5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De Grand Volume.
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 26 april 2009 06:30 PM
  [ # 61 ]

Het heeft even geduurd, maar hier zijn dan een paar plaatjes:


Bedieningshandle:


Stelmotor


Extra gaskabel (een combinatie van een rembinnenkabel en een oude C15 gaskabel)


Overzichtje.

De stuureenheid van de CC zit achter het dash boven het linker opbergvakje. Helaas heb ik nog niet de tijd gehad om de boel fijn af te regelen…

Meer foto’s—> http://www.mijnalbum.nl/Album=BEMOVRQD


Stukje huisvlijt: T-stuk tbv de oliedrukzender Wink

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 14 mei 2009 12:27 AM
  [ # 62 ]

Ik kan waarschijnlijk geschikt aan (een auto met) een 2.0 HDI blok komen. Heeft iemand enig idee of dit een beetje in te bouwen is in mijn C15? Zo op het eerste gezicht zijn de motorsteunen hetzelfde, maar wat te doen met bak, aandrijfassen en remmerij? Verder moet ik binnenkort de ADALs vervangen, lijkt me een prima moment om aan de achterkant schijfremmen te monteren, maar wat is uitwisselbaar met mijn achteras? 205? 306? Moet natuurlijk ook als handrem te gebruiken zijn…

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 mei 2009 01:23 AM
  [ # 63 ]

Heb je in die luxe bak eigenlijk al goede zonnekleppen gemonteerd?
Men neme de zonnekleppen en het lampje uit een ax, bouwen de zonnekleppen over op de originele scharnierpunten en hop :   Idea

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 15 mei 2009 02:03 AM
  [ # 64 ]

Ik heb je foto’s al eens bekeken ja. Leuk gedaan. Maar die binnenverlichting van een AX gaat bij mij niet op die plek komen, want daar zitten 2 kaartleeslampjes uit een BX Wink  Staat wel een plaatje van in mijn album, zie linkje eerder in dit topic.
Ik ben wel iets van plan met de zonnekleppen, ik heb namelijk nog een setje zonnekleppen liggen van een slopel crossa A, met verlichte make-upspiegeltjes in beide kleppen. Die wil ik er nog eens in hebben.
Nog een nieuwe ontwikkeling: afgelopen maandag heb ik op de sloperij een heel erg fijne Recaro-stoel op de kop getikt, die komt er dus ook in.
De kanteling van de rugleuning is electrisch verstelbaar en het grappige is dat in die stoel daarvoor dezelfde schakelaar gemonteerd zit als in visa, bx, en C15 voor de ruitbediening is gebruikt. Past dus perfect.
Die stoel heeft ook een in breedte en kromming instelbare rugleuning, in lengte en hoek verstelbare zitting, en in de rugleuning een pneumatisch instelbare lendensteun met 3 luchtcompartimenten die alledrie onafhankelijk in hardheid in te stellen zijn… Elektrisch welteverstaan. En dat voor 3 tientjes Laughing  Ik ben gek op sloperijen Cool

Nu even zoeken naar een montageconsole en als dat niet te vinden is maar even creatief zijn met boormachien, lastoestel en slijptol Wink

Iemand verder nog leuke ideeën?

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 03 juni 2009 12:45 PM
  [ # 65 ]

Las ik dat je in de sloot lag met de GV?

Ernstig? Schade?

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 03 juni 2009 10:17 PM
  [ # 66 ]

Ja las ook zoiets idd… hoe zit dat?

Wat die HDI betreft, daar zal ik van zomer / eind jaar wel eens goed naar kijken, ik heb een BGO HDI bij mijn schoonouders lopen en speelde zelf ook met dat idee namelijk.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 04 juni 2009 01:47 AM
  [ # 67 ]

Ja, mijn auto blijkt over kitt-achtige capaciteiten te beschikken.
Ik stond in de plaatselijke bouwmarkt even te praten, kwam er plots een erg bekend autootje achterwaarts langsrijden…
Klonk, over de stoeprand zo de sloot in.
Heb wel een fotootje op mijn telefoon staan, maar die krijg ik er even niet af.

Edit: /edit

Het kontje was helemaal in de greppel verdwenen, alleen het neusje stak nog boven het maaiveld uit.
Er was gelijk al een vrijwilliger met een Vito die wel even een poging wilde wagen het ding eruit te trekken. sleepkabeltje tussen sleepoog en trekhaak… En wat ik al verwachtte: het enige waar beweging in kwam was dat waardeloze blikken sleepoogje. Kabeltje maar aan de draagarm, die is tenminste massief. Gelijk weer een stuurman aan wal die riep dat ik de kabel toch echt aan het sleepoog moest knopen, want anders zou ik de vooras kromtrekken,  en ‘zo’n sleepoog zit helemaal doorgelast tot bovenin het chassis’. Een echte kenner dus (dus niet). Ik heb dat sleepoog er vorig jaar zelf aangebakken, en ik kan je garanderen dat dat ding alleen geschikt is voor rechtuit slepen. De vorige was al gesneuveld bij het verwijderen van een kerstboompje uit de tuin Very Happy (het boompje stond nog, en het sleepoog was dubbelgevouwen).
Draagarm dus. Nog een poging, maar het vitootje kon het niet doen.
Ducato ervoor, power zat, alleen te weinig druk op de voorwielen. Maar met 3 duwers erachter verrees de GV toch weer uit de afgrond!

Bleek toch maar dat mijn laswerk aan de achterpartij aardig stevig is, want daar valt afgezien van wat modder niks aan te zien, terwijl hij toch vol op het rechterachterbumpertje terecht is gekomen.
De sloot staat in dit jaargetijde ook droog, dus daar heb ik geen schade aan overgehouden. Wel heeft het rechter voorspatbord net een lantaarnpaal geraakt, dus die moet even weer in de vorm gedrukt worden en gepoetst + een heel klein plekje met lak knoeien.

Ben al lang blij dat het ding niet tegen een andere auto aan is gerold en ach, hij is toch om te gebruiken. Starten, lopen en weer weg Wink

Heb alweer zo’n 15000 gereden sinds de restauratie.

Het HDI project gaat trouwens voorlopig niet gebeuren, simpelweg te weinig tijd. Wel heb ik een heel fijne Recaro bestuurdersstoel staan die er binnenkort in gaat.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 04 juni 2009 10:15 AM
  [ # 68 ]

wow, ik denk dat je heel erg blij mag zijn dat je verder geen schade hebt… Dat had er heel makkelijk heel anders uit kunnen zien!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 06 juni 2009 12:26 AM
  [ # 69 ]

Dat is ook precies hoe ik er over denk, en gelijk de reden dat ik me er niet heel erg druk om kan maken.

Vandaag bezig geweest met de adals. Begonnen met de linker draagarm. De truuk met de lijmklemmen van Claudius leek me een goed idee. De lijmklemmen kunnen de veer samen best samengedrukt houden, maar de bek van de lijmklemmen zorgden ervoor dat ik de draagarm niet uit de veerhouder weg kon halen. Heb de lijmklemmen er maar afgehaald, nu heb ik toch zo’n mega-verenklem nodig om de boel weer in elkaar te krijgen…
Van de oude lagers was niets over.

Iemand nog een tip om de oude lagerschalen zonder speciaal gereedschap uit de draagarm te krijgen? Of moet ik er toch maar even mee langs de garage?

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 06 juni 2009 12:54 AM
  [ # 70 ]

lassen!
even aan de binnenkant van het lagerschaal een rupsje lassen.
door de hitte krijg je krimp en uitzet.
Dan gaan ze vaak er makkelijk uit.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 06 juni 2009 01:06 AM
  [ # 71 ]

Hee, dat is een goeie, dat had ik nog niet bedacht!

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 08 juni 2009 03:14 PM
  [ # 72 ]
dappieman schreef:

lassen!
even aan de binnenkant van het lagerschaal een rupsje lassen.
door de hitte krijg je krimp en uitzet.
Dan gaan ze vaak er makkelijk uit.

De tip van de maand! Dat had ik laatst bij mijn wiellagers ook moeten doen, had me weer een paar tientjes gescheeld…

Tijdens het lassen zag ik de lagerschalen al losbreken, en door het extra randje wat ik erin gelast had, had ik genoeg body om op te slaan Very Happy

De lagers zitten er links in, nu rechts nog en dan een verenklem zien te regelen om het zaakje weer in elkaar te bouwen.

Wat een ákelig sterke veren zijn dat zeg! Als je ze los laat springen schieten ze inderdaad niet weg, zoals je eerder al eens vertelde. Maar toch kun je maar beter nergens je vingers tussen steken zolang de boel op spanning staat!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 08 juni 2009 04:10 PM
  [ # 73 ]

Geen dank Wink
Door de vervorming in het materiaal willen ze er ook wel eens gewoon uitvallen.
Maar door de rups die je erop legt kan je ook vaak slaan Wink

Over de sterke veren dat klopt.
Als je daar je vingers tussen krijgt heb je toch een klein probleem….
Niet doen dus Wink

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 08 juni 2009 10:20 PM
  [ # 74 ]

Hoe heb jij die veren er eigenlijk weer ingeduwd?

Met zoiets?

of zoiets?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 juni 2009 01:13 AM
  [ # 75 ]

http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/intrax part 2/IMG_1918Small.jpg
Gelijkaardige heb ik, 20-30€ kosten die.
Ok geen prof materiaal maar hoeveel keren gebruik je dat?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook