Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Sorry ff of topic, maar las ik dat nou goed Marco sloopt een breaky!?
Is ie er nog???
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Die twee draadjes gaan rechtstreeks naar het display, zit verder niks tussen.
De radio is een Philips ja.
Oké dan zit de interface waarschijnlijk in de displayunit verwerkt. Er is dus iig wel verbinding (2 draadjes) tussen de radio aansluiting en display.
Heb je al een andere Philips radio geprobeerd?
groet.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
Goed, het lijkt er toch op dat er ook twee verschillende types radio bestaan. Daarnet heb ik het display van een sloper erin geknutseld, die het zeker zou moeten hebben.
Werkt dus mooi niet.
Het voordeel is wel dat mijn display nu weer helemaal streeploos werkt…
Streeploos..? Glassex?? of toch een beetje grafiet op de contactstrip aanbrengen en een beetje aandrukken
Hmm.. dus toch wel een 2 radio types. Is het verschil te zien aan de typenr. of het uiterlijk?
Groet, Usman.
—> Just can’t get enough of the "Magic Carpet" ride <—
Streeploos als in een origineel, ongemod display waar alle lijntjes nog van werken
Xsara Coupe
OK, net wat info uit het werkplaatshandboek gevist:
Alle XM’s met dot-matrix-displays die met een Philips 3040 of 4040 audio-installatie zijn geleverd, hebben een ander matrix-display, herkenbaar aan nummer aan de achterkant van het matrixdisplay: 9615625980
Besturing van het display werkt volgens het VAN-bussysteem, zoals moderne auto(radio)‘s dus ook werken. Aansluiting loopt vanaf de zwarte ISO-stekker op de radio (pin 2 en 3) rechtstreeks naar de blauwe stekker op het matrixdisplay (respectievelijk pin 3 en 4).
Groetjes Erik!
Streeploos als in een origineel, ongemod display waar alle lijntjes nog van werken
Inmiddels hebben er toch al een verticale lijntjes de geest gegeven…
Alle XM’s met dot-matrix-displays die met een Philips 3040 of 4040 audio-installatie zijn geleverd, hebben een ander matrix-display, herkenbaar aan nummer aan de achterkant van het matrixdisplay: 9615625980
Dat betekent dus dat het schermpje uit de break sloper geen geschikt scherm is, die auto was immers niet geleverd met radio. Dus moet ik toch een ander display hebben…
Waarschijnlijk… maar dat kun je controleren door het nummer achterop het matrixdisplay te bekijken. Ik begrijp overigens ook uit de tekst dat XM’s die origineel geen Philips-audiosysteem hebben, de 2 betreffende draden niet hebben. Het zijn 2 paarse draden, waarvan 1 met witte markering. Misschien moet je die ook nog trekken…
Groetjes Erik!
Ik heb de boel al uit elkaar geprutst, de draden liggen er al…
Jij mazzelkont! Ik heb ook ff gekeken, maar bij mij komen ze niet in de stekker van de radio uit, daar zit maar één draadje op de betreffende plek. Maar ik moet nog kijken naar het matrixdisplay, komt wel als ik lampjes ga vervangen.
Overigens kan ik wel meer toepassingen bedenken voor een display die mbv het VAN-systeem werkt… ‘Na 100m linksaf’ ... Of ‘remlicht linksachter defect’... hum hum! vereist studie VAN-systeem!
Groetjes Erik!
Zo, ik heb nu denk ik het antwoord gevonden. Het hele dinges om de radio te tonen op het matrixdisplay, zit in het display. Ik heb zojuist een display erin gestopt (nadat ik die heb gereviseerd zodat alle pixels het weer doen) uit een XM met fabrieksradio, en warempel, het werkt:
Als dit in de display zit, is het dan ook te doen met een andere radio dan die philips?
ik heb het al een poosje en dat zonder dat gemartel je moet een xm ook standaard met dat schermpie kopen man !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
och… de boel moet meestal toch al uit elkaar om alle pixels weer werkend te krijgen