Ik ben een beetje bezig met het interieur van mijn CX, de lap op de hoedenplank is ernstig kapot en verkleurd dus die mag eruit. Hij zit onder de achterbank vast, maar hoe krijg je die eruit?
Ik heb een lpg tank over de hele breedte achterin liggen, misschien kan ik daarom de bevestiging niet zien?
Dankjewel!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Even kijken hoor. Ik weet dat niet uit mijn hoofd bij berlines.
Dat zit gelast, helaas…

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Re: Achterbank eruit
--Arne-- schreef:Ik ben een beetje bezig met het interieur van mijn CX, de lap op de hoedenplank is ernstig kapot en verkleurd dus die mag eruit. Hij zit onder de achterbank vast, maar hoe krijg je die eruit?
Ik heb een lpg tank over de hele breedte achterin liggen, misschien kan ik daarom de bevestiging niet zien?
Dankjewel!
die lap zit gewoon vastgelijmd op de dunne metalen hoedenplank plaat.
vanuit de kofferruimte zijn er enkele gaten, waardoorheen je de onderkant van die lap ziet. beetje omhoogdrukken, en van bovenaf in de hoeken omhoog trekken. en als je hem niet wil conserveren kan je die in kleinere stukken opdelen met een scherp hobbymes. komt ie makkelijker los. in zijn geheel los kan ook, heb ik gedaan.
wel eerst de achterbank eruithalen, zit+rugdeel, anders kom je niet goed bij de voorste rand om los te maken. en evt aanwezige achtergordelrol/rolo ook losmaken.
loopt aan de achterkant net door onder die rubberen strip, en aan de zijkanten onder dat zwarte plastic stripje (die heel houden).
je kan er mee doe wat je wil, maar kijk eens bij mijn hoedenplankoplossing. beetje antidreun mat, en nieuw stofje, en ook maar gelijk opbouw speakers/3e remlicht, bekleed met zelfde stof, zo optisch niet storend en wel functioneel.
suc6.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje