1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
stoelen 6 en 7, tweede zitrij, constructie helemaal brak
ronorw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 13 augustus 2008 10:45 PM

Ik post dit opnieuw omdat er steeds meer mensen zijn met de klacht dat de stoelen 6 en 7 vast komen te zitten en geen kant meer op willen. Citroën Nederland wijt dit aan fouten van de gebruiker (lees klant) zelf. Zeer onterecht mijns inziens. De constructie is gewoon brak en het staal van de geleiders is te zacht. Oftewel Citroën zal met een betere constructie moeten komen en dit onder garantie moeten vervangen. Zie de volgende bestaande topics:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=189832&highlight=stoel
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181520&highlight=stoel
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180294&highlight=stoel
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=189900&highlight=stoel

Ik ben zeer ontevreden met deze auto als problemen niet worden opgelost. Mensen die nog een Grand Picasso willen kopen, kijk uit met de garantievoorwaarden die Citroën Nederland stelt. Dit is mijn laatste Citroën.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 14 augustus 2008 03:34 PM
  [ # 1 ]

@ ronorw:
Ik begrijp je ontevredenheid over de derde zitrij maar is dat de enige reden waarom je ontevreden bent met de auto? Je zegt zelfs dat dit jouw laatste Citroën is… Wanneer dit de enige reden is dan vind ik dat je overdrijft; met een 5-zitter zou je namelijk het probleem van de derde zitrij niet hebben en dus tevreden zijn huh

Profiel  
 
Marco Terlouw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 12-07-2008

Gepost: 14 augustus 2008 03:40 PM
  [ # 2 ]

Horen die threads waarnaar wordt gelinkt niet op het C4 Picasso & Xsara Picasso forum thuis (mods?) Confused:

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 augustus 2008 04:34 PM
  [ # 3 ]
Marco Terlouw schreef:

Horen die threads waarnaar wordt gelinkt niet op het C4 Picasso & Xsara Picasso forum thuis (mods?) Confused:

Ja, dat zou zo moeten zijn. En dat samen met vele andere topics die zijn aangemaakt voor de tot stand koming van het eigen picasso-subforum.
Maar gezien er een totaal nieuw forum in de maak zit, vinden wij het niet voldoende lonend om er nog energie in te steken.
Kortom, wees geduldig, het komt allemaal goed!  Laughing

Back ontopic!
@TS
Wat wil je hier precies mee bereiken? Om het verhaal te compleet te maken, zou je er bij kunnen vermelden wat voor communicatie er reeds is geweest met Citroën NL, en uiteraard zouden we willen weten wat hun reactie was. Verder kunnen foto’s van de constructie + de handleiding de niet-ervaringsdeskundigen ook enig inzicht geven. Ik heb in andere topics gelezen dat de constructie inderdaad niet erg sterk is, maar dat er goed mee te werken is op de in de handleiding aangegeven wijze. In zekere zin kunnen we dan inderdaad concluderen dat de verantwoordelijkheid bij de gebruiker ligt. Tenzij het dus echt zwaar waardeloos is, maar dat idee krijg ik niet aan de hand van de vier verwijzende topics.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 augustus 2008 05:09 PM
  [ # 4 ]

Een beetje meer info lijkt me inderdaad wel op z’n plaats. Hoe lang heb je je wagen nu en wanneer en hoe vaak heb je er problemen mee gehad. Ik heb bij aflevering van mijn dame (april 2007) een extra inlegvel gekregen bij m’n handleiding die specifiek over de bediening van de stoelen op de derde ging.

Ik gebruik deze stoelen gemiddeld twee keer per maand en tot nu toe werk het prima.

Je stelling is nogal fors terwijl je eigenlijk alleen dit als probleem aangeeft…...

Profiel  
 
guido66
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1033
Geregistreerd: 04-03-2008

- DS 5 E-hdi EGS So Chic
Gepost: 14 augustus 2008 06:11 PM
  [ # 5 ]

Bij de aflevering van mijn GC4P werdt meteen verteld dat verkeerde bediening tot defecte stoelen zou leiden en dat dit niet onder de garantie valt. Er werd meteen bij verteld dat dit grapje € 1.700,- zou kosten. De importeur heeft de dealers dus goed geinstrueerd! Ze zouden hun energie beter kun gebruiken om Citroën er toe te bewegen een foolproof constructie te leveren.

sinds 13 april 2012: DS5 e-hdi So Chic, Bleu Philae, leer Claudia, eMyWay, HUD, thuiskomertje, afneembare trekhaak, km-stand: 123.000

daarvoor: GC4P 2.0HDiF EB6V Lumière, Show Rouge, Navidrive, afneembare trekhaak
eindkm-stand 127.000

Profiel  
 
robcitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 06-05-2007

Gepost: 14 augustus 2008 09:07 PM
  [ # 6 ]
tilanus schreef:

Een beetje meer info lijkt me inderdaad wel op z’n plaats. Hoe lang heb je je wagen nu en wanneer en hoe vaak heb je er problemen mee gehad. Ik heb bij aflevering van mijn dame (april 2007) een extra inlegvel gekregen bij m’n handleiding die specifiek over de bediening van de stoelen op de derde ging.

Ik gebruik deze stoelen gemiddeld twee keer per maand en tot nu toe werk het prima.

Je stelling is nogal fors terwijl je eigenlijk alleen dit als probleem aangeeft…...

Zelf gebruiken wij sinds mei 2007 de derde zitrij zeer regelmatig en ik moet zeggen het werkt allemaal nog uitstekend. Vind het daarom inderdaad wel erg kort door de bocht.

Profiel  
 
wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 28-12-2006

Gepost: 15 augustus 2008 02:46 AM
  [ # 7 ]
patje74 schreef:

Ik heb in andere topics gelezen dat de constructie inderdaad niet erg sterk is, maar dat er goed mee te werken is op de in de handleiding aangegeven wijze. In zekere zin kunnen we dan inderdaad concluderen dat de verantwoordelijkheid bij de gebruiker ligt. Tenzij het dus echt zwaar waardeloos is, maar dat idee krijg ik niet aan de hand van de vier verwijzende topics.

Dit ben ik niet met je eens, de gebruikte staaldikte / kwaliteit is zo slecht dat je dit ook bij normaal gebruik ziet bewegen, juist door de hefboomwerking van de sotelen worden deze krachten zeer groot en had citroen beter voor een kilo meer kunnen kiezen en de kwaliteit meer dan 100% kunnen verbeteren.
Ook met de gebruiksinstructies toegepast is het mij een paar keer gebeurt dat de stoelen vast kwamen te zitten.
De verantwoordelijkheid ligt dus mijn inziens VOLLEDIG bij Citroen!
tenzij, ik toch doordruk bij het vast komen te zitten en hierdoor het frame krom trekt waardoor het vervangen moet worden.
Ik heb iedere keer angst om de stoelen te gebruiken, tijdens mijn vakantie was ik zeer opgelucht dat alles goed werkte, ik moet er niet aan denken om in het buitenland met deze problemen geconfronteerd te worden.  Volgens mij is dit geen goed gevoel en hoor ik hier niet bij stil te hoeven staan,  wel of niet gebruiken, als het ook maar even niet hoeft laat ik ze maar ingeklapt en zitten we liever met 4 personen op de achterbank (bij wijze van spreken)
ik ben overigens zeer tevreden over mijn citroen en tot nu toe ook over de service van de dealers.
Mijn volgende auto wordt wel weer een Citroen ! want het rijcomfort verslaat tot nu toe alle auto’s die ik ooit gehad heb en daarmee vergeet ik heel snel die paar keer dat ik de achterste stoeltjes gebruik.

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 augustus 2008 03:09 AM
  [ # 8 ]

Heeft iemand foto’s van het bewuste frame? Of beter nog, een filmpje van het frame in actie!
Is het gemakkelijk bereikbaar? Is het simpel te verstevigen? Wellicht een stripje er tegen aan lassen? Ik bedoel, als je voor een paar tientjes van een angst verlost kunt zijn, dan is dat de moeite waard.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 augustus 2008 11:58 AM
  [ # 9 ]

Ik zal eens kijken of ik dit weekend een filmpje kan maken van het hele spel in actie…

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 16 augustus 2008 03:41 AM
  [ # 10 ]

Graag want ik herken het niet helemaal niet. Ik gebruik ze niet vaak maar als ik ze gebruik ze niet met zeer grote regelmaat.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 augustus 2008 03:26 PM
  [ # 11 ]

De foto’s;





En nog een filmpje

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 augustus 2008 07:40 PM
  [ # 12 ]

Shocked  Wouw! Niet gek voor zo’n nieuwerwets ding!  Wink

Is het de beugel op de derde foto die krom gaat?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 augustus 2008 08:43 PM
  [ # 13 ]

Daar ben ik ook benieuwd naar, Patrick.

Bij mij doet alles het perfect… Wink

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 16 augustus 2008 11:18 PM
  [ # 14 ]

Ook ik heb geen problemen met de derde rij. Moet er wel bij zeggen dat ik ze niet heel vaak gebruik. Je schijnt met het inklappen het rode bandje recht naar achteren te moeten trekken en niet schuin omhoog. Maar als dat echt heel nauw steekt is de constructie niet goed. Het zou toch iig een klein beetje hufter-proof moeten zijn.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 augustus 2008 11:27 PM
  [ # 15 ]
Beno schreef:

Je schijnt met het inklappen het rode bandje recht naar achteren te moeten trekken en niet schuin omhoog.

Zo stond het inderdaad impliciet vermeld op het extra inlegvel dat ik bij de handleiding kreeg.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook