ # 8 ]
ronald1963 schreef:

Ik vind zelf dat sluiten van het dakscherm niet zó belangrijk.

Wel mis ik ontzettend dat het langer indrukken van de ontgrendelknop op de afstandsbediening niet leidt tot het openen van alle ramen.

Dat vond ik bij mijn vorige auto’s altijd reuzehandig om iets voor het instappen op kantoor, de hitte uit de auto te laten!

Dat heeft mijn collega wel op z’n Mazda 6. In de eerste week dat ie de auto had, was ie al helemaal nat geregend van binnen, omdat ie onbedoeld deze knop had ingedrukt terwijl de sleutel in z’n broekzak zat. Handige functie Laughing

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 16 juli 2008 03:59 PM
  [ # 9 ]
guido66 schreef:
ronald1963 schreef:

Ik vind zelf dat sluiten van het dakscherm niet zó belangrijk.

Wel mis ik ontzettend dat het langer indrukken van de ontgrendelknop op de afstandsbediening niet leidt tot het openen van alle ramen.

Dat vond ik bij mijn vorige auto’s altijd reuzehandig om iets voor het instappen op kantoor, de hitte uit de auto te laten!

Dat heeft mijn collega wel op z’n Mazda 6. In de eerste week dat ie de auto had, was ie al helemaal nat geregend van binnen, omdat ie onbedoeld deze knop had ingedrukt terwijl de sleutel in z’n broekzak zat. Handige functie Laughing

Zit er dan geen beveiliging op? Dit kan men toch makkelijk koppelen aan (ik noem het maar even) de ontgrendel-beveiliging. Wanneer ik mijn C4 ontgrendel en niet binnen 30sec (of zo iets) de deur open maak dan gaat alles weer op slot. Parallel trekkend naar de Mazda van je collega… niet alleen de deuren gaan op slot maar ook zouden de ruiten weer dicht kunnen. Of zit er helemaal geen ontgrendel-beveiliging op de Mazda?

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 16 juli 2008 06:13 PM
  [ # 10 ]
ice96 schreef:

Zit er dan geen beveiliging op? Dit kan men toch makkelijk koppelen aan (ik noem het maar even) de ontgrendel-beveiliging. Wanneer ik mijn C4 ontgrendel en niet binnen 30sec (of zo iets) de deur open maak dan gaat alles weer op slot. Parallel trekkend naar de Mazda van je collega… niet alleen de deuren gaan op slot maar ook zouden de ruiten weer dicht kunnen. Of zit er helemaal geen ontgrendel-beveiliging op de Mazda?

Dat mag ie zelf op het mazda forum (als dat bestaat) uitzoeken Wink . De deuren van mijn vorige auto’s (Lexus IS200 en Toyota RAV4) gingen wel automatisch weer op slot.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
Franky
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 11-07-2008

Gepost: 18 juli 2008 09:22 PM
  [ # 11 ]

Zijn er soms picasso-rijders waar het verduisteringsscherm wel goed werkt. Alle lumiere’s hebben er een, dus er moeten er inmiddels toch wel wat rondrijden. Misschien doe ik iets verkeerd!! Ik dacht even de oplossing gevonden te hebben (tijdens de rit even in een andere stand zetten) maar ook dat werkt niet.

C4Picasso Lumiere
C4Picasso 120 VTI Intensive

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 19 juli 2008 01:58 AM
  [ # 12 ]
Franky schreef:

Zijn er soms picasso-rijders waar het verduisteringsscherm wel goed werkt.

Jawel. Hier is het okè.

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
davida
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 19 juli 2008 06:01 PM
  [ # 13 ]
GrandPicasso schreef:
Franky schreef:

Zijn er soms picasso-rijders waar het verduisteringsscherm wel goed werkt.

Jawel. Hier is het okè.

Even voor alle zekerheid: jij kan dus je verduisteringsscherm bijvoorbeeld half open laten staan, de motor uitzetten, dan wat langer op de “sluitknop” op je afstandbediening drukken, en dan gaat het scherm helemaal dicht. En als je dan de volgende keer bij je auto komt en je start de motor en je drukt even kort op het draaiknopje van het scherm dan gaat het scherm weer naar de oude positie ? en dit werkt zo meerdere keren achter elkaar ? Je hoeft hem nooit te resetten door het scherm weer eens helemaal dicht te doen en de draaiknop 2 seconden in te drukken ?

C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 19 juli 2008 06:45 PM
  [ # 14 ]

Hier bij mij werkt het ook perfect.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 584
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 19 juli 2008 10:02 PM
  [ # 15 ]
davida schreef:
GrandPicasso schreef:
Franky schreef:

Zijn er soms picasso-rijders waar het verduisteringsscherm wel goed werkt.

Jawel. Hier is het okè.

Even voor alle zekerheid: jij kan dus je verduisteringsscherm bijvoorbeeld half open laten staan, de motor uitzetten, dan wat langer op de “sluitknop” op je afstandbediening drukken, en dan gaat het scherm helemaal dicht. En als je dan de volgende keer bij je auto komt en je start de motor en je drukt even kort op het draaiknopje van het scherm dan gaat het scherm weer naar de oude positie ? en dit werkt zo meerdere keren achter elkaar ? Je hoeft hem nooit te resetten door het scherm weer eens helemaal dicht te doen en de draaiknop 2 seconden in te drukken ?

Inderdaad, zo werkt het. Het blijkt dus wel te kunnen zo.

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook