Uitval airco C4GP bij lange rit
MarcoC4HDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 12 augustus 2008 07:29 PM

Net terug van vakantie uit Italie. Met hoge temperaturen buiten van 30plus teruggereden en tijdens de rit (airco op 22) viel het op dat het na verloop van tijd steeds warmer werd in de auto. Niets hielp, blower harder, temperatuur naar beneden gezet, je hoorde alleen de blower hard werken maar weinig tot geen (koude) lucht kwam uit de ventilatie. Toch maar eens gestopt, ik dacht aan een zekering, komt me daar toch een rivier aan water onder de auto vandaan. Daarna werkte de airco weer prima, maar na een half uur rijden weer hetzelfde euvel. Dus maar weer stoppen, weer veel water onder de auto. Dit heeft tot aan huis zich zo’n zeven keer voorgedaan. Momenteel hier in de buurt geen problemen meer.
De dealer vertelde me dat ik de derde was met deze klacht in korte tijd en dat ze nog aan het zoeken waren naar een oplossing. De condensator zou “bevriezen” en dan zou hij niet meer koelen vetelden ze mij. Iemand dit ook en wat is de geboden oplossing ? Alvast dank.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 12 augustus 2008 08:57 PM
  [ # 1 ]

Re: Uitval airco C4GP bij lange rit

MarcoC4HDi schreef:

De dealer vertelde me dat ik de derde was met deze klacht in korte tijd en dat ze nog aan het zoeken waren naar een oplossing. De condensator zou “bevriezen” en dan zou hij niet meer koelen vetelden ze mij. Iemand dit ook en wat is de geboden oplossing ? Alvast dank.

Dit is inderdaad de reden. Ook industriële airco’s kunnen last hebben van ‘dichtvriezen’, vooral bij hoge buitentemperaturen waarbij de airco continu draait (en het infeite niet kan halen om de ingestelde temperatuur te halen).
Geen probleem op dit vlak hier, maar ‘gelukkig’ zijn er nog 2 met dezelfde klacht waardoor er toch wat druk staat om een oplossing te bedenken.

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 15 augustus 2008 02:55 AM
  [ # 2 ]

Zorg er wel voor dat alle uitstroomopeningen volledig open staan bij “zwaar” gebruik van de airco, anders is de kans op bevriezen heel groot.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
T. Rozema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 20-08-2008

Gepost: 20 augustus 2008 12:12 PM
  [ # 3 ]
robert_picasso schreef:

Ik had inderdaad hetzelfde probleem vanuit Zuid-Frankrijk terug. Ik dacht al dat ik gek werd, want nu doet hij het inderdaad normaal. Ik zal het ook bij de volgende beurt aanmelden bij de dealer.

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Nadat de auto even stilstond op een parkeerplaats in duitsland was de airco weer ontdooit en deed hij het weer.
Na de vakantie het probleem gemeld bij de garage. Ze hebben de afvoerslang anders gelegd, waardoor de water afvoer beter is. Tot op heden heeft het probleem zich niet weer voorgedaan.

T. Rozema

Profiel  
 
MarcoC4HDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-02-2008

Gepost: 20 augustus 2008 09:33 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de tip van de afvoerslang. Volgende week gaat ie naar de dealer voor het airco probleem en vervanging van de zitting van de bestuurderstoel (zie ander topic)
Ben benieuwd of mijn dealer dit ook doet of wat anders heeft verzonnen.

Groet,

Marco

Profiel  
 
jorisjansen3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 27-11-2007

Gepost: 22 augustus 2008 12:50 AM
  [ # 5 ]

Mooie tip! Wij hadden hetzelfde probleem, bij 30graden buitentemperatuur over de duitse autobahn (in combinatie met 1400 kg caravan).
Ook bij ons: na de lunch deed de airco het weer en verder geen problemen gehad.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook