Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Bij het inparkeren een Mercedes geraakt en daardoor is mijn knipperlicht gebroken (aan bestuurderszijde, linksvoor):x
Is het knipperlicht een vast onderdeel van de koplampunit? Of is deze los te verkijgen? Sloperijen en demontagebedrijven afgebeld, maar nog niets gevonden
Wie kan mij helpen?
Se concentrer sur l’essentiel

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Het stadslichtje is los van de koplampunit, je moet spastische handjes hebben om ‘m van binnenuit los te maken door het bewegen van het steeltje/de steeltjes die er achter zitten. Je moet niet bellen naar de sloop, maar gewoon langs gaan, ze willen die moeite niet nemen voor je blijkbaar. Elke XM die ze hebben staan heeft waarschijnlijk een stadslichtje voor je…
PS: ik ga er nu van uit dat je stadslicht stuk is, en niet je knipperlicht…..

- C5 2.0 Break Exclusive
Sorry, je hebt gelijk, heb het topic aangepast.
moest je toevallig langs baasrode (belgie) passeren, heb er nog enkele goede liggen (stadslichten)
xm 21td 95’

- C5 2.0 Break Exclusive
OK bedankt. Heb even rondgebeld en het blijkt dus toch te gaan over het stadslicht. Excuses voor de verwarring: het is het drie-hoekig glaasje naast de koplamp.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Om ze te verwijderen,heb je helemaal zo geen spastische handje nodig.
Je neemt een plastic of houten staafje of breinaald,en als je goed kijkt, bovenaan in het spatbord,zit er ongeveer ter hoogte van het palletje een gaatje van ongeveer 5 à 6 mm.
Steek daar het staafje loodrecht in en beweeg het staafje naar binnen toe en je hebt het stadslicht zo in je hand.
Waarom moeilijk doen? voor 30 euro bestel je een nieuwe… da’s ook nog wel te overzien.

- C5 2.0 Break Exclusive
Blöoper schreef:Steek daar het staafje loodrecht in en beweeg het staafje naar binnen toe en je hebt het stadslicht zo in je hand
Of je pakt gewoon het stadslicht beet met je hand en beweeg een beetje naar boven en beneden en je breekt hem er zo af! Dat gebeurde mij zojuist ops: Ze hadden een beetje last van kunststofmoeheid geloof ik.
Toeval bestaat niet: ik bestel gewoon 2 nieuwe stadslichten. Dat staat volgens mij ook nog een stuk beter..
Harm,
Bestel je ze via Internet? Kun je mij het adres geven?

ambijajance schreef:......Het stadslichtje is los van de koplampunit, je moet spastische handjes hebben om ‘m van binnenuit los te maken door het bewegen van het steeltje/de steeltjes die er achter zitten. .....
Ik heb net gehoord dat je helemaal geen spastisch handje nodig hebt…
Sorry…. ops:

Archi schreef:Blöoper schreef:Steek daar het staafje loodrecht in en beweeg het staafje naar binnen toe en je hebt het stadslicht zo in je hand
Of je pakt gewoon het stadslicht beet met je hand en beweeg een beetje naar boven en beneden en je breekt hem er zo af! Dat gebeurde mij zojuist
ops: Ze hadden een beetje last van kunststofmoeheid geloof ik.
Tja, dat was nou net NIET de manier, dat heeft niks met moeiheid te maken maar met grof geweld…..