De DS van mijn ouders zakt vrij snel tot de grond
Nu hoor ik dat je het volgende moet checken:
1. voorraadbol
2. stuurhuis
3. hoogteregelaar
4. retour leidingen
5. remservo
1. Voorraadbol, is eruit geweest en bijgevuld.
2. Stuurhuis, stuur naar de uiterste linker en rechter kant gedraaid maar pomp gaat niet sneller aan.
3. Hoogteregelaar, geen idee waar deze zit ben nog steeds een leek , als iemand een goede beschrijving weet, wil deze demonteren en reviseren met een revisieset, wat komt hier bij kijken als ik zo min mogelijk lekage wil hebben.
4. Retour leidingen, Ik begreep dat deze op de hoogteregelaar zaten ?, hoe herken ik deze, ik begreep dat als hier veel olie uitkomt dat je al een stap verder bent met de oorzaak.
5. Remservo, tja omdat Vlietmans hiermee op de proppen kwam haha, waar zit deze en kan deze gereviseerd worden met een revisiesetje?
tips zeer welkom
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Waar zit je remservo in je lijstje?
Overal waar druk op staat kan lekkage optreden…
vlietmansje schreef:Waar zit je remservo in je lijstje?
Overal waar druk op staat kan lekkage optreden…
Staat erbij, nog tips voor mij .. Ik had zelf het idee om met de drukregelaar te beginnen, qua revisie, en de retour leidingen te bekijken, maar weet niet waar ik beide kan vinden.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De hoogteregelaars zitten links in de wagen. Voorste zit zo’n beetje bovenop de onderste draagarm, en kun je zien als voorspatbord en afdekplaat eraf is.
Achterste zit achter de afdekplaat bij het achterwiel, en kun je zien als achterspatbord (en afdekplaat) eraf is.
Als de veercilinders versleten zijn , wat niet denkbeeldig is na al die jaren op en neer , zakt de DS ook als een kaartenhuis in elkaar
Als je stuurhuis slecht is stort de DS sneller in elkaar dan Herman Brood van het Hilton
Als je het stuurhuis wilt testen kun je ook de leiding op het stuurhuis even losmaken en er een dun voelermaatje tussen stoppen , draai de moertjes weer aan en kijk hoe vaak de pomp nu inslaat , het stuurhuis is dan immers buiten het hydraulishe circuit om en doet even niet meer mee zal ik maar zeggen , als de pomp veel minder inslaat dan is het duidelijk
Maar zoals gezegd kunnen lekkages overal optreden hoor
Controleer ook de leidingbundel in de linkerdorpel eens , het zal de eerste niet zijn die problemen geeft
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat is “vrij snel”?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Wat is “vrij snel”?
bij een rit van 20 minuten daara stilstand 2 tot 10 minuten, ik weet dat mijn oude DS voor zeker 1 uur omhoog bleef staan.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
lupolo schreef:bogaard77 schreef:Wat is “vrij snel”?
bij een rit van 20 minuten daara stilstand 2 tot 10 minuten, ik weet dat mijn oude DS voor zeker 1 uur omhoog bleef staan.
Check je stuurhuis maar eens goed
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
benjamin schreef:lupolo schreef:bogaard77 schreef:Wat is “vrij snel”?
bij een rit van 20 minuten daara stilstand 2 tot 10 minuten, ik weet dat mijn oude DS voor zeker 1 uur omhoog bleef staan.
Check je stuurhuis maar eens goed
Maar is de truuk om het stuur in de uiterste richting te draaien dan niet afdoende?, de pomp slaat op dat moment niet meet aan oid ..
Wat mijn trouwens wel laatst opviel is dat de auto +/-10 min. stil stond waarna mijn vader in de auto zat en ik op de dorpel ging staan en de auto toen sneller zakte.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat is het interval tussen aanslaan van de pomp?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>








Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
@ Sjaak:
Wat heb je met het oude stuurhuis gedaan?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Sjaak de Bollenboer schreef:lupolo schreef:bogaard77 schreef:Wat is “vrij snel”?
bij een rit van 20 minuten daara stilstand 2 tot 10 minuten, ik weet dat mijn oude DS voor zeker 1 uur omhoog bleef staan.
Lupolo. Ik heb nog steeds exact hetzelfde. Mijn pomp sloeg eerst om de 4 seconden aan. Vooraadbol vervangen en hij sloeg vervolgens om de 8 seconden aan. Nieuw stuurhuis erin en om de 14 seconden.
Maar geen van alle oplossingen zorgde ervoor dat hij minder snel in elkaar stort. Als ik ga tanken en vervolgens weer instap moet ie al weer een paar cm stijgen. Na een minuut of tien ligt ze helemaal op de grond. Omdat de DS als ik binnen t uur weer instap snel stijgt vind ik t wel goed zo. Misschien ooit de remservo.
Waarom dit hele verhaal? Nou let erop dat de dingen die in je lijst staan niet altijd meteen iets opleveren.
Herkenbaar. Mijn Ds ligt ook erg snel (vooral achter) op de grond, na het uitstappen kun je erop wachten om ‘m te zien zakken. Dit terwijl de HD pomp maar zo’n 2 tot 3 keer per minuut aanslaat (dus dat is prima), en de auto ook best snel omhoog komt. Vreemd. Ik vind het ook wel best eigenlijk, want verder is alles ok.












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je komt er alleen achter door stelselmatig onderdelen buitenwerking te stellen en het effect te meten.
Te beginnen met het primaire circuit tot aan de HD regelaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Je komt er alleen achter door stelselmatig onderdelen buitenwerking te stellen en het effect te meten.
Te beginnen met het primaire circuit tot aan de HD regelaar.
Dit was ik ook van plan, ik dacht zelf ..
de leidingen (retour) eraf en daarna om de beurt testen.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
welke retour?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:welke retour?
die van de vering van de wielen, dacht ik eerst te controlleren (4x dus), heb er nog niet echt verstand van maar dacht dus eerst de retouren van de wielen te bekijken, daarna de rest.
Ik betwijvel namelijk of het het stuurhuis is doordat ik deze in de uiterste stand heb gedraaid en de pomp niet sneller aangaat oid.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD