2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Ervaring met parrot bleutooth
T. Rozema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 20-08-2008

Gepost: 24 oktober 2008 01:54 AM
  [ # 16 ]
Arpic schreef:
wittgen schreef:

Heeft iemand een foto van de plaats van een Parrot CK3100 display in zijn/haar grand picasso? En niet op een brodit beugel die over het linker-ventilatie rooster zit (want daar heb ik al mijn PDA met navi zitten).

Kost zo’n adapterkabel om van ISO naar Quad te gaan (bij een RD4 radio) werkelijk 45,- euro bij de dealer?

Marijn[/quote

Marijn,

Een foto heb ik even niet, maar bij mij is hij op het vlakje onder de ESP knop geplaatst.
Zelfklevend klitteband tegen het dashboard, tegen de achterkant van de parrot en er tegenaan. Valt een klein beetje weg als je je stuur wat naar je toe haalt, maar minder “aanwezig” dan op een beugel over een rooster.

Hallo,
Ja dat is ongeveer de prijs. Ik heb de kabel bij een inbouwbedrijf voor telecomproducten gekocht. daar was hij 49,- euro.
alleen de dealer rekent de inbouw kosten er ook bij, terwijl het heel eenvoudig is om het zelf te doen.

succes

Profiel  
 
wittgen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 13-10-2008

Gepost: 24 oktober 2008 03:47 PM
  [ # 17 ]

Mooi zo, bedankt voor de tip. Ik heb zojuist bij een bekende automaterialenhandel (h**ts) de kabel besteld voor 19,- euro. Ik kan hem volgende week ophalen. Het is een kabel speciaal voor de Citroen C4 en parrot carkits. Scheelt flink wat in prijs. Het inbouwen lijkt me ook een koud kunstje (heb dit ook al gedaan bij mijn vorige auto, Peug 307 break, daar zat een RD3 radio in, met isostekkers). Het ging me dan ook even om de locatie van de display in de auto.

Ik ga proberen om de microfoon op de linkerstijl te plaatsen en de draad onderlangs bij het stuurhuis naar de middenconsole te leiden.

We zullen zien volgende week.

Marijn

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 24 oktober 2008 07:19 PM
  [ # 18 ]
wittgen schreef:

Mooi zo, bedankt voor de tip. Ik heb zojuist bij een bekende automaterialenhandel (h**ts) de kabel besteld voor 19,- euro. Ik kan hem volgende week ophalen. Het is een kabel speciaal voor de Citroen C4 en parrot carkits. Scheelt flink wat in prijs. Het inbouwen lijkt me ook een koud kunstje (heb dit ook al gedaan bij mijn vorige auto, Peug 307 break, daar zat een RD3 radio in, met isostekkers). Het ging me dan ook even om de locatie van de display in de auto.

Ik ga proberen om de microfoon op de linkerstijl te plaatsen en de draad onderlangs bij het stuurhuis naar de middenconsole te leiden.

We zullen zien volgende week.

Marijn

Graag dan fotootjes Wink

Profiel  
 
wittgen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 13-10-2008

Gepost: 25 oktober 2008 06:13 PM
  [ # 19 ]
C4sohier schreef:

Graag dan fotootjes Wink

Heb vandaag wat voorbereidingen gedaan voor volgende week. Ik heb de microfoon in de A-stijl verwerkt en ik het het display van de parrot toch op het meegeleverde houdertje op mijn dashbord geplakt met dubbelzijdige tape. De draden heb ik mooi weggewerkt door het zijpaneel van het dashbord eruit te klikken. Je komt zo in de zekeringsruimte waar je mooi kan door steken richting de middenconsole.


Nu nog een plekje vinden om de blauwe carkit-unit weg te werken

Profiel  
 
wittgen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 13-10-2008

Gepost: 31 oktober 2008 01:52 PM
  [ # 20 ]

Zo…de kabel is binnen. Het is volgens de handleiding van Parrot simpel te doen. Het kan niet misgaan met die stekkers. Ze kunnen er maar op 1 manier in. Na wat uitvogelen hoe de verschillende kunststof panelen in elkaar klikken ben ik bij de ruimte uitgekomen die achter de versnellingspook zit. Ideaal voor het de Parrot-unit. Alles aangesloten en getest. Bleek dat de radio continue op MUTE bleef staan, dus geen radiogeluid. Maar de Parrot werkte wel volledig. Bleek dat ik 1 draadje (roze draadje vanuit de Quadblok, waar ook “mute” op stond) met de gemarkeerde draad (MUTE-IN 1) van de Parrot-stekkers, moest verbinden. Nog een keer testen, het werkt perfect!!

Ben ongeveer 1 1/2 uur bezig geweest totdat alles weer netjes weggewerkt en dicht zat.
Wanneer ik nu bel zie ik alleen geen woord “MUTE” in mijn scherm, maar het radio geluid gaat wel uit, en dat is de bedoeling.
Hier nog wat fotos:

[/img]

Profiel  
 
Marco Terlouw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 12-07-2008

Gepost: 31 oktober 2008 11:34 PM
  [ # 21 ]

Nog een vraag over de parrot CK3100. Werkt op zich prima, maar 1 ding vind ik lastig. De vocale instelling vind ik erg makkelijk, maar ik moet telkens weer op de parrot de selectie van het type van de stemherkenning instellen. Die staat automatisch op de optie “telefoon” ipv “hands free kit”.
Als je dat vergeet om te zetten geeft het display op de parrot aan dat het stembericht is mislukt. Iemand een oplossing?

Profiel  
 
wittgen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 13-10-2008

Gepost: 01 november 2008 11:21 AM
  [ # 22 ]

Ik gebruik de stemherkenning niet, ik gebruik de “speed-dial” knoppen op mijn telefoon om iemand te bellen. Dus ik kan je niet verder helpen.

Profiel  
 
mctend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 14-09-2003

Gepost: 01 november 2008 07:17 PM
  [ # 23 ]

t Heeft even geduurd, maar bijgaand foto van plaatsing Parrot.

Ben in de praktijk zeer tevreden met de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de Parrot. Carkits gewend, was ik in het begin erg sceptisch.


TomTom staat op brodit-houder op linker B-stijl. Zo proberen we het interieur nog enigszins rustig te houden.
Wink

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 02 november 2008 01:11 AM
  [ # 24 ]

Mijn Parrot 3100 zit boven het linker ventilatierooster en dus links van de handrem knop. Op het (bij de Exclusive) glanzend zwarte stuk dashboard.
Gewoon met dubbelzijdig tape (dus niet de standaard houder gebruikt). Ik kan er prima bij, en ook prima aflezen. Alleen kan ik vanuit de normale zitpositie de dagteller niet aflezen.

Deze super suggestie kwam van de dealer.

Dat glanzende dashboard deel klik je er zo vanaf en dan valt de kabel zo de ruimte achter de radio in.

Microfoon op linker raamstijl, tussen de twee bekledingsdelen geklemd.

Mijn (MDA Vario) telefoon zit op een brodit houder over het rechter rooster.

Werkt perfect.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
Marco Terlouw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 12-07-2008

Gepost: 02 november 2008 11:22 PM
  [ # 25 ]
mctend schreef:

t Heeft even geduurd, maar bijgaand foto van plaatsing Parrot.

Ben in de praktijk zeer tevreden met de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de Parrot. Carkits gewend, was ik in het begin erg sceptisch.


TomTom staat op brodit-houder op linker B-stijl. Zo proberen we het interieur nog enigszins rustig te houden.
Wink

Ja daar zit ie bij mij ook. Prima plek en het houdt het idd rustig. Ik heb mijn tomtom nog op de ruit zitten, maar ik moet wel rekken om erbij te kunnen. Hoeft dat met de brodit niet? Waar heb je die eigenlijk gekocht en wat kostte het?

Profiel  
 
wittgen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 13-10-2008

Gepost: 03 november 2008 08:43 AM
  [ # 26 ]

De brodit clips zijn onder andere te koop bij:

PDAshop

Ze zijn automerk-specifiek.

Let wel, wellicht heb je naast de pro clip ook een speciale houder voor je TT nodig, maar dat ligt er aan wat voor een bevestigingsmiddelen je hebt gekregen bij je TT.

Suc6
Marijn

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 03 november 2008 02:09 PM
  [ # 27 ]

Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van de oplossing met een 2e sim-kaart is ten opzichte van bluetooth? Ik kan eigenlijk alleen maar voordelen van bluetooth vinden:

- Maakt automatisch verbinding als je instapt
- Je hoeft je gsm niet uit te zetten als je instapt
- Je vergeet dus ook niet om je gsm weer aan te zetten als je uitstapt
- Je kunt tot 4 gsm’s aanmelden, dus al je partners:lol: /(schoon)-  zoon/-dochter/collega enz. kunnen er ook gebruik van maken, met hun eigen gsm en dus eigen nummer en dus voor eigen kosten
Very Happy

Wat zie ik over het hoofd? De koppeling met geavanceerde mobieltjes/pda’s misschien?

Overigens, de af-fabriek gemonteerde bluetooth werkt bij mij perfect, maar ik heb dan ook een simpel standaard nokiaatje. Sad

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 11-04-2008

Gepost: 03 november 2008 05:26 PM
  [ # 28 ]

simpelheid vd telefoon heeft weinig te maken met het bluetooth

Even een beetje reclame: Wij verkopen bij telefoonkopen (hoogeveen) parroth’s a 129.99 ps en nog nooit klachten over gehad en erg makkelijk te installeren!

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 04 november 2008 07:09 PM
  [ # 29 ]

Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel van de oplossing met een 2e sim-kaart is ten opzichte van bluetooth? Ik kan eigenlijk alleen maar voordelen van bluetooth vinden:

Mwah…

Scan het forum eens op de talloze problemen die men schijnt te hebben met de bluetooth aansluitingen, en dan zou ik het wel weten…

Wellicht kom je ook nog ergens mijn post tegen over het gebruik van de ingebouwde telefoon (Navidrive RT4) met duo-sim… En dan zijn m.i. de voordelen van die oplossing:
- geluidskwaliteit uitmuntend
- geen lelijk extra displaytje in je voiture
- verbinding is er altijd
- volledige bediening vanaf het stuur
- geen telefoon aan- of uitzetten
- geen gezeur met plotseling telefoontjes aannemen van meerijdende kids, vrouwen, vriendinnen etc…

Dus…

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 04 november 2008 09:52 PM
  [ # 30 ]

Huh? Dat heb ik met mijn fabrieks-bluetooth toch ook allemaal? Rolling Eyes

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook