3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Begin 2009:C6 3.0 HDI(e.a. vernieuwingen)
den willem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 12-07-2008

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 03 augustus 2008 03:59 PM
  [ # 31 ]

Tja je kan ook het omgekeerde argument maken, in een C5 of p407 kreeg je een paneel dat ook in een klasse hoger gebruikt wordt Rolling Eyes

Dat is het geval voor moest de C6 eerder (als eerste) ermee uitgekomen zijn… niet dus Rolling Eyes

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 03 augustus 2008 05:05 PM
  [ # 32 ]

tja dan zul je ook wel weer iets te klagen krijgen mocht men bij een facelift de middenconsole van de C5-3 in de C6 weten te wurmen.

Ik heb liever dat ze hun moeite steken in belangrijkere zaken.

...en nee, een vermogensstijging van de V6DHi hoort daar m.i. niet bij.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 03 augustus 2008 11:18 PM
  [ # 33 ]

aha, een BMW kenner zie ik.

bxsport schreef:

nee ook gewoon de afwerking…. die kan echt nog niet tippen aan pakweg bmw hoor… tis natuurlijk geen xm meer maar een bmw320d is wel gewoon meer af die duitse grundlichheid is er niet voor niets hoor!

Ik heb van october vorig jaar tot maart dit jaar veel met een 320d gereden (lease auto van mij vrouw in afwachting van haar C4Gp excl.).

Laat me niet lachen ivm duitsce grundlichkeit!. Dashboard is prut, hoekjes, kantjes, stofnetsen in no time ziet het er even zielig uit als de eerste beste lada. Al eens geprobeerd om je BMW handleiding in het handschoenkastje te proppen. Gaat namelijk niet wegens te klein.

De auto was 1 jaar oud en ik had het gevoel naar een dasboard uit de jaren 70 te kijken. Geen enkel vorm van inspiratie, zielloos, de stengels hoekig en “groot"gemaakt, dan ziet het er allemaal wat “degelijker uit. Man man man, wat een ellende…

Dus breek me de bek niet over de die zogenaamde degelijkheid…...

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 augustus 2008 01:30 AM
  [ # 34 ]

Re: aha, een BMW kenner zie ik.

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
bxsport schreef:

nee ook gewoon de afwerking…. die kan echt nog niet tippen aan pakweg bmw hoor… tis natuurlijk geen xm meer maar een bmw320d is wel gewoon meer af die duitse grundlichheid is er niet voor niets hoor!

Ik heb van october vorig jaar tot maart dit jaar veel met een 320d gereden (lease auto van mij vrouw in afwachting van haar C4Gp excl.).

Laat me niet lachen ivm duitsce grundlichkeit!. Dashboard is prut, hoekjes, kantjes, stofnetsen in no time ziet het er even zielig uit als de eerste beste lada. Al eens geprobeerd om je BMW handleiding in het handschoenkastje te proppen. Gaat namelijk niet wegens te klein.

De auto was 1 jaar oud en ik had het gevoel naar een dasboard uit de jaren 70 te kijken. Geen enkel vorm van inspiratie, zielloos, de stengels hoekig en “groot"gemaakt, dan ziet het er allemaal wat “degelijker uit. Man man man, wat een ellende…

Dus breek me de bek niet over de die zogenaamde degelijkheid…...


Ik heb destijds ook testgereden met een bmw, het was echter wel een 1 serie.
OOk daar was de afwerking niet wat je zou verwachten van de duitse kwaliteit. (net als bij vw trouwens)
Maar het is wel zo dat ondanks het feit dat de C6 degelijk is afgewerkt, en er goede materialen gebruikt zijn, de afwerking nog niet het niveau haalt van een mercedes E of een audi A6.
Velen zullen dit waarschijnlijk niet graag horen, maar het is wel degelijk zo.
Een collega van men vader heeft een C6 en deze heeft toch al veel meer last van rammeltjes en kraakjes dan de mercedes E van mijn vader, ondanks het feit dat mijn vader ongeveer het 2x zoveel km heeft gereden.

En het dashboard? Smaken verschillen, laat dit duidelijk zijn, en het dashboard van de C6 is in mijn ogen zeker niet lelijk.
Maar het feit dat de console met de knopjes van model zogoed als identiek is uit deze van de vorige C5 of 407 geeft wel een minderwaardige indruk.
En dat is wel jammer voor een auto die toch als uithangbord moet dienen voor het franse merk.
We zullen afwachten of er aanpassingen komen, hopelijk een ietswat andere console en het stuurwiel met vaste naaf.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 04 augustus 2008 02:03 AM
  [ # 35 ]

Re: aha, een BMW kenner zie ik.

picassoke schreef:

Maar het feit dat de console met de knopjes van model zogoed als identiek is uit deze van de vorige C5 of 407 geeft wel een minderwaardige indruk.

gewoon omdat de radio en het verwarmingspaneel hetzelfde zijn!

ga eens vergelijken bij de duitse wagens, daar geen dezelfde onderdelen te vinden in 2 of meer modellen?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 augustus 2008 02:59 AM
  [ # 36 ]

Re: aha, een BMW kenner zie ik.

citrods schreef:
picassoke schreef:

Maar het feit dat de console met de knopjes van model zogoed als identiek is uit deze van de vorige C5 of 407 geeft wel een minderwaardige indruk.

gewoon omdat de radio en het verwarmingspaneel hetzelfde zijn!

ga eens vergelijken bij de duitse wagens, daar geen dezelfde onderdelen te vinden in 2 of meer modellen?

Tuurlijk het comand navigatiesysteem bij de mercedessen is ook overal hetzelfde, maar daarom is het dashboard niet identiek.
men kan de airco en navi op een geheel andere manier inbouwen, kijk maar naar een C4.
Ik wil dus zeggen dat men een eigen ontwerp had kunnen maken.
De airco en navi zijn perfect uit mekaar te splitsen.
Het kost alleen extra geld en moeite.
En vooral dat 1e zal belangrijk geweest zijn.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 04 augustus 2008 11:06 AM
  [ # 37 ]

Re: aha, een BMW kenner zie ik.

citrods schreef:
picassoke schreef:

Maar het feit dat de console met de knopjes van model zogoed als identiek is uit deze van de vorige C5 of 407 geeft wel een minderwaardige indruk.

gewoon omdat de radio en het verwarmingspaneel hetzelfde zijn!

ga eens vergelijken bij de duitse wagens, daar geen dezelfde onderdelen te vinden in 2 of meer modellen?

klopt helemaal, lees altijd dat er veel knopjes zijn…
zoveel knopjes zijn er echt niet de radio heeft zijn knopjes maar dat heeft een aftermarket radio ook.
en de rest BC en verwarming zijn heel eenvoudig te bedienen…

Profiel  
 
Gepost: 04 augustus 2008 11:20 AM
  [ # 38 ]

Een moderne Mercedes valt om de honderd meter in panne, horen we daar ooit iemand over. Nee, want Mercedes heeft de naam goed te zijn. Dus gaan we lekker zelf zitten zeiken over het feit dat de C6 qua dashboard wat op de C5 lijkt… Bij Mercedes en BMW zouden ze dat de ‘herkenbaarheid van het merk’ noemen duh

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 augustus 2008 03:00 PM
  [ # 39 ]
graddus schreef:

Een moderne Mercedes valt om de honderd meter in panne, horen we daar ooit iemand over. Nee, want Mercedes heeft de naam goed te zijn. Dus gaan we lekker zelf zitten zeiken over het feit dat de C6 qua dashboard wat op de C5 lijkt… Bij Mercedes en BMW zouden ze dat de ‘herkenbaarheid van het merk’ noemen duh

Dat is compleet onwaar, mijn vader heeft in 3 jaar al meer dan 200.000 km met zijn E-klasse: 0 keer in panne gevallen
mijn nonkel heeft sinds 1.5 jaar een ML 320 CDI : 100.000 km en 0 keer in panne gevallen
een andere nonkel heeft 6 jaar in de vorige S-klasse gereden, 220.000 km geen enkel probleem, 0 keer in panne gevallen
hij heeft nu de nieuwe S-klasse 80.000 km, ook 0 keer in panne gevallen.

Mercedes heeft veel problemen gehad met de vorige generatie van de SL en CL, maar voor de rest is het zeer goede kwaliteit.
En als je kijkt bij mercedes is bijna geen enkel dashboard hetzelfde.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 augustus 2008 03:06 PM
  [ # 40 ]

Re: aha, een BMW kenner zie ik.

ronama schreef:
citrods schreef:
picassoke schreef:

Maar het feit dat de console met de knopjes van model zogoed als identiek is uit deze van de vorige C5 of 407 geeft wel een minderwaardige indruk.

gewoon omdat de radio en het verwarmingspaneel hetzelfde zijn!

ga eens vergelijken bij de duitse wagens, daar geen dezelfde onderdelen te vinden in 2 of meer modellen?

klopt helemaal, lees altijd dat er veel knopjes zijn…
zoveel knopjes zijn er echt niet de radio heeft zijn knopjes maar dat heeft een aftermarket radio ook.
en de rest BC en verwarming zijn heel eenvoudig te bedienen…

Ik wil best geloven dat al die knopjes nodig zijn. Trouwens je komt ze in ieder merk tegen maar dan in een andere lay-out.

Ik bedoel alleen dat de opstelling van de knopjes hetzelfde is als in de C5 of 407.
Als je vergelijkt met een C4 (picasso) of de nieuwe C5 kom je ook (bijna) al die knopjes tegen, maar gewoon in een andere lay-out (airco en radio zijn gesplitst,...) dus hadden ze dat in mijn ogen dit ook in de C6 kunnen doen.

En ik zeg het nog eens, ik vind het dashboard zeker niet lelijk, maar voor velen komt het veroudert over, en vaak ook goedkoop omdat ze het al kennen uit de c5 of 407

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 augustus 2008 04:42 PM
  [ # 41 ]

Re: aha, een BMW kenner zie ik.

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
bxsport schreef:

nee ook gewoon de afwerking…. die kan echt nog niet tippen aan pakweg bmw hoor… tis natuurlijk geen xm meer maar een bmw320d is wel gewoon meer af die duitse grundlichheid is er niet voor niets hoor!

Ik heb van october vorig jaar tot maart dit jaar veel met een 320d gereden (lease auto van mij vrouw in afwachting van haar C4Gp excl.).

Laat me niet lachen ivm duitsce grundlichkeit!. Dashboard is prut, hoekjes, kantjes, stofnetsen in no time ziet het er even zielig uit als de eerste beste lada. Al eens geprobeerd om je BMW handleiding in het handschoenkastje te proppen. Gaat namelijk niet wegens te klein.

De auto was 1 jaar oud en ik had het gevoel naar een dasboard uit de jaren 70 te kijken. Geen enkel vorm van inspiratie, zielloos, de stengels hoekig en “groot"gemaakt, dan ziet het er allemaal wat “degelijker uit. Man man man, wat een ellende…

Dus breek me de bek niet over de die zogenaamde degelijkheid…...

sorry hoor mijn partner rijdt in een bmw 320 touring van 2007…
kan dus best de vergelijking maken en deze is van afwerking echt wel hoger dan de c6… niet op vlak van opties maar gewoon op afwerking . Zeker weten

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 augustus 2008 04:46 PM
  [ # 42 ]

Ondanks dat de c6 langs buiten zeer mooi is. is het waar dat A6 of E-classe nog hoger staan. En op vlak van interieur heb ik op te merken het melkwitte interieur met witte gordels is zeer mooi maar het zo echt niet gemakkelijk dat proper te houden…. ik vraag me af hoe dat er uit zal zien als de wagen 5 a 6 jaar zal zijn…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 augustus 2008 05:00 PM
  [ # 43 ]
picassoke schreef:

Mercedes heeft veel problemen gehad met de vorige generatie van de SL en CL, maar voor de rest is het zeer goede kwaliteit.

Kwaliteit bij MB? Shocked Als je je niet stoort aan wegroestende portieren:

http://www.autobild.de/artikel/korrosion-bei-mercedes-a-und-b-klasse_718568.html

Het is trouwens niet alleen A&B-klasse ook het vorige model C en E had hier last van:

http://www.autobild.de/artikel/mercedes-benz-e-klasse-1995-2002-_35317.html

Zelfs een simpel, maar belangrijk item als remmen kunnen ze verkloten bij Mercedes:
http://www.autobild.de/artikel/mega-rueckruf-bei-mercedes-benz_49788.html

En als je kijkt bij mercedes is bijna geen enkel dashboard hetzelfde.

Van de huidige E ben ik nooit onder de indruk geweest (te krap) maar als de huidige C een indicatie is dan zal de opvolger echt goedkoop worden: materiaalgebruik op het niveau van een 10jaar oude slOpel.

En om een idee te geven wat de gemiddelde bezitter van Duitse rommel zich allemaal moet laten welgevallen:

http://www.autobild.de/artikel/100.000-km-dauertest-vw-touran_58765.html

Laughing

Ondanks dat de c6 langs buiten zeer mooi is. is het waar dat A6 of E-classe nog hoger staan

om een idee te krijgen hoe slecht de A6 kan zijn:
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=12724

in 100.000km oa.
[list]versnellingsbak stuk
koppeling op
mmi/navi gaar
koelvloeistof lekkage
HD pomp en verstuivers vervangen
etc.[/list:u]

problemen met de bak zijn niet incidenteel, maar structureel, evenals het onvermogen van Audi/Pon om er iets aan te doen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 augustus 2008 10:15 PM
  [ # 44 ]

Mijn vader heeft geen ervaring met de vorige generatie E-C, dus ook geen weet van roest.

En smaken over een dashboard verschillen, ik vind dat van de E ook niet zo mooi, om over dat van de C of S-klasse nog maar te zwijgen.

Maar je mag het draaien en keren zoals je het wil de kwaliteit van een E is hoger dan die van een C6.
Daartegenover staat dat je voor een gelijke auto 15000 euro meer mag ophoesten.
En dat is het dan weer voor mij ook niet waard.
En daar schuilt dan weer het verschil tussen de betere kwaliteit.
Dit is de keerzijde van de medaille.
Maar prijs/kwaliteit is de C6 stukken beter.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 04 augustus 2008 10:22 PM
  [ # 45 ]

Weet je ook wat de codenaam van die nieuwe motor is?

S

Profiel  
 
 
3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook